مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی زنان

راه کارهایی برای دست یابی زنان به ثروت

پس انداز کردن عامل مهم و تاثیر گذار در هوش مالی زنان است. توجه به این نکته ضروری است که مقدار درآمد شما تعیین کننده زندگی راحت تر در آینده برای شما نیست! بلکه چگونگی اداره کردن درآمدتان و پس انداز شماست که زندگی آینده تان را تامین می کند.

هوش مالی زنان

 راه کارهایی برای دست یابی زنان به ثروت

هوش مالی زنان می تواند راه کارهایی برای دست یابی زنان به ثروت ارائه دهد. در آغاز مسیر یادگیری هوش مالی زنان توجه به این نکته ضروری است که هدف خودتان را از رسیدن به پول و ثروت مشخص کنید. پول خودش به تنهایی هدف نیست، بلکه فقط ابزاری است که به ما کمک می‌کند به یک هدف خاص برسیم.

شما باید هدف داشته باشید و باید هدف ‌هایتان را به صورت مکتوب روی کاغذ بیاورید. هدف تا وقتی که روی کاغذ نیاید، هدف نیست فقط شعار است. به روی کاغذ آوردن هدف‌ هایتان آن‌ها را واقعی می‌کند و باعث می‌شود راحت‌ تر بتوانید روی آن ها تمرکز کنید. بنابراین از حالا به بعد، باید خودتان را متعهد کنید تمام هدف‌ هایتان را روی کاغذ ثبت کنید. هدف‌ ها باید مشخص، سنجیده، و قابل دفاع باشند. پس از مشخص کردن هدف هایتان باید ببینید از نظر مالی در چه وضعیتی هستید و دوست دارید به چه جایگاهی برسید.

بسیاری از زنان واقعاً نمی‌دانند پول شان کجا خرج یا سرمایه گذاری می‌شود. تا وقتی امور مالی تان را سر و سامان ندهید، نمی‌توانید شروع به خلق امنیت مالی و در نهایت، تحقق هدف های مالی تان کنید.اگر متأهل هستید، حتما مسائل مالی را با همسرتان اداره کنید. اگر زوج‌ها دوشادوش هم شروع به کار کردن روی مسائل مالی‌شان کنند، مطمئنا به نتایج درخشانی می رسند.

عامل مهم دیگر در هوش مالی زنان پس انداز کردن است

پس انداز کردن عامل مهم و تاثیر گذار در هوش مالی زنان است. توجه به این نکته ضروری است که مقدار درآمد شما تعیین کننده زندگی راحت تر در آینده برای شما نیست! بلکه چگونگی اداره کردن درآمدتان و پس انداز شماست که زندگی آینده تان را تامین می کند.

مطمئنا همه ی ما در زندگی با چالش های مالی روبرو هستیم، اما با نگاه دقیق به وضعیت مالی تان متوجه می شوید که با درآمد معمولی هم می توانید در دوران زندگی کاریتان مقدار قابل توجهی پول پس انداز کنید. اکثر مردم فکر می کنند مشکل درآمد دارند ولی در واقعیت چنین نیست و آن ها در نگه داشتن پولی که کسب می کنند ناتوان هستند.

شاید این فکر زندگی تان را عوض کند. (با افزایش هوش مالی زنان) بجای خرج کردن پول بابت وسایلی که واقعاً نیازی به آن‌ها ندارید باید آن را صرف چیزی که برایتان مهم است بکنید و چه چیزی مهم‌تر از آینده‌ تان؟

هوش مالی زنان به ما می گوید: از خریدهایی که واقعا به آن ها نیازی ندارید دست بکشید. مسئله ای که باید واقعاً به فکرش باشید انجام هر کارِ ممکنی برای رسیدن به امنیت مالی و آن نوع از زندگی‌ که احساس می کنید شایستگی اش را دارید.

واقعیت این است که اغلب خریدهای «کوچک» در زندگی تفاوت بین داشتن یا نداشتن زندگی راحت در آینده است! (خرت و پرت‌های کمتری بخرید تا پولدار شوید)

دلیلی که اکثر مردم از نظر مالی شکست می‌خورند این نیست که درآمدشان بیش از حد کم است، بلکه مشکل این جاست که عادت‌های خرج کردنشان زیادی بزرگ است.

برای پس انداز کردن باید یاد بگیرید که اول به خودتان پول بدهید و برای این کار کافیست هر ماه از کل درآمدتان درصدی را برای خودتان کنار بگذارید. (اول خودت!) و اگر در ابتدا این کار برای شما سخت بود از درصدهای پایین شروع کنید و هر ماه یک درصد به آن اضافه کنید.

پس از یک سال حداقل دوازده درصد از درآمدتان را برای خودتان پس انداز می کنید که این فوق العاده است! و می توانید سرمایه گذاری خود را شروع کنید. روش غلطی که باعث می شود اکثر حساب های بانکی زنان کم یا خالی باشد و در عوض حساب های نسیه آن ها هر روز بیشتر شود توجه نکردن به این نکته است که در ابتدای ماه سهم خودشان را از درآمدشان برنمی دارند و با درآمدی که در دست دارند شروع به خریدهای نسیه می کنند.

در هر حال کلید استقلال مالی‌ات می‌تواند در این جمله خلاصه شود: اول به خودت پول بده

 در آخر توجه به این نکته بسیار مهم است که همیشه به یاد داشته باشیم، در هر زمان و هر حالی نیرویی ماورای همه نیروها خوشبختی، آرامش و روزی را برای ما ساخته و می سازد؛ فقط باید خود را در مسیر او و هماهنگ با او قرار دهیم.

کارساز کار ما در کار ماست            فکر ما در کار ما آزار ماست

با ما همراه باشید…

مجله اینترنتی تحلیلک 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x