مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دکوراسیون داخلی منزل به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

مینیمال یا مینیمالیسم در فارسی به هنر ساده گرایی و یا کمینه گرایی گفته می شود که در ساختار آن هیچگونه پیچیدگی و جزئیات غیر کاربردی دیده نمی شود. با این تعریف دکوراسیون مینیمال را می توانیم فضایی با جلوه ساده و با تعداد مبلمان و وسایلی کم تصور کنیم که در محیط آن آرامش و نظم و ترتیب وجود دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال چیست؟

مینیمال یا مینیمالیسم در فارسی به هنر ساده گرایی و یا کمینه گرایی گفته می شود که در ساختار آن هیچگونه پیچیدگی و جزئیات غیر کاربردی دیده نمی شود. با این تعریف دکوراسیون سبک مینیمال را می توانیم فضایی با جلوه ساده و با تعداد مبلمان و وسایلی کم تصور کنیم که در محیط آن آرامش و نظم و ترتیب وجود دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

وقتی نام مینیمال و ساده بودن به گوشمان می خورد، تصور می کنیم جذابیت هم مانند همه عناصر دیگر در این فضاها به حداقل می رسد، اما واقعیت چیز دیگری است. بیایید از منظری متفاوت به این سبک نگاه کنیم. دکوراسیون مینیمال به ما و چشم و ذهنمان فرصت نفس کشیدن و آسودن می دهد، سبک مینیمال در شما آرامش و سکوت را ایجاد میکند. برای رسیدن به چنین حسی در دکوراسیون منزل مان، شاید تنها راه مینیمال بودن نباشد اما بدون شک یکی از بهترین روش ها است.

دکوراسیون سبک مینیمال را به منزل خود بیاورید

فضای خانه تان در کمال ساده بودن، باید شیک و دارای نظم خاصی باشد، پس بهتر است مبل ها و ویترین های اضافی را جمع کرده و به جای آن مبلمان های راحتی و ساده را جایگزین کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

رنگ ها در دکوراسیون سبک مینیمال

رنگ ها این قدرت را دارند که دکوراسیون و زندگی شما را آرام یا پیچیده کنند. انتخاب یک پالت تک رنگ، روشی مناسب در دکوراسیون مینیمال برای ایجاد سادگی و آرامش در فضا و ایجاد فرصت برای تزریق رنگ در آینده است. بافت ها در فضاهای داخلی تک رنگ بسیار مهم هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

رعایت تعادل در سبک مینیمال

تعادل راهکار دیگری برای ساده کردن یک فضا از نظر بصری است. چشم های ما از تقارن لذت می برند، زیرا تشخیص جریانی که در فضا وجود دارد را برای مغز آسان تر می کنند. تقارن به صورت ناخودآگاه آسایش بخش و آرامش بخش است.

فرش و قالیچه ها در دکوراسیون سبک مینیمال

اجازه دهید کفپوش حیرت انگیزتان به چشم آید. عدم استفاده از فرش و قالیچه و کف لخت در دکوراسیون مینیمال، فضا را بازتر نشان می دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

ظروف

بسیاری از افراد نمی توانند یک کاسه، گلدان یا سبد را خالی بگذارند. اما گاهی نیازی نیست چیزی به آن ها اضافه کنید. اگر یک ظرف دوست داشتنی دارید، در برابر وسوسه پر کردن آن با گیاهان یا چیزهای دیگر مقاومت کنید.

از طبیعت الهام بگیرید

همانطور که می دانید در هر سبکی استفاده از عناصر طبیعی، در دکوراسیون بسیار مهم است. در هنگام تعیین دکوراسیون، به بهترین دکوراتور یعنی مادر طبیعت رجوع کنید. منظره چه باغ باشد، چه منظر شهری یا دریا، می تواند عنصری باشد که شما می خواهید بر آن تأکید کنید.

با به حداقل رساندن شلوغی اتاق های رو به منظره، توجه را به آن جلب کنید. اگر حریم و امنیت برای تان مسئله نیست، از پوشش برای پنجره ها استفاده نکنید و مبلمان را به سمت منظره باشکوه بیرونی بچینید.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

بافت مواد طبیعی در دکوراسیون سبک مینیمال

استفاده از بافت عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ، فلز و پارچه در این سبک بسیار کاربرد دارد و جلوه ای زیبا و جذاب می بخشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

سطوح صاف در طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال

آخرین ویژگی مهمی که در طراحی داخلی مینیمال کاربرد فراوان دارد، سطوح صاف و مسطح در آن است. طبق این ویژگی بهتر است از دستگیره های توکار در کابینت های آشپزخانه، چراغ های سقفی تو کار و کمد دیواری های ریلی استفاده کنید.

پرده ها در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مینیمال

برای اینکه پرده مانع از ورود نور خورشید به فضای داخلی نشود، از پرده های ساده حریر و نازک و یا پرده های کرکره ای در این نوع دکوراسیون استفاده کنید.

در دکوراسیون مینیمال از سبک ژاپنی بهره بگیرید!

معماری و طراحی داخلی ژاپنی نماد کاملی از زیبایی و سادگی است. ما همواره فراموش می کنیم که هدف اصلی خانه زندگی کردن در آن است و نه فقط جایی برای دارایی های ما.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

برای داشتن دکوراسیون ساده و مینیمال از هر آنچه شلوغی و جزییات را زیاد می کند، پرهیز کنید و نگاهی ساده به اطراف خود داشته باشید. داشتن چنین سلیقه ای آرامش را به منزل شما دعوت می کند.

 

همراهان همیشگی تحلیلک، امیدواریم از این مطلب که به دکوراسیون داخلی منزل به سبک مینیمال اختصاص داشت، لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x