مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

معرفی کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» نوشته هنریت آن کلاوسر

یده این کتاب ساده به نظر می‌رسد شما برای اینکه بتوانید رویاها ،اهداف و آرزوهای خودتان را به واقعیت تبدیل کنید قبل از هر چیز باید آن‌ها را بر روی کاغذ بیاورید، یعنی باید خیلی ساده درباره آن‌ها بنویسید.

کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» نوشته هنریت آن کلاوسر

درباره نویسنده

هنریت آن کلاوسر، نویسنده آمریکایی است. او مدیر موسسه  Writing Resources است که در حوزه مشاوره فعالیت می کند. او در مجامع ادبی سخنرانی می کند و کارگاه هایی با عنوان های هدف گذاری نوشتن اهداف و برقراری روابط برای انجمن های ملی کارگزاران دولتی و دانشگاه ها و چندین شرکت بزرگ برگزار می کند.

660f94dd21d04d4b9db669c6fb866838

کلاوسر علاوه بر نوشتن کتاب هایی پرفروش در زمینه خودپروری؛ سخنران پرکار، برگزارکننده کارگاه های خودپروری و نویسنده ای مستقل است.

کتاب های «نوشتن روی هر دو طرف مغز» و «مکنونات قلبت را روی کاغذ بیاور» از دیگر آثار اوست.

 

درباره کتاب

نویسنده کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» یک روش ساده ولی مهم برای دست یابی به خواسته‌های شخصی را آموزش می‌دهد. همان‌طور که از عنوان کتاب هم معلوم است این روش، «نوشتن» است. ایده این کتاب ساده به نظر می‌رسد. شما برای اینکه بتوانید رویاها، اهداف و آرزوهای خودتان را به واقعیت تبدیل کنید، قبل از هر چیز باید آن‌ها را بر روی کاغذ بیاورید، یعنی باید خیلی ساده درباره آن‌ها بنویسید.

نویسنده برای آنکه به مخاطب نشان بدهد که نوشتن چرا و چگونه می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار بدهد، به سراغ کسانی رفته‌ که تأثیر استفاده از این مهارت را به چشم خود دیده‌اند، و در نوزده فصل داستان هرکدام از این افراد روایت می‌کنند که ضمن بازگو کردن داستان، توضیحات تکمیلی در مورد چگونه نوشتن را آموزش می‌دهند.

فرقی نمی‌کند که شما چه می‌خواهید، هیچ‌کسی با هیچ قدرت و مقامی نمی‌تواند بیان کند که آرزوی شما ناچیز و آرزوی شخص دیگری از درجه و اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار است. شما این کتاب را بخوانید و حتما روش‌های «آن کلاسور» در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را بیازماید. مطمئناً یکی از چندین روش «آن کلاسور»، با ذهن و قلب شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

کتاب‌های زیادی در مورد موفقیت، پیروزی، زندگی شگفت انگیز معجزه، قهرمان و مواردی از این دست نوشته شده‌اند. اما یک اصل کلیدی وجود دارد که قابل توجه و در هریک از کتاب‌های ماندگار مشترک است و اولین گام در همه آن ها نوشتن است.

گفته های نویسنده در ابتدای کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» :

برخی دفتر خاطرات دارند؛ بعضی‌ها افکار خود را روی دستمال، پشت پاکت‌ های نامه، تکه کاغذهای بریده شده از یک دفتر یا هر تکه کاغذ دیگری که دم دست باشد یادداشت می کنند. نگران جنس کاغذی که استفاده می‌ کنید یا اینکه باید در یک دفتر بنویسید یا روی یک تکه کاغذ نباشید. هر نوع کاغذی چه خط دار چه بی‌خط، گران یا ارزان، در یک دفتر یادداشت یا جدا از آن، و با هر نوع خودکاری – یا مدادی – با هر رنگی مناسب است. تنها قانون من این است که هر بار چیزی می‌نویسید زیر آن تاریخ بزنید.

 

بخش‌هایی از کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد»

زمانی که اهداف‌ تان را می‌نویسید، از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌زا و طرح‌های مختلف تراوش خواهد کرد، این‌ها خبر‌های خوبی هستند، اما اگر آن ها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌ها و طرح‌های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

تا ندانی چه می‌خواهی، نمی‌توانی به آن دست‌یابی. نوشتن باعث می‌شود تصور روشنی از خواستهٔ خود پیدا کنی. خدا می‌تواند چیزی را که می‌خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی چه می‌خواهی.

تغییر محل و محیط نوشتن بسیار مؤثر است به‌ویژه رفتن به جایی که آب هست، چون آب باعث یونیزه شدن منفی هوا و افزایش خلاقیت می‌شود.

من هنوز هم داستان‌های جذابی از افراد مشهوری می‌شنوم که پیش از دست یافتن به شهرت امروزی خود، رویاهایشان را نوشته‌اند. جیم کری به تپه هالیوود رفت و چکی به مبلغ ۱۰ میلیون دلار در وجه خود نوشت. او در قسمت یادداشت نوشت «برای خدمات ارائه شده». این کمدین بعد از گذشت سال‌ها چک را پیدا کرد. مدت‌ها قبل او این مبلغ را برای بازی در یک فیلم گرفته بود. اکنون او جزء بازیگران گران‌قیمت این صنعت است و برای یک فیلم حدود ۲۰ میلیون دلار می‌گیرد. او در یک حرکت زیبا پیش از دفن پدرش چک را در جیب کت او قرار داد…

امیدواریم از خواندن کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» لذت ببرید و برای خواندن معرفی سایر کتاب‌ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x