مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
الگوی یقه قایقی

آموزش الگوی یقه قایقی مجلسی

برای رسم الگوی یقه قایقی ابتدا از گودی گردن 2 سانتی متر پایین می آییم. سپس 1/4 سرشانه را از سمت حلقه علامت زده و به هم وصل می کنیم. برای این کار باید خط را به صورت هلال طراحی کنید.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش الگوی یقه قایقی با روش سایزبندی در خدمت شما باشیم.

الگوی یقه قایقی مجلسی

شاید بتوان گفت که یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد. یقه لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است. برای مثال یقه لباس می‌تواند افراد را چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد.

لباس یقه قایقی می‌تواند در طرح‌های آستین دار، والان دار یا چین دار، کار شده و دکلته باشد. این مدل با گردنبندهای کوتاه زیبایی خاصی دارد و برای خانم‌هایی با گردن کشیده مناسب‌تر است.

آموزش الگوی یقه قایقی

برای رسم الگوی یقه قایقی ابتدا از گودی گردن ۲ سانتی متر پایین می آییم. سپس ۱/۴ سرشانه را از سمت حلقه علامت زده و به هم وصل می کنیم. برای این کار باید خط را به صورت هلال طراحی کنید.

الگوی یقه قایقی

الگوی پشت لباس

از وسط پشت ۱-۲ سانتی متر پایین آمده A و به صورت صاف به ¼ سرشانه وصل می کنیم B و در اینجا ما ۲ لقی داریم. لقی اول ۰.۵ سانتی متر از گوشه سرشانه به نقطه B و یک لقی ۰.۵ سانتی دیگر D از نقطه A  به خط کمر وصل می کنیم.

الگوی یقه قایقی

روش الگوی سایزبندی

آموزش مطالب خیاطی آسان براساس الگوهای آماده طراحی شده است. در این روش الگوها براساس سایزبندی (سایز ۳۲تا ۵۴) آماده شده اند.

برای هر بار دوخت لباس شما عزیزان نیازی به محاسبات و کشیدن الگوی اولیه ندارید و تنها پس از رسم الگوی سایز مورد نظر بر روی کاغذ الگو، ویژگی های اندامی مورد نظر را بر روی آن پیاده می کنید و به آسانی می توانید خیاطی خود را آغاز کنید.

برای هر سایز از الگو باید پاترون مورد نظر آن سایز را نیز بدوزید. ویژگی های اندامی بعد از پوشیدن پاترون مشخص می شوند و آن ها را بر روی الگو پیاده می کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

2.6 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
4 سال قبل

عالی بود

4 سال قبل
پاسخ به  مریم

ممنون از شما

فقط خدا
3 سال قبل

خیلی عالییی

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x