مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دامن پلیسه

آموزش الگوی دامن پلیسه راسته

برای دوخت دامن پلیسه ابتدا پارچه‌ای که داریم را سه قد از ترکی به ترکی می‌بریم. بعد ترکی پارچه را به جز یک درز به هم می‌دوزیم.

ما در این آموزش قصد داریم شما را با آموزش الگوی دامن پلیسه راسته به روش گرلاوین آشنا کنیم.

در دنیای خیاطی روش های مختلفی برای دوخت لباس ها وجود دارد. این روش ها یا متدها به خاطر تفاوتی که در ریزه کاری ها، فرمول ها و محاسباتی که دارند به روش های مختلفی تقسیم شده اند. از جمله روش هایی که در دنیای خیاطی از آن ها برای دوخت لباس ها استفاده می شود می توان به روش متریک، گرلاوین، سایز بندی و مولر اشاره کرد.

الگوی دامن پلیسه راسته

برای رسم الگوی دامن پلیسه راسته ابتدا پارچه‌ای که داریم را سه قد از ترکی به ترکی می‌بریم. بعد ترکی پارچه را به جز یک درز به هم می‌دوزیم. سپس دور کمر را تقسیم بر تعداد چین‌ها نموده و فاصله هر چین به دست می آید. گشادی هر چین دو برابر فاصله است.

الگوی دامن پلیسه راسته
الگوی دامن پلیسه

از پشت پارچه اولیه یک سانتی متر جای دوخت گذاشته، سپس یک فاصله و یک گشادی را تا تعداد چین‌ها و یک سانتی متر جای دوخت در آخر علامت می‌زنیم. سپس گشادی هر چین را روی هم قرار می‌دهیم و در آخر تعداد چین‌ها و فاصله‌ها روی پارچه باید مساوی با یک دوم دور کمر باشد.

تعداد چین‌ها باید با یک دوم دور کمر مساوی باشد، اگر سه تخته پارچه کم بود به آن اضافه می‌کنیم و اگر زیاد داشتیم کم می کنیم.

از سمت راست و چپ هر طرف یک سانت یا دو سانتی‌متر جای دوخت و در انتهای قد پنج سانتی‌متر جای دوخت می‌گذاریم.

امیدواریم آموزش الگوی دامن پلیسه راسته برای شما مفید بوده باشد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x