مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
حمام وکیل کرمان

معرفی حمام وکیل کرمان

حمام وکیل کرمان از بناهای قدیمی و باشکوه این شهر به حساب می آید. بنای‌ حمام‌ وکیل‌ کرمان در سال‌ ۱۲۸۰ ه.ق‌ و با تاثیرپذیری‌ از سبک‌ معماری‌ عصر زندیه‌ – قاجاریه‌ احداث‌ شده‌ است‌.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی حمام وکیل کرمان اختصاص دارد.

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل کرمان از بناهای قدیمی و باشکوه این شهر به حساب می آید. بنای‌ حمام‌ وکیل‌ کرمان در سال‌ ۱۲۸۰ ه.ق‌ و با تاثیرپذیری‌ از سبک‌ معماری‌ عصر زندیه‌ – قاجاریه‌ احداث‌ شده‌ است‌. گفته شده که حمام وکیل کرمان به تقلید از حمام گنجعلی خان ساخته شده است.

حمام وکیل کرمان

از کف‌ تا دیوار حمام وکیل کرمان کاشی‌ کاری‌ و سرامیک‌کاری‌ شده‌ و به‌ دو بخش‌ رختکن‌ و گرمخانه‌ تقسیم‌ می‌شود. در دهه‌های‌ اخیر این‌ حمام‌ به‌ چایخانه‌ سنتی‌ تبدیل‌شده‌ است‌.

بیشتر بخوانید: معرفی باغ شاهزاده ماهان در استان کرمان

بازسازی حمام وکیل کرمان

سر در این‌ حمام‌ در سال‌ ۱۳۶۹ ه.ش‌ بازسازی‌ شد. بخش‌ گرمخانه‌ این‌ حمام‌ امروز محل‌ صرف‌ غذاهای‌ محلی‌ کرمان‌ است‌ و راهی از آن نیز مستقیماً به بازار کرمان ارتباط داده شده است. در حال حاضر مهمانان و بازدیدکنندگان،‌ در این حمام با فالوده کرمانی، چای و انواع نوشیدنی مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.

حمام وکیل کرمان

در سال‌های اخیر این حمام به چایخانه سنتی تبدیل شده و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اداره می‌شود.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x