مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
علت بوی بد دهان

۶ علت بوی بد دهان

بوی بد دهان یکی از مشکلات متداول در جامعه است که می تواند علت های مختلفی داشته باشد.

علت بوی بد دهان

بوی بد دهان یکی از مشکلات متداول در جامعه است که می تواند علت های مختلفی داشته باشد. بوی بد دهان و دندان ناشی از عوامل مختلفی است اما در اکثر موارد قابل درمان است. در ادامه به معرفی این عوامل می پردازیم.

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان اولین علت بوی بد دهان

یکی از اصلی ترین  مواردی که می توان به آن اشاره کرد مسواک نزدن و عدم رعایت بهداشت است. تکه های ریز غذا در بین دندان ها باقی می مانند و فاسد و بد بو می گردند و بوی نامطبوع ایجاد می کنند.

زبان‌تان را هم مسواک بزنید. زبان شما محل تجمع باکتری‌هاست؛ بنابراین مسواک زدن زبان می‌تواند این معضل را کم کند. می‌توانید از مسواک‌هایی استفاده کنید که قسمت مخصوص تمیز کردن زبان دارند.

بیشتر بخوانید: نفس کشیدن نامنظم و وقفه تنفسی هنگام خواب

درمان های نادرست دندانپزشکی

در صورت درست انجام نشدن خدمات پزشکی نظیر ترمیم و پر کردن دندان ها، خرده های مواد غذایی در بین آن ها گیر کرده و باعث پوسیدگی این مواد و ایجاد بوی بد دهان می‌شود.

دندان های پوسیده و عفونی علت دیگر بوی بد دهان

خرده های مواد غذایی در داخل حفره های ایجاد شده در دندان های پوسیده جمع می شوند. حفره های ایجاد شده در اثر پوسیدگی محیط مناسبی برای تجمع و رشد میکروب ها هستند که باعث متعفن شدن مواد غذایی در این ناحیه و ایجاد بوی نامطبوع می گردند.

بیشتر بخوانید: علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

جرم دندان

جرم دندان محل مناسبی برای پرورش میکروب هاست و سبب تکثیر آن ها می شود. به همین خاطر یکی از عواملی است که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

عوامل ایجاد کننده بوی بد دهان
علت بوی بد دهان

ناهنجاری های دندانی

ناهنجاری و بد قرار گرفتن دندان ها باعث می‌شود که دندان ها از دسترس مسواک دور باشند و فشار غذا خوردن هم نتواند به طور طبیعی آن نواحی را تمیز کند که این امر باعث بدبویی دهان می‌گردد.

استعمال دخانیات از دیگر علت بوی بد دهان

به خودی خود بوی ناخوشایندی برای دهان ایجاد می‌کند. افراد سیگاری معمولا دچار بیماری لثه می‌شوند که خودش منشأ بوی بد دهان است.

بیماری های گوارشی اختلالات و تغییرات هورمونی نیز می توانند باعث ایجاد این مورد ناخوشایند باشند. همچنین می توان از دیگر عوامل بوی بد دهان به عفونت راه های هوایی، تنفس از طریق دهان و گرسنگی اشاره کرد.

 

امیدواریم از مطلب آموزشی علت بوی بد دهان استفاده کرده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

با تشکر از دکتر احسان دره شیری

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x