مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ماسک پوست

معرفی انواع ماسک صورت برای مراقبت از پوست (بخش اول)

پوست یکی از اعضای دفعی بدن است پس برای داشتن پوست سالم باید بدن سالمی داشته باشیم. پوست سالم عاری از لک، جوش ها و بیماری های پوستی است و مانند سایر اعضای بدن باید از آن مراقبت شود. در این مطلب به معرفی انواع ماسک صورت پرداخته ایم.

پوست یکی از اعضای دفعی بدن است پس برای داشتن پوست سالم باید بدن سالمی داشته باشیم. پوست سالم عاری از لک، جوش ها و بیماری های پوستی است و مانند سایر اعضای بدن باید از آن مراقبت شود. استفاده از ماسک های زردآلو، سیب زمینی، زردچوبه و گوجه فرنگی و … از جمله راه های حفاظت از پوست به شمار می رود.

 

معرفی چند نوع ماسک پوست برای مراقبت از آن

ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی

برای داشتن پوست صاف و شفاف یک قاشق غذا خوری زردچوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کرده و سپس روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. این درمان باید قبل از حمام انجام شود.

ماسک - انواع ماسک صورت

بیشتر بخوانید: استفاده از ماسک زغال / فواید و مضرات آن

عسل و آبلیمو یک لایه بردار طبیعی

برای داشتن یک لایه بردار طبیعی سه قاشق غذا خوری عسل را به نصف استکان آبلیموی طبیعی اضافه کرده و آن را با پنبه به صورت خود بمالید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

 

انواع ماسک صورت

ماسک زردآلو

ماسک زردآلو یکی از انواع ماسک صورت است که برای پوست هایی با منافذ زیاد مناسب است. هفت عدد زردآلو رسیده را قطعه قطعه کرده و له کنید و چند قطره روغن بادام روی آن بریزید، سپس روی پوست گذاشته و بیست دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

 انواع ماسک صورت - ماسک زردآلو، سیب زمینی، زردچوبه و گوجه فرنگی
ماسک زردآلو، سیب زمینی، زردچوبه و گوجه فرنگی

بیشتر بخوانید: استفاده از ماسک شیر برای داشتن پوستی روشن و شفاف

انواع ماسک صورت

ماسک سیب زمینی

برای داشتن پوستی سفید از این ماسک استفاده کنید. آب سیب زمینی به میزان ۳ قاشق غذا خوری و ۲ قاشق غذا خوری عسل را خوب با هم مخلوط کنید. روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که کامل خشک شد، صورتتان را خوب بشویید.

این مواد را می توانید روزانه مصرف کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. این ماسک کمک می کند تا از نقاط تیره، لکه ها و ضایعات پوستی خلاص شوید؛ همچنین باعث کاهش التهاب ناشی از کبودی، بثورات و زخم ها می شود.

ماسک سیب زمینی به درمان چشم های پف کرده هم کمک می کند و علائم پیری را به تاخیر می اندازد و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را از آسیب های محیطی ناشی از آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: ماسک شیر و فواید آن برای پوست

انواع ماسک های خانگی به درمان مشکلات پوستی کمک می کنند ولی همیشه درمان قطعی نیست و در بسیار از مواقع نیاز است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

با تشکر از دکتر یارقلی

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x