مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

هوش مالی و دانش کسب و کار

یکی از دلایل اصلی موفقیت در یک کسب و کار، آموزش دیدن درباره آن است. داشتن آگاهی نسبت به شرایط کسب و کار باعث بالا رفتن هوش مالی می‌شود.

هوش مالی و دانش کسب و کار

یکی از دلایل اصلی موفقیت در یک کسب و کار، آموزش دیدن درباره آن است. داشتن آگاهی نسبت به شرایط کسب و کار باعث بالا رفتن هوش مالی می‌شود. از عواملی که باعث می‌شود دارایی افراد ثروتمند بیشتر شود، عدم آموزش و ناآگاهی دیگر افراد جامعه نسبت به کار است.

♦ متأسفانه در سیستم آموزشی ما داشتن هوش مالی مسئله مهمی به حساب نمی آید و هیچگاه به افراد در این زمینه آموزش داده نمی‌شود ♦

بسیاری از شاغلان هرگز در کارشان پیشرفتی نمی‌کنند، زیرا آن ها فقط به دنبال داشتن شغل مطمئنی هستند که در آخر ماه حقوق و مزایایی داشته باشند. این روش در کوتاه مدت به نفع شان است اما در بلند مدت نتایج زیان باری را برایشان خواهد داشت. آن‌ها زمان خود را از دست داده‌اند و سرمایه اندکی جمع کرده‌اند. بیشتر برای یادگیری و افزایش هوش مالی دنبال کار بگردید نه برای کسب درآمد زیرا اگر نبوغ مالی شما افزایش یابد، پول را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سعی کنید به جای دریافت یک حقوق ثابت، در کار سهیم شوید و از سود سهام خودتان استفاده کنید و یا از حق امتیازها برای خودتان سهم بردارید. هوش مالی به ما می‌گوید که در زمینه‌ای که استعداد دارید به دنبال کسب دانش و مهارت بروید و یک کسب و کار جدید را شروع کنید.

هنگام آغاز هر کاری نباید آن را ساده گرفت. اگر بخواهیم بازار کالایی را به دست بگیریم باید به چند نکته توجه کنیم:

◊ بخش و محل سرمایه گذاری

◊ روحیات و نیازهای مردمی که قرار است محصولات مان را به آن ها عرضه کنیم

اگر این‌ موارد را درست انجام بدهیم، همه چیز به خوبی پیش می‌رود. عامل مهم در پیروزی تمرکز بر نوع تقاضای مردم است که ما را به موفقیت می‌رساند.

زمانی که همه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش طراحی‌های داخلی در زمینه نقشه کشی ساختمانی به آفریقا سفر کرده بودند، کیم وو چونگ (مؤسس و مدیر شرکت دوو) مسائل دیگری را مورد بررسی قرار داد. او بر اساس تحقیقاتش متوجه شد که بخش‌هایی از سودان خالی از سکنه است. در اولین مرحله از کار شروع به ساخت هتل‌ها و جاده‌ها کرد. و متوجه شد کشور آفریقا به محصولات مورد نیاز برای نساجی احتیاج فراوانی دارد. بنابراین اقدام به خرید پنبه و کتان کرد. او همچنین متوجه شد که اهالی سودان علاقه زیادی به آموزش و پرورش دارند، از این رو با برگزاری کلاس‌های آموزشی، دوره تحقیقی و پژوهشی را به مردم آن جا ارائه داد به صورتی که از آن پس مردم با شرکت دوو در کره خوب آشنا شده بودند و برخی از آن ها تقاضای کار در شرکت را داشتند.

در نیجریه نیز مشکل رفت و آمد بسیار زیادی وجود داشت. کیم وو چونگ توانست با خرید و فروش اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه، بازار آن منطقه را نیز به دست بگیرد و پس از مدت کوتاهی با ارائه خدمات حمل و نقل در بیست و چهار ساعت شبانه روز مسافران زیادی را در بخش‌های مختلف جابه جا کند و درآمد زیادی از این راه کسب نماید.

عامل موفقیت وی، تحقیق و کسب دانش از شرایط موجود قبل از شروع کار بود و اینکه از همان روز اول به آنچه که مردم نیاز داشتند فکر کرد و تصمیم گرفت که با برآورده کردن احتیاجات، تجارت خود را آغاز کند.

در این دنیا افرادی که حلال مشکلات باشند، خیلی کم هستند. بنابراین اگه بتوانی مشکلی را حل کنی ثروتمند می‌شوی.

« اگر می‌خواهی ثروتمند باشی بزرگ و متفاوت فکر کن »

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x