مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
حقیقت استارتاپ ها

موفقیت، شکست و حقیقت استارتاپ ها (بخش دوم)

حقیقت استارتاپ ها

افراد مایل به گوش دادن و یادگیری = یک تیم عالی استارتاپ

یکی از بزرگ ترین راه ها برای رسیدن به موفقیت، تشکیل یک تیم قوی و متنوع است. بررسی ها نشان می دهد علی رغم تفکر حاکم که افراد با تجربه بهتر عمل می کنند، حضور افراد جوان در تیم های استارتاپ نه تنها عملکرد شرکت را پایین نیاورده بلکه باعث رشد بهتر می شوند و این حقیقت استارتاپ ها به کلی صادق است. البته این مسئله بسیار مهم است که تعیین جایگاه هر فرد در شرکت بسیار حساس می باشد و هرکس باید در جای درست خود از نظر تخصص و … قرار بگیرد.
همان طور که مدیریت یک استارتاپ بسیار مهم است، باید در نظر داشت که مدیر به تنهایی نمی تواند به موفقیت های بزرگ برسد. افراد مشغول در هر استارت آپ، کسب و کار را حفظ می کنند، به نوآوری ها جهت می دهند و اهداف بلند مدت را اجرایی می کنند. پس باید افراد مناسبی را در تیم خود جای دهید.
برای استارتاپ خود باید به دنبال افرادی باشید که درک درستی از دیدگاه شما داشته باشند و خود صاحب ایده های بنیادی در راستای ایده اصلی شرکت باشند تا به شما در رسیدن به هدف اصلی کمک کنند. این افراد باید هدف کسب و کار را بدانند و شناخت درستی از مشتریان داشته باشند. گروه مشغول در استارتاپ باید به مدیر خود اعتماد داشته و همچنین با تغییر شرایط شرکت سازگاری داشته باشند تا بتوانند همراهان مناسبی برای پله پله جلو رفتن و رسیدن به هدف نهایی باشند.
به یاد داشته باشید افرادی که در این مسیر همراه شما هستند به طور قابل توجهی فرهنگ، ارزش و عملکرد استارتاپ را تعیین می کنند.

درک نیاز بازار، راهی برای ماندن در مسیر موفقیت

مدل کسب و کاری که انتخاب می کنید باید با روند فعلی بازار هماهنگ باشد. در واقع ایده و طرح اولیه استارتاپ باید در راستای رفع نیازهای جامعه و پر کردن خلاء های موجود باشد. توجه داشته باشید سرمایه گذاران بیشتر به مدل های کسب و کار که با نیازها و روندهای بازار فعلی مطابقت دارند، جذب می شوند.
طرح کسب و کار، چیزی جامع تر از ایده اصلی است و همه موارد مربوط به استارتاپ همانند اهداف، عملیات و … را شامل می شود. برای ارائه طرح کسب و کار باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. در این زمینه هر چه بیشتر تلاش کنید، موفق تر خواهید بود.

ارائه بهتر محصول، ایجاد فرصت بهتر برای رشد استارتاپ

چگونگی ارائه محصول به بازار مسئله ای است که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید. محصول یک استارت آپ تازه تأسیس با بازاریابی جذاب و هیجان انگیز می تواند به یک برند منحصر به فرد تبدیل شود.
همان طور که شما برای استارتاپ خود مدل کسب و کار ترسیم می کنید، باید یک مدل فروش نیز برای شرکت نوپا خود تعیین کنید. برای اجرای این طرح عوامل زیادی دخیل است. حتی برای با تجربه ترین کارفرمایان پیش بینی اینکه آیا مدل فروش آنها قادر به نشان دادن قدرت شرکت است یا نه، دشوار می باشد.

کلام آخر

حقیقت استارتاپ ها این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که یک استارتاپ به موفقیت برسد اما با یک استراتژی جامع که بر اساس ارزش های استارتاپ طراحی شده باشد، می‌توانید وارد عرصه رقابت شوید و امید داشته باشید که به موفقیت خواهید رسید.
تام گووتین می‌نویسد: اوبر، بزرگ‌ترین شرکت تاکسی در جهان، هیچ وسیله نقلیه‌ای ندارد. فیس بوک، مالک محبوب ترین رسانه های جهان، هیچ محتوایی را ایجاد نمی‌کند و Airbnb بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات اقامت در جهان هیچ املاک و مستغلاتی ندارد. چیز جالبی اتفاق می‌افتد.»
به یاد داشته باشید ایده استارتاپ شما می‌تواند در آینده تغییری در جهان ایجاد کند، تنها لازم است با امید، توکل، برنامه ریزی و بدون توقف به مسیر خود ادامه دهید و اطمینان داشته باشید در صورت داشتن پشتکار و رعایت اصول لازم قطعاً به موفقیت خواهید رسید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x