مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
بدن بعد از مرگ

اتفاقات عجیب در بدن بعد از مرگ

بعد از اینکه انسان توانایی نفس کشیدن را از دست می دهد، جسم او در شرایط متفاوتی قرار می گیرد و تغییراتی دارد که این تغییرات شامل مواردی است که در این بخش خواهید خواند. در این متن قصد داریم اتفاقات شگفت انگیز را که بدن بعد از مرگ تجربه می کند برایتان شرح دهیم.

اتفاقات عجیب در بدن بعد از مرگ

بعد از اینکه انسان توانایی نفس کشیدن را از دست می دهد، جسم او در شرایط متفاوتی قرار می گیرد و تغییراتی دارد که این تغییرات شامل مواردی است که در این بخش خواهید خواند. در این متن قصد داریم اتفاقات شگفت انگیز را که بدن بعد از مرگ تجربه می کند برایتان شرح دهیم.

تغییرات بدن بعد از مرگ

صدای شبیه به ناله
ممکن است بعد از مرگ مقداری هوا در بدن انسان بماند که باعث لرزش تارهای صورتی می شود و صدایی شبیه به ناله را در فرد ایجاد می کند. نباید بترسید. جنازه حرف نمی زند. این فقط صدای خارج شدن گازهای محبوس در بدنش است.

AndroidOnlineNewsImage

بی رنگ شدن پوست 
پوست در این شرایط تغییر رنگ می دهد و این تغییر مدام ادامه می یابد. معمولا در این حالت نقاط قرمز مایل به بنفش در قسمت رگ های خونی روی بدن دیده می شود. بعضی از انواع مرگ ها تغییر رنگ بیشتری دارند. به عنوان مثال اگر فرد با مسمومیت گاز کربن مونواکسید مرده باشد، خون خیلی قرمز می شود یا مردن بر اثر گاز هیدروژن سولفید ممکن است پوست را سبز رنگ کند.

محو شدن چروک ها 
ظاهرا مرگ شبیه به یک بوتاکس قوی عمل می کند. همه ماهیچه ها تنش و فشار را از دست می دهند و چروک های پوستی از هم باز می شوند.

AndroidOnlineNewsImage
بدن بعد از مرگ

به نظر رسیدن بلند شدن مو و ناخن 
حتما شنیده اید که مو و ناخن بعد از مرگ هم رشد می کنند اما این موضوع حقیقت ندارد. اما متخصصان بر این عقیده هستند که مو و ناخن به دلیل خشک شدن پوست بدن و سر و تماس نزدیک تر با بافت زیرین به گونه ای بلندتر از قبل به نظر می رسند و افراد فکر می کنند که مو و ناخن رشد کرده است.

خارج شدن گاز از معده 
بعد از مرگ باکتری ها در بدن شروع به تجزیه می کنند و بدن گازی را در هوا آزاد می کند که از دهان هم خارج می شود.

AndroidOnlineNewsImage

خالی شدن روده و مثانه 
فکر کردن به این قضیه اصلا خوشایند نیست اما این اتفاق می افتد. ماهیچه ها بعد از مرگ در بدن ریلکس می کنند و ماهیچه اسفنکتر هم از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه ادرار و مدفوع باقیمانده در بدن خارج می شود.

سرد شدن تدریجی بدن 
سرد شدن بدن کمی طول می کشد اما بالاخره اتفاق می افتد. بدن در چنین حالتی ۱.۵ درجه فارنهایت در هر ساعت کاهش دما پیدا می کند و این قضیه بین ۲۰ الی ۳۰ ساعت ادامه پیدا می کند.

بدن بعد از مرگ
بدن بعد از مرگ

کمی تکان خوردن 
نه اشتباه نکنید. هیچ کس بعد از مرگ به زامبی تبدیل نمی شود اما ممکن است که عضلات و ماهیچه ها کمی تکانش داشته باشند و تا چند ساعت بعد از مرگ کمی منقبض شوند که برای اطرافیان ترسناک یا نگران کننده است.

بوی بد بدن 
متاسفانه هیچکس بعد از مرگ بوی خوب نمی دهد و این اتفاق به سرعت رخ می دهد. اعضای داخلی بدن بین دو الی سه روز شروع به پوسیده شدن می کنند و دو ماده شیمیایی تولید می کنند که بوی بدی را ایجاد می کند.

بدن بعد از مرگ

خشک شدن بدن 
۱۲ ساعت بعد از مرگ، کل بدن سفت و خشک می شود و چند روز طول می کشد تا بدن دوباره ریلکس شود که احتمالا تا آن موقع دفن شده است.

زنده ماندن بعضی از بخش ها بدن 
اگرچه که بعضی از اعضای بدن بعد از مرگ سریع منقضی می شوند اما بعضی دیگر تا چند ساعت بعد از مرگ زنده می مانند. چشم، قلب، استخوان و پوست تا ۱۵ ساعت بعد از مرگ قابل اهدا هستند زیرا هنوز زنده اند.

AndroidOnlineNewsImage

خورده شدن بدن 
کم کم که سلول ها شکسته می شوند، از طریق آنزیم ها و باکتری ها گوارش و خورده می شوند و بستگی به علت مرگ سرعتش متفاوت است. زمانی که بدن مسموم می شود، عفونت باکتریایی در آن سیستم بدن را به هم می ریزد و باکتری ها در بدن پخش می شوند. افرادی هم که بر اثر اوردوز داروهایی مثل کوکائین می میرند، معمولا این خورده شدن بدن از داخل را دارند.

تبدیل شدن به صابون 
شاید عجیب باشد اما حقیقت دارد. بدن بعد از قرار گرفتن در محیط مرطوب و سرد، اغلب تحت فرایند شیمیایی تجزیه می شود و چربی ها تبدیل به چیزی شبیه به صابون می شوند. اسکلت های بدن در قالبی حبابی شکل شبیه با رنگ متمایل به زرد یا خاکستری قرار می گیرند که حالت چسبنده دارد.

رنگ گرفتن چشم 
بسیاری از افراد با چشم باز می میرند و سفیدی چشم هایشان شروع به خشک شدن و تبدیل شدن به رنگ آبی یا خاکستری پیدا می کند و این فرایند بعد از اکثر مرگ ها طبیعی است.

تجزیه شدن بدن بعد از چند ماه 
اگر دما ۵۰ درجه فارنهایت باشد، حدودا چهار ماه طول می کشد تا بافت نرم تجزیه گردد اما اگر دما بالاتر باشد، این فرایند سریع تر اتفاق می افتد. اما در کل به زودی و در عرض چند ماه فقط اسکلت، غضروف و کمی پوست خشک شده از فرد باقی می ماند.

 

منبع: نمناک

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x