مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
افزایش هوش مالی و بودجه بندی مالی

بودجه بندی مالی، برنامه ای برای افزایش هوش مالی

بودجه بندی یک برنامه در جهت افزایش هوش مالی است. بیشتر مردم بودجه بندی را برنامه ای می دانند که آن ها را از خطر فقیر شدن و نیازمند ماندن نجات می دهد، اما بودجه بندی برنامه ای است که افراد ثروتمند را ثروتمندتر می کند.

بودجه بندی مالی برای افزایش هوش مالی

برای تقویت هوش مالی راهکارهای فراوانی وجود دارد که هر کدام در پرورش این هوش به ما کمک می کنند. یکی از راه هایی که با آن می توان به تقویت هوش مالی کمک کرد بودجه بندی مالی است. شما با بودجه بندی درست می توانید خود را از نظر مالی تقویت کنید و حتی باعث رشد خودتان در زمینه های مالی شوید.

 

بودجه بندی مالی

بودجه بندی مالی برای افزایش هوش مالی

یکی از معانی واژه بودجه بندی این است که برای شرایط خاص برنامه ای طراحی شود که مبالغ و مخارج در آن همگی تعیین گردند.

بودجه بندی یک برنامه در جهت افزایش هوش مالی است. بیشتر مردم بودجه بندی را برنامه ای می دانند که آن ها را از خطر فقیر شدن و نیازمند ماندن نجات می دهد، اما بودجه بندی برنامه ای است که افراد ثروتمند را ثروتمندتر می کند.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا کمبودها و کسری های خود را بودجه بندی کنند تا اضافات و مازادهای سرمایه هایشان را. به همین دلیل اولین رویکرد آن ها برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات مالی این است که سخت کار کنند و بر طبق آنچه که درآمد دارند، اهدافشان را در زندگی انتخاب کنند.

"<yoastmark

بررسی بودجه بندی مالی کمبودها و مازادها از نگاه هوش مالی

بودجه بندی کمبودها:

یعنی تعیین برنامه ای برای جبران هزینه ها. جبران در اینجا یعنی خرج کردن بیشتر از آنچه شخص درآمد دارد.

بیشتر مردم تمایل دارند کمبودها و کسری های خود را بودجه بندی کنند شاید به این دلیل که هوش مالی خود را تقویت نکرده اند و همچنین برنامه ریختن برای متعادل کردن دخل و خرج آسان تر از پول درآوردن است.

اما بهتر است انرژی خود را صرف افزایش درآمد و هوش مالی خود کنیم تا اینکه بخواهیم راهی برای کمبود هزینه ها پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اهمیت هوش مالی / چرا داشتن هوش مالی مهم است؟

افرادی که به دیگران محتاج می شوند و به اجبار از آن ها پول قرض می گیرند، کسانی هستند که بیشتر از درآمدشان خرج می کنند. به همین خاطر به این افراد توصیه می شود قبل از اینکه به پول هایشان دست بزنند راه مناسبی برای خرج کردن آن ها پیدا کنند.

بی مسئولیتی در برابر سرمایه ها و استفاده نکردن از هوش مالی یکی از بزرگترین دلایل روبرو شدن آن ها با مشکلات مالی است.

شما با بودجه بندی درست می توانید تا حد زیادی جلوی این اتفاقات را بگیرید.

"<yoastmark

بودجه بندی اضافات و مازادها

یعنی طراحی یک برنامه برای جلوگیری از مخارج اضافی و پرداخت هزینه های غیر ضروری. جلوگیری از مخارج اضافی مهم ترین بخش از این نوع بودجه بندی است.

هدف این برنامه پیدا کردن راهی برای استفاده درست از سرمایه هاست.

بارونز می گوید: یک شخص باید با بودجه بندی سرمایه های اضافی و مازاد خود، قرض هایش را بپردازد یا اینکه در برخی از بخش های مطمئن سرمایه گذاری کند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای هوش مالی برای جذب ثروت

بیشتر افراد ترجیح می دهند که راه سومی را انتخاب کنند و پول های اضافی خود را به دلخواه خرج کنند. مطمئنا این افراد با مشکلات مالی مواجه می شوند و آنگاه است که به جای بودجه بندی مازادها باید به فکر بودجه بندی کسری ها باشند.

اگر بخواهیم ضریب هوش مالی خود را تقویت کنیم باید از دو نوع بودجه بندی استفاده کنیم. اگر کسی می خواهد ثروتمند شود، باید ابتدا به بودجه بندی اضافات و مازادها و سپس به افزایش درآمد و کاهش هزینه ها و مخارج توجه داشته باشد.

شما باید تلاش کنید تا برای تقویت هوش مالی خود و ساختن زندگی بهتر راهکارهای افزایش هوش مالی را به کار ببندید و به صورت عملی در زندگی خود پیاده کنید تا بتوانید به مرور تاثیر آن ها را در زندگی خود مشاهده کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x