مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
الگوی دامن ماهی

آموزش ۳ مدل الگوی دامن ماهی مجلسی

آموزش سه مدل الگوی دامن ماهی را در این مطلب مرور می کنیم.

الگوی دامن ماهی مجلسی

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش ۳ مدل الگوی دامن ماهی با روش سایزبندی در خدمت شما باشیم. سایز الگوی مورد نیاز برای دامن در این روش براساس جدول سایزبندی تعیین می شود. اندازه دور باسن برای انتخاب سایز مناسب درنظر گرفته می شود.

۱- آموزش الگوی دامن ماهی شماره ۱

برای رسم الگوی دامن ماهی شماره ۱ ابتدا الگوی اولیه را کشیده و ویژگی های اندامی را بر روی آن اجرا می کنیم. خطی صاف از پنس تا پایین دامن می کشیم.

خط باسن و خط زانو را بر روی الگو مشخص می کنیم. از خط زانو ۱۰ سانتی متر بالاتر رفته و سپس ۱.۵ تا ۲ سانتی متر داخل می شویم. این نقطه را به خط باسن و پایین دامن وصل می کنیم. سپس خطی اریب از وسط خط زانو به نقطه مورد نظر می کشیم. (مطابق شکل) قسمت های مشخص شده را قیچی کرده و به اندازه دلخواه اوزمان می دهیم. (این فاصله معمولا بین ۱۰-۷-۵ سانتی متر است)

آموزش دامن ماهی

الگوی دامن ماهی

الگوی پشت دامن ماهی شماره ۱: الگوی پشت دامن را نیز مانند الگوی جلو طراحی می کنیم.

۲- آموزش الگوی دامن ماهی شماره ۲

برای رسم الگوی دامن ماهی شماره ۲ ابتدا الگوی اولیه را کشیده و ویژگی های اندامی را بر روی آن اجرا می کنیم. خطی صاف از پنس تا پایین دامن می کشیم.

خط باسن و خط زانو را بر روی الگو مشخص می کنیم. از خط زانو ۱۰ سانتی متر بالاتر رفته و سپس ۱.۵ تا ۲ سانتی متر داخل می شویم. این نقطه را به خط باسن و پایین دامن وصل می کنیم. تا این مرحله از کار شبیه به دامن ماهی شماره ۱ است.

تفاوت دامن ماهی شماره ۱ و ۲ در تعداد خط های اریبی است که در الگو می کشیم. سپس خط های اریبی از وسط خط زانو به نقطه مورد نظر می کشیم (مطابق شکل). قسمت های مشخص شده را قیچی کرده و به اندازه دلخواه اوزمان می دهیم. (این فاصله معمولا بین ۱۰-۷-۵ سانتی متر است)

الگوی دامن ماهی
الگوی دامن ماهی شماره ۲

الگوی دامن ماهی

نکته: برای دامن ماهی آستر دامن را تا سر زانو دوخته و تور خشک را تا قد دامن اندازه زده و به صورت فشرده چین می دهیم و به آستر وصل می کنیم. آستر را با الگوی دامن فون شماره ۱ می کشیم.

الگوی پشت دامن ماهی شماره ۲ : الگوی پشت دامن را نیز مانند الگوی جلو طراحی می کنیم.

۳- آموزش الگوی دامن ماهی شماره ۳ یا ۶ ترک

برای رسم الگوی دامن ماهی شماره ۳ یا ۶ ترک ابتدا الگوی اولیه را می کشیم. از قسمت پنس تا پایین خطی می کشیم و خط زانو و خط باسن را مشخص می کنیم. از خط زانو ۱۰ سانتی متر بالا رفته و خط دیگری می کشیم. در قسمت پهلو ۱ تا ۲ سانتی متر داخل شده و به باسن و پایین دامن وصل می کنیم.

آموزش دامن ماهی

الگوی دامن ماهی مجلسی

در قسمت جلو دامن تا خط وسطی که کشیده ایم (AB) نصف کرده و این خط را به خط زانو وصل می کنیم. بعد به صورت اریب به ۱۰ سانتی متر بالای زانو وصل می کنیم، این خط وسط را قیچی می زنیم.

دوباره سمت پهلو خط وسطی را که کشیده ایم نصف کرده و این خط را تا خط زانو می کشیم و از این نقطه ۲ خط اریبی که یکی به پهلو و دیگری به خط وسط کشیده ایم وصل می کنیم و این خط ها را برش زده و مابین آن ها را اوزمان می دهیم. الگوی پشت هم به همین صورت است.

الگوی دامن ماهی

روش الگوی سایزبندی

آموزش مطالب خیاطی آسان براساس الگوهای آماده طراحی شده است. در این روش الگوها براساس سایزبندی (سایز ۳۲تا ۵۴) آماده شده اند.

برای هر بار دوخت لباس شما عزیزان نیازی به محاسبات و کشیدن الگوی اولیه ندارید و تنها پس از رسم الگوی سایز مورد نظر بر روی کاغذ الگو، ویژگی های اندامی مورد نظر را بر روی آن پیاده می کنید و به آسانی می توانید خیاطی خود را آغاز کنید و از آن لذت ببرید.

 برای هر سایز از الگو باید پاترون مورد نظر آن سایز را نیز بدوزید. ویژگی های اندامی بعد از پوشیدن پاترون مشخص می شوند و آن ها را بر روی الگو پیاده می کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x