مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

معرفی کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست

 

درباره نویسنده

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

مارسل پروست با نام کامل والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست (زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ – درگذشتهٔ ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲) نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان ازدست‌رفته یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

پروست در جایی می گوید: عظمت هنر واقعی، بازیافتن و بازگرفتن و شناساندن واقعیتی است که دور از آن زندگی می‌کنیم، واقعیتی که چیزی نیست جز زندگی‌مان، زندگی واقعی، زندگی سرانجام کشف و روشن شده، در نتیجه تنها زندگی براستی زیسته، ادبیات است.

 

درباره کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته»

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

کتاب در ۷ جلد و طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شد و بلافاصله یک شاهکار شناخته شد و به عقیده خیلی‌ها برترین رمان قرن یا حتی برترین رمان همه زمان‌ها بود. در طرف دیگر لویی فردینان سلین از منتقدان جدی پروست، علت شهرت کتاب را مذهب یهودی نویسنده و لابی‌گری یهودیان دانسته‌ است.

این کتاب خیلی به تشریح کلاسیک یک «داستان» به طور معمول نمی‌پردازد، بلکه از ورای داستان اصلی به تحلیل ادبی، هنری، فلسفی و اجتماعی جامعه فرانسه در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم پرداخته‌ است.

هفت جلد کتاب عبارتند از:

  1. جلد اول: کتاب طرف خانه سوان
  2. جلد دوم: کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا
  3. جلد سوم: کتاب طرف گرمانت
  4. جلد چهارم: کتاب سدوم و عموره
  5. جلد پنجم: کتاب اسیر
  6. جلد ششم: کتاب گریخته
  7. جلد هفتم: کتاب زمان بازیافته

 

برای مطالعه معرفی هر یک از هفت جلد این کتاب کافیست روی اسم آن ها کلیک کنید و وارد مطلب مربوطه شوید.

این کتاب که بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه دارد، داستان مردی را روایت می‌کند که تقریبا آشکارا خود مارسل پروست است و او در حال پژوهش درباره معنای زندگی است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب دیوید کاپرفیلد نوشته چارلز دیکنز

امیدواریم از مطالعه کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x