مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی و جسارت

هوش مالی و جسارت

هوش مالی به ما می گوید توانایی های ذهنی خود در استفاده از پول و زمان (دو عامل مهم سعادت و خوشبختی) را درست به کار ببندیم. با مصرف بهینه پول می­ توان به سرمایه خود اضافه کرد و با سرمایه گذاری مناسب، کسب درآمد کرد. هوش مالی نوعی کنترل است، به این معنا که مفهوم سود و ضرر را به شما می آموزد تا به درستی بر اساس آنها تصمیم بگیرید.

تنها هوش و خلاقیت است که بعد از حل مشکلات، پول تولید می­ کند. پولی که بدون به کار انداختن هوش مالی به دست می آید سریع هم تمام می­ شود.

پول ماهیتی خنثی دارد و بی اثر است. یعنی نه خوب است و نه بد، مهم نحوه­ ی استفاده از آن است. هرچقدر بیشتر فکر کنید که پول واقعی است، باید برای بدست آوردن آن سخت تر کار کنید. اگر متوجه شوید که پول واقعی نیست سریع تر پولدار می­ شوید.

پول یک جور توافق بین آدمهاست. تنها دارایی قدرتمندی که ما داریم، فکر (هوش مالی) ماست و آن چیزی که ما را عقب نگه می­ دارد تردید به توانایی هایمان است. بیشتر از ناآگاهی، این عدم اعتماد به نفس است که به ما ضرر می زند. در دنیای واقعی، الزاما افراد با استعداد نیستند که پیشرفت می کنند، بلکه پیشرفت رابطه مستقیمی با جسارت و پشتکار افراد دارد. شکوفایی هوش مالی، هم به دانش فنی و هم به جسارت شما ربط دارد.

این بی رحمانه است که زندگی تان را در ترس سپری کنید و هرگز دنبال تحقق رویاهایتان نروید.

سرمایه گذاری در بورس

اگر شما دارای قدرت کنترل سرمایه گذاری هستید قرض گرفتن پول برای افزایش قدرت نقدینگی تان کار بسیار خوبی است. اما اگر هوش مالی پایینی دارید کار بسیار خطرناکی است.

در صورت قرض گرفتن و افزایش قدرت نقدینگی بهتر است از سرمایه گذاری های کم خطر استفاده کنید. طوری سرمایه گذاری کنید که بر آن تسلط داشته باشید.

وارن بافت (موفق ترین سرمایه گذار تمام دوران) تحقیقات گسترده ای برای سرمایه گذاری خود انجام می­ داد و قبل از اینکه سهام شرکتی را بخرد همه اطلاعات را در مورد آن شرکت جمع آوری و با اطمینان سرمایه گذاری می­ کرد. شما باید سرمایه گذاری های خود را بر اساس واقعیت ها انجام دهید نه تفکرات. فقط یک منبع اطلاعات را باور نداشته باشید و از همه ی جوانب اطلاعات و اخبار را بررسی کنید. قوانین تجارت و معامله منابع ارزشمندی از اطلاعات در مورد نحوه بازی با پول هستند. قوانین را بشناسید!

بخشی از نظریه گراهام نیومن یکی از اساتید مورد علاقه وارن بافت در مورد سرمایه گذاری ( مخصوصا سرمایه گذاری در بازار بورس):

– ارزش یک سهام بیشتر است از آنچه که شما به عنوان یک سرمایه گذار مایل به پرداخت برای آن هستید. این یک تکه کاغذ یا یک عدد بی ارزش نیست.

– سرمایه گذاری همیشه شامل عدم اعتماد است، بنابراین شما همیشه باید یک حاشیه امنیتی داشته باشید.

– بازار بد قلق است و نباید بیش از حد روی پیش بینی های شما از قیمت اثر بگذارد. گاهی شما می­ توانید سهام ارزانی خریداری کنید از این فرصت ها بهره ببرید.

همچنین توجه گراهام روی یافتن چیزی که (ته سیگار) می نامید متمرکز بود. سهام های ارزان و دوست نداشتنی که سایرین نادیده می گرفتند. او روی این اصل  کار می کرد که اگر بتواند سهمی پیدا کند که ارزش بازاری کمتری نسبت به دارایی های شرکت داشته باشد، می تواند سود کند.

هر چه ارزش دارایی هایتان بیشتر شود گردش سرمایه تان هم به موازات آن بیشتر می شود. تا زمانی که هزینه هایتان را پایین تر از گردش سرمایه ای که از دارایی هایتان حاصل می شود، نگه دارید، ثروتمندتر می شوید و درآمد بیشتر و بیشتری از سایر منابع به غیر از شغل خودتان به دست می آورید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x