مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آموزش دوخت مانتو عبایی

آموزش دوخت مانتو عبایی

مانتو طرح عبایی جزو مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار مخصوصا در فصل تابستان است. مدل عبایی انواع مختلفی دارد و با روش های متفاوتی دوخت می شود. دوخت این مدل از مانتو آسان بوده و می توانید به راحتی برای خود یک مانتو زیبا بدوزید. در این مطلب با ما همراه باشید تا آموزش دوخت مانتو مدل زیبا و راحت عبایی را با یکدیگر مرور کنیم.

آموزش دوخت مانتو مدل عبایی

مدل مانتو عبایی جدید

مانتو طرح عبایی جزو مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار مخصوصا در فصل تابستان است. مدل عبایی انواع مختلفی دارد و با روش های متفاوتی دوخت می شود.

دوخت این مدل از مانتو آسان بوده و می توانید به راحتی برای خود یک مانتو زیبا بدوزید. در این مطلب با ما همراه باشید تا آموزش دوخت مانتو مدل زیبا و راحت عبایی را با یکدیگر مرور کنیم.

آموزش دوخت مانتو عبایی

مقدار پارچه لازم مورد نیاز برای دوخت مانتو مدل عبایی

پارچه ساتن یا کرپ کن کن، به عرض ۱۵۰ سانتی متر و طول ۲۶۰ سانتی متر

پارچه حاشیه دار ابریشمی به عرض ۱۵۰ سانتی متر و طول ۱۳۰ سانتی متر

آموزش دوخت مانتو عبایی
آموزش دوخت مانتو عبایی

روی الگوی پشت کار کنید، قد مانتو را تا ۱۵ سانتی متر بالاتر از زمین بلند کنید. مقدار منحنی یقه جلو را روی بالاتنه پشت رسم کنید. از سر شانه ۱ سانتی متر بالا رفته و قد آستین را منهای ۱۵ سانتی متر ادامه دهید.

خط مچ را به اندازه ۳۰ سانتی متر گونیا کنید، از این نقطه مطابق شکل به خط باسن خطی منحنی رسم کنید. از قسمت پشت در ادامه خط باسن با خط آستین خطی مستقیم رسم کنید.

آموزش دوخت مانتو عبایی
آموزش دوخت مانتو جدید و زیبای عبایی

 

آموزش دوخت مانتو عبایی
آموزش دوخت مانتو طرح گشاد

تکه پشت آستین برش دارد. الگوی جلو را کپی کنید. از گوشه گردن خطی مستقیم به اندازه حدود ۱۱۵ سانتی متر ادامه دهید. از این قسمت با لبه مانتو منحنی کنید.

امیدواریم مطلب آموزش دوخت مانتو عبایی برای شما عزیزان سودمند بوده باشد.

برای دیدین آموزش های بیشتر خیاطی و آشنایی با روش های گرلاوین، مولر، بدون الگو و الگوی آماده به بخش خیاطی مجله اینترنتی تحلیلک مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

2 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هما
7 ماه قبل

سلام متشکرم بابت آموزش
ببخشید من خودم هنرآموز هستم برای دوخت این مدل مانتو اگه از جنس ضخیم استفاده بشه توی مدل استایل مانتو تاثیر میذاره؟ منظور تن پوش بدی نداره؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x