مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
استارتاپ موفق

نکات ابتدایی برای راه اندازی یک استارتاپ موفق | قسمت دوم

نکات ابتدایی راه اندازی یک استارتاپ موفق | قسمت دوم

برای راه اندازی یک استارتاپ موفق علاوه بر داشتن ایده، استراتژی، تیم خوب و … به نکات دیگری هم باید توجه کرد. کارآفرینی می تواند یک بازی دشوار باشد و تقریبا هیچ موسسه یا دانشگاهی نمی تواند شما را برای آن آماده کند. بیشتر یادگیری ها در هنگام کار اتفاق می افتد. پس استفاده کردن از تجربیات کارآفرینان موفق امری ضروری به نظر می رسد.

چند نکته:

جذب پول و سرمایه، لازم یا کافی؟

بسیاری از کارآفرینان در اوایل کار موفق به جذب سرمایه در استارتاپ خود می شوند، اما پول کافی نیست. یک مدل کسب و کار صحیح که جریانهای مالی پیوسته و صحیح را ایجاد می کند مهم است. علاوه بر این، شما نیاز به افرادی همدل برای پیاده سازی سیستم ها و تفکرات خود دارید.

تمرکز بر نیازهای مردم و جامعه

لازمه داشتن یک استارتاپ موفق دانستن همه چیز در مورد مردم است. شما برای خودتان کار نمی کنید. تمرکز بر روی مردم، درک نیازهای آنها، رفع نیاز آنها به اندازه کافی، و سرمایه گذاری در آموزش و به روز شدن خود (در این زمینه که هر زمان با توجه به شرایط مختلف جامعه و اوضاع و احوال پیرامون، نیازهای افراد را درست شناسایی کنید) تاثیرات شگفت انگیزی در رسیدن به یک استارتاپ موفق دارد.

مدیر یا کارمند؟!

مهم است که مسئولیت های خود را در کسب و کار خود تفکیک کنید و خود را به عنوان یک کارمند و سهامدار در کسب و کار خود نگاه کنید. بسیاری از مردم تلاش می کنند تا منابع مالی دیگر خود را از کسب و کارشان جدا کنند.

کسب و کار مناسب خودتان را انتخاب کنید

گاهی اوقات، تفاوت بین موفقیت و شکست تنها می تواند انتخاب کسب و کار مناسب برای شما باشد. زیرا هر شخصی برای انجام کاری ساخته شده است. البته در مواقعی هم مهم نیست چقدر سعی می کنید، هیچ چیز درست پیش نمی رود، زیرا شرایط بازار به نفع شما نیست و یا شما در جای درستی قرار ندارید.

برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی

تعداد زیادی از کارآفرینان ۱۲ تا ۱۳ ساعت در روز را صرف کارشان می کنند. و آنها این کار را برای بیش از ۱۰ سال انجام داده اند. این در نهایت سبب می شود که آنها از بین بروند. ایجاد تناسب و تعادل بین کار و زندگی نقش موثری در پایدار ماندن یک استارتاپ موفق و شادی و آسایش شما در کل زندگی ایفا می کند. به اصطلاح شما کار می کنید که زندگی کنید نه بلعکس!

به کار انداختن هوش مالی

اگر در اوایل راه صرفه جویی کنید، می توانید از پس انداز خود برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود استفاده کنید. صرفه جویی به شما گزینه های زیادی را پیشنهاد می کند. البته منظور از صرفه جویی به کار انداختن هوش مالی است.

(مطالب بیشتر در مورد هوش مالی را می توانید اینجا مطالعه کنید.)

استفاده از تسهیلات بانکی و …؟

بعضی از کارآفرینان برای ایجاد یک کسب و کار از قرض(انواع وام ها و …)  استفاده می کنند. این امر می تواند بسیار خطرناک باشد. شروع کار به طور ذاتی بسیار خطرناک است، به خصوص اگر مدل کسب و کار تست نشده باشد و شما در آن کار اولین باشید. برخی از کارآفرینان از وام های خانگی و وام های شخصی برای شروع کسب و کار استفاده می کنند، زیرا نرخ بهره این وام ها کم است. با این حال، بسیار مراقب باشید، کمتر خوش بین باشید، و مطمئن شوید که بدهی شما در حد قابل کنترل است.

مشاور یا شتاب دهنده!

راهنمایی های مشاور خوب مانند راهنمایی والدین است. اما مشاور خود را عاقلانه انتخاب کنید. باید به طور ایده آل کسی باشد که موفق به کسب موفقیت در کسب و کار شده است، به ایده شما اعتقاد دارد و مایل است بازخورد صادقانه را بدون نگرانی در مورد حفاظت از جایگاه خود به شما منتقل کند.

ادامه دارد…

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x