مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 6 مرداد / 1403
Search
Close this search box.
بیشترین شکایت از فیلم‌های بریتانیا در ۲۰۲۲

بیشترین شکایت از فیلم‌های بریتانیا در ۲۰۲۲

گزارش سالانه هیئت رده‌بندی فیلم بریتانیا (BBFC) نشان می‌دهد که «بانوی بهشت»، «بتمن» و «پرونده‌های کشمیر» بیشترین شکایت‌ها در مورد فیلم‌های بریتانیا در سال 2022 را داشته اند.

بیشترین شکایت از فیلم‌های بریتانیا در ۲۰۲۲

به نقل از ورایتی، گزارش سالانه هیئت رده‌بندی فیلم بریتانیا (BBFC) نشان می‌دهد که «بانوی بهشت»، «بتمن» و «پرونده‌های کشمیر» بیشترین شکایت‌ها در مورد فیلم‌های بریتانیا در سال ۲۰۲۲ را داشته اند.

«بانوی بهشت» که BBFC آن را «درامی درباره زندگی فاطمه (س)، دختر پیامبر اسلام» توصیف می‌کند، با ۱۵۷۳ شکایت «از افرادی که احساس می‌کردند فیلم کفرآمیز و از نظر تاریخی نادرست است» در صدر فهرست قرار گرفت. این فیلم پس از اکران از برخی از سینماهای بریتانیا به دلیل این نگرانی ها خارج شد.

BBFC در گزارش سالانه خود گفت: گاهی اوقات، ما چنین شکایت هایی دریافت می کنیم که مستقیماً به طبقه بندی BBFC مربوط نمی شود، اما در عوض منعکس کننده اعتراض گسترده تر مردم به یک فیلم خاص است. فیلمسازان آزادند تا موضوعات و رویدادهای تاریخی یا بحث برانگیز را در فیلم خود بررسی کنند. نقش ما این است که اطمینان حاصل کنیم که محتوا را بر اساس دستورالعمل‌های خود به‌طور مناسب طبقه‌بندی می‌کنیم تا از کودکان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنیم و مصرف‌کنندگان را برای تصمیم‌گیری آگاهانه برای مشاهده توانمند کنیم.

BBFC اضافه کرد که هیچ چیز در این فیلم از ۱۵ دستورالعمل طبقه بندی سازمان فراتر نمی رود و این رتبه بندی برای خشونت شدید خونین، تصاویر ترسناک و تهدید صادر شده است.

BBFC گفت: فیلم هندی «پرونده های کشمیر» که در سنگاپور توقیف شد و به یکی از بزرگترین فیلم های بالیوود در سال تبدیل شد، ۱۹ شکایت را به دلیل «اسلام هراسی و اینکه این فیلم رویدادهای پیرامون جامعه پاندیت کشمیری را به درستی ارائه نمی دهد» به خود جلب کرد. دستورالعمل‌های ما برای طبقه‌بندی فیلم‌ها نیازی به دقیق بودن تصاویر از رویدادهای زندگی واقعی ندارند و این عاملی نیست که ما عموماً در نظر بگیریم. ما «پرونده‌های کشمیر» را به دلیل خشونت شدید خونین، تهدید و صحنه کوتاه تحقیر جنسی طبقه‌بندی کردیم.

BBFC گفت در میان شکایات مستقیماً در مورد رده سنی و نه مضامین فیلم، «بتمن» که به دلیل تهدید شدید و خشونت در رتبه ۱۵ طبقه بندی شد، بیشترین شکایت را از افرادی به خود جلب کرد که احساس کردند این طبقه بندی بسیار محدود کننده است و از تماشای فیلم در سینما جلوگیری می کند.

BBFC همچنین ۹ شکایت در رابطه با طبقه‌ بندی «دکتر استرنج در چند جهان جنون» دریافت کرد که در آن مردم نگرانی‌های خود را در مورد عناصر ترسناک فیلم ابراز کردند و شش شکایت در مورد «مینیون: ظهور گرو» از افرادی که احساس می‌کردند صحنه‌های خشونت‌آمیز آن برای رتبه‌بندی U خیلی قوی است، دریافت شد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x