مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
خورشت کرفس

طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و عالی برای ۳ نفر

خورشت کرفس از خورشت های اصیل و خوشمزه ایرانی است که به شیوه های متفاوتی درست می شود. این غذا هم با گوشت قرمز و هم با مرغ پخته می شود، بعضی از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز هم برای پخت آن استفاده می کنند و بعضی هم بدون لوبیا آن را درست می کنند.

خورشت کرفس / طرز تهیه خورشت کرفس

خورشت کرفس از خورشت های اصیل و خوشمزه ایرانی است که به شیوه های متفاوتی درست می شود. این غذا هم با گوشت قرمز و هم با مرغ پخته می شود، بعضی از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز هم برای پخت آن استفاده می کنند و بعضی هم بدون لوبیا آن را درست می کنند، ولی با توجه به خواص آن بهتر است از لوبیا هم استفاده کنید که باعث خوشمزه تر شدن خورشت کرفس هم می شود.

خورشت کرفس

مواد لازم خورشت کرفس برای ۳ نفر

  • گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم
  • سبزی خورشت کرفس : کرفس به همراه نعناع و جعفری ۴۰۰ گرم
  • لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • آبغوره به میزان لازم
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورشت کرفس

در شروع کار لازم است این نکته را راجع به سبزی نعناع و جعفری و نسبتشان با کرفس بگوییم؛ میزان این دو سبزی نصف میزان کرفس است، یعنی اگر ۱ کیلو کرفس داریم، نیاز به نیم کیلو نعناع و جعفری داریم و نسبت نعناع به جعفری هم ۱ به ۲ است، چون نعناع زیاد باعث تلخی خورشت می شود.

پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. وقتی که پیازها به اصطلاح سبک شدند، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و تفت می دهیم و سپس گوشت ها را به آن اضافه می کنیم و کرفس را که به همراه نعناع و جعفری سرخ کرده بودیم، به آن ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه آب را به خورشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا خوب بپزد.

در اواخر پخت حدود ۱ ساعت مانده به اتمام پخت خورشت، ادویه کاری و یک قاشق رب گوجه فرنگی را سرخ کرده یا درون مقدار کمی آب حل می کنیم و به خورشت اضافه می کنیم.

بعد از گذشت این زمان خورشت ما جا افتاده و پخته شده و زمان اضافه کردن چاشنی خورشت که آبغوره است، می رسد و میزان آن به ذائقه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

 

امیدواریم آموزش طرز تهیه خورشت کرفس در خانه برای شما مفید باشد.

برای آموزش های بیشتر غذاهای ایرانی و محلی با گروه آشپزی تحلیلک همراه باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هدی
2 سال قبل

این خورشت عالیه😋
آموزش مختصر و مفیدی دادین👌🏻

سید رسول
2 سال قبل

واقعا این غذا خوشمزه نیست، آخه کرفس!!!!!!

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x