مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
وسایل مورد نیاز گونی بافی

آموزش بافت شبه قالی (قسمت اول – وسایل مورد نیاز گونی بافی)

گونی بافی کاری ساده است و لذت بخش و با کمی دقت و حوصله می توانید خیلی زود آن را یاد بگیرید و شروع به بافت های زیبا کنید.

شبه قالی یا گونی بافی نوعی بافت روی گونی است که با کاموا انجام می شود. برای شما می توانید با گونی و کاموا و سوزن مخصوص (بهع عنوان وسایل مورد نیاز گونی بافی) انواع پادری ها و قالی های کوچک و زیبا برای خودتان درست کنید و حتی می توانید به عنوان یک هنر و کسب و کار خانگی برای کسب درآمد از آن استفاده کرد.

گونی بافی کاری ساده است و لذت بخش و با کمی دقت و حوصله می توانید خیلی زود آن را یاد بگیرید و شروع به بافت های زیبا کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای گونی بافی

قیچی، گونی، کاموا، نخ و سوزن، سوزن گونی بافی، ماژیک برای کشیدن طرح، طرح اصلی، چسب آهن

(گونی را می توانید از ابزار و مصالح فروشی ها به صورت متری تهیه کنید و یا گونی آردبرنج و… را بشورید و آن را صاف کنید و بعد به تعداد مورد نیاز تا به اندازه دلخواه برسد، به هم بدوزید)

از سوزن گونی بافی دو نوع در بازار موجود است که یک مدل باید به سرنگ وصل شود و یکی آماده است (نوعی که به سرنگ وصل می شود بهتر است، معروف به سوزن جی ۱۴است.)

 

سوزن گونی بافی
سوزن شبه قالی

 

برای گونی بافی از کاموا بهاران، اکریل تاب، اکریل بافت، فدک، کریستال و هر کاموایی که از سوزن رد شود می توان استفاده کرد. البته بعضی از کامواها موقع کار پرز می دهند که باعث زشتی کار می شوند و بهتر است در خرید نوع کاموا دقت کنید.

بافت با همه کامواهای اسم برده یکسان است به جز کاموا یوموش. برای بافت با کاموا یوموش کاموایی را انتخاب کنید که نخ وسط آن نازک باشد، چون اگر کلفت باشد از سوزن رد نمی شود.

نکته بعدی این است که قبل از شروع باید کلاف را از نو بپیچید تا جهت ریش های کاموا عوض شود(برای اینکه راحت از داخل سوزن عبور کند.) و برای نخ کردن حدود ده سانت اول کاموا را ریش هایش را قیچی کنید تا راحت تر نخ شود.

کاموای یوموش را نباید از سوراخ دوم رد کرد.

و نکته آخر اینکه موقع بافت، از زیر کار باید کاموا را نگه دارید.(این کار فقط برای بافت با یوموش است و بقیه کامواها نیازی به گرفتن از زیر کار ندارند)

سرنگ معمولی را می توان از داروخانه خرید، سوزن سرنگ را بردارید و به جای آن سوزن شبه قالی را وصل کنید. هر سایز سرنگ هم می توانید استفاده کنید و این بستگی به این دارد که در دستتان با آن راحت باشید.

معمولا هرچه سرنگ کوچکتر باشد، راحت تر می توان کار کرد.

 

امیدواریم مطلب آموزشی وسایل مورد نیاز گونی بافی برای شما مفید بوده باشد. ادامه دارد…

مجله اینترنتی تحلیلک

3.7 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Irene
2 سال قبل

ممنون از راهنماییتون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x