مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
الگوی مدل یوگ

آموزش طراحی الگوی مدل یوگ

برای طراحی الگوی مدل یوگ پشت الگو را از قسمت سرشانه به جلو وصل می کنیم.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در ادامه مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش طراحی الگوی مدل یوگ با روش سایزبندی در خدمت شما باشیم.

طراحی لباس به ایده پردازی های خلاقانه جهت دوخت لباس گفته می شود که متأثر از نگرش های اجتماعی، فرهنگ‌ها و جوامع مختلف بوده و به اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است. طراحی لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است. برای مثال طراحی لباس می‌تواند افراد را چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد.

آموزش الگوی مدل یوگ

برای رسم الگوی مدل یوگ ابتدا ایرادهای اندامی را بر روی الگوی اولیه برطرف می کنیم.

برای طراحی این مدل پشت الگو را از قسمت سرشانه به جلو وصل می کنیم. به این قسمت که سرشانه ها کنار هم قرار گرفته اند خط موازنه گفته می شود.

این طراحی هم می تواند ساده و هم مدل دار باشد. برای مثال از جلوی لباس خط کارور را نصف می کنیم، ۴ تا ۵ سانتی متر پایین می رویم و به حلقه و جلوی لباس وصل می کنیم.

در قسمت پشت لباس، از وسط پشت قسمت کارور ۴ تا ۵ سانتی متر پایین می رویم و در حلقه به صفر می رسانیم.

آموزش الگوی یوگ

الگوی مدل یوگ
الگوی مدل یوگ

روش الگوی سایزبندی

آموزش مطالب خیاطی آسان براساس الگوهای آماده طراحی شده است. در این روش الگوها براساس سایزبندی (سایز ۳۲تا ۵۴) آماده شده اند.

برای هر بار دوخت لباس شما عزیزان نیازی به محاسبات و کشیدن الگوی اولیه ندارید و تنها پس از رسم الگوی سایز مورد نظر بر روی کاغذ الگو، ویژگی های اندامی مورد نظر را بر روی آن پیاده می کنید و به آسانی می توانید خیاطی خود را آغاز کنید.

برای هر سایز از الگو باید پاترون مورد نظر آن سایز را نیز بدوزید. ویژگی های اندامی بعد از پوشیدن پاترون مشخص می شوند و آن ها را بر روی الگو پیاده می کنید.

امیدواریم آموزش خیاطی طراحی الگوی مدل یوگ برای شما مفید واقع شود.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x