مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 6 مرداد / 1403
Search
Close this search box.
متن زیارت عاشورا

حکمت و فلسفه

زندگینامه امام حسین علیه السلام سومین امام شیعیان

حسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام ملقب به سید الشهداء، فرزند دوم امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام سوم شیعیان است. آن حضرت پس از شهادت برادرش امام حسن علیه السلام در سال ۵۰ هجری قمری به امامت رسید.

اعمال ماه محرم

اعمال ماه محرم

مُحَرَّمُ الحَرام اولین ماه سال هجری قمری است. دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است. واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش شد در ماه محرم سال ۶۱ق اتفاق افتاد. شیعیان هر سال از ابتدای این ماه سوگواری می‌کنند.

نامگذاری شب های ماه محرم

نامگذاری شب های ماه محرم / به همراه مداحی

همراهان عزیز و بزرگوار مجله اینترنتی تحلیلک، در این مطلب نامگذاری شب های ماه محرم را به همراه مداحی برای شما آورده ایم. امیدواریم از مطالعه این مطلب بهره کافی ببرید. با ما همراه باشید…

حدیث اول چهل حدیث کتاب نفس المهموم / روزه روز اول محرم برای بچه دار شدن

روزه روز اول محرم برای بچه دار شدن / حدیث اول چهل حدیث کتاب نفس المهموم

کتاب نفس المهموم یکی از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا و زندگینامه امام حسین علیه السلام نوشته شیخ عباس قمی است. ترجمه این کتاب توسط علامه میرزا ابوالحسن شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

زندگینامه امام خمینی

زندگینامه امام خمینی

سید روح‌الله موسوی خمینی (۱۲۸۱-۱۳۶۸ش) مشهور به امام خمینی از مراجع تقلید شیعه، رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران است مهم ترین نظریه او ولایت مطلقه فقیه است. با زندگینامه امام خمینی همراه شما هستیم.

اعمال ماه ذی الحجه

اعمال ماه ذی الحجه

در این مطلب به اعمال ماه ذی الحجه پرداخته ایم. ذی الحجه آخرین ماه در ترتیب تقویم هجری قمری و از ماه‌های حرام و ماه‌های حج است. برای دهه اول این ماه اعمالی ذکر شده است که از مهم‌ترین آن‌ها به جا آوردن نماز دهه اول میان نماز مغرب و عشا و نیز خواندن ادعیه و… است.

اعمال ماه ذی القعده

اعمال ماه ذی القعده

این ماه آغاز ماه‌های حرام است که حق‌تعالی در قرآن مجید ذکر فرموده و سید ابن طاووس روایتی نقل کرده: که ذوالقعده به هنگام سختی شدید هنگام استجابت دعاست و برای روز یکشنبه این ماه نمازی با مزیت و برتری بسیار از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) روایت کرده است.

زندگینامه حضرت معصومه سلام الله علیها

زندگینامه حضرت معصومه سلام الله علیها

زندگینامه حضرت معصومه سلام الله علیها تنها بانویی که بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها از امامان برای ایشان زیارتنامه روایت شده است، ایشان متولد ۱ ذی‌القعده سال ۱۷۳قمری هستند.