مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی و حفظ پول و سرمایه

هوش مالی و حفظ پول و سرمایه

مردم باید یاد بگیرند که چطور می توان میزان درآمدهای شخصی را با مخارج زندگی متناسب کرد. (افزایش درآمد از طریق شغل های دولتی برابر با افزایش مالیات است.)

هوش مالی و حفظ پول و سرمایه

هوش مالی به ما می گوید که حفظ پول و سرمایه مهم تر از به دست آوردن آن است. دنیا پر شده از افرادی که می خواهند با کوچک ترین فرصت از پول و سرمایه شما استفاده کنند. اکثر آن ها بسیار هوشمند هستند و روش های دستیابی به ثروت و دارایی های افراد مختلف را به خوبی می دانند. اگر آن ها دارای هوش مالی بالاتری نسبت به شما باشند ثروت شما در دستان آن ها خواهد بود.

پول و سرمایه های کوچک، بیشتر نظر این افراد را به خود جلب می کند تا سرمایه های کلان. غارتگران سرمایه همان افرادی هستند که با به کارگیری هوش مالی شان پول و سرمایه شما را می ربایند. شاید در ظاهر برای شما خطری نداشته باشد اما در اصل شما را تا مرز ورشکستگی می کشانند.

شعار برخی از این افراد این است: همه چیز را به ما بسپارید و به ما تکیه کنید. زیرا با این تبلیغات راحت تر می توانند به جیب شما نفوذ پیدا کنند. شاید یکی از دلایل مشکلات مالی شما این است که چندین دست در جیب شما قرار دارد.

افزایش هوش مالی = کاهش مالیات

مالیات ها یکی از هزینه های زندگی هستند. هدف دولت ها از دریافت مالیات این است که با بخشی از پول مردم برخی کارهای دولتی را انجام دهند.

بیشتر دولت ها به جای اینکه روش های کسب درآمد را بررسی کنند، برنامه های خلاقانه ای برای خرج کردن مالیات ها طراحی می کنند. اگر تمامی افراد مالیات های خود را، هرچند اگر کم باشد، بپردازند، سرمایه زیادی برای دولت بوجود می آورد و این عامل باعث خالی شدن جیب مردم می شود. مشکل اینجاست که دولت ها هرگز ندانستند با این سرمایه عظیم چکار کنند.

در سرمایه گذاری پول هایتان محتاط عمل کنید! شخصی که درصد پایین تری از مالیات ها را می پردازد، از هوش مالی بالاتری برخوردار است.

مردم باید یاد بگیرند که چطور می توان میزان درآمدهای شخصی را با مخارج زندگی متناسب کرد. (افزایش درآمد از طریق شغل های دولتی برابر با افزایش مالیات است.)

درآمدها به سه دسته تقسیم بندی می شوند: حقوق ها ،سهام و اوراق بهادار و سودها. برای زندگی دانستن فرق میان هر یک از آن ها ضروری است. به گفته ی رابرت کیوساکی کارمندان و کارگران درصد مالیات بیشتری نسبت به تاجران پرداخت می کنند و تاجران نیز درصد بیشتری نسبت به سرمایه گذاران.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x