مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا

نرخ بهره آمریکا ثابت می‌ماند

مسئولان فدرال رزرو پس از دو روز نشست، تصمیم‌ گرفتند که نرخ بهره در آمریکا همچنان در محدوده ۱.۷۵ تا ۲ درصد باقی بماند.

اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا
بانک مرکزی آمریکا

به گزارش تحلیلک به نقل از تاس؛ بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره را در این کشور هم‌چنان ثابت نگه می‌دارد.

مسئولان فدرال رزرو پس از دو روز نشست، تصمیم‌ گرفتند که نرخ بهره در آمریکا همچنان در محدوده ۱.۷۵ تا ۲ درصد باقی بماند. البته پیش از این هم بازار و فعالان اقتصادی صددرصد اطمینان داشتند که نرخ بهره این‌بار تغییر نخواهد کرد، حتی نظرخواهی بلومبرگ هم نشان داد که افزایشی در این نرخ صورت نخواهد گرفت.

از ۸۱ اقتصاددان و فعال اقتصادی که مورد سوال واقع شده بودند، تنها یک نفر اعلام کردند که پس از پایان نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره تنها ۲۵ صدم درصد افزایش پیدا می‌کند. ۸۰ نفر اعلام کرده بودند که در رقم فعلی باقی خواهد ماند.

افزایش این نرخ معمولا پس از آمارهای مثبت اقتصادی انجام می‌شود، زمانی‌که بانک مرکزی به این نتیجه برسد که آمارهای رشد اقتصادی و اشتغال مثبت است و نرخ تورم تا حدودی افزایش پیدا کرده، اقدام به افزایش می‌کند.

براساس این گزارش، فدرال رزرو آمریکا پیش از این در ۲۱ مارس نرخ بهره را به ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد تغییر داد و در ۱۳ ژوئن آن را به ۱.۷۵ تا ۲ درصد افزایش داد.

در دوره ریاست جانت یلن (رئیس سابق بانک فدرال رزرو آمریکا) بحث افزایش نرخ بهره در آمریکا پس از هشت سال مطرح شد و تصمیم‌گیری شد که چهار بار در سال این نرخ را افزایش دهند. افزایش‌های بهره در آمریکا معمولا در محدوده ۲۵ صدم درصد است.

* * *نرخ بهره ۸ سال در آمریکا در محدوده صفر باقی مانده بود.* * *

منبع: فارس

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x