مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
الگوی یقه مردانه پایه جدا

آموزش الگوی یقه مردانه پایه جدا

یقه ها با پایه جدا به صورت جدا از بالاته تهیه شده و سپس به آن دوخته می شود. از دور گردن کمی بالاتر ایستاده و بیشتر برای بلوزهای شومیز کاربرد دارد.

ما در این آموزش قصد داریم شما را با آموزش الگوی یقه مردانه پایه جدا گرلاوین آشنا کنیم.

در دنیای خیاطی روش های مختلفی برای دوخت لباس ها وجود دارد. این روش ها یا متدها به خاطر تفاوتی که در ریزه کاری ها، فرمول ها و محاسبات دارند به روش های مختلفی تقسیم شده اند. از جمله روش هایی که در دنیای خیاطی از آن ها برای دوخت لباس ها استفاده می شود می توان به روش متریک، گرلاوین، سایز بندی و مولر اشاره کرد.

الگوی یقه مردانه پایه جدا گرلاوین

یقه ها با پایه جدا به صورت جدا از بالاته تهیه شده و سپس به آن دوخته می شوند. از دور گردن کمی بالاتر ایستاده و بیشتر برای بلوزهای شومیز کاربرد دارند.

پایه یقه الگوی یقه مردانه پایه جدا: یک خط صاف روی کاغذ رسم می کنیم و روی آن به اندازه هلال گردن جلو و پشت اندازه گرفته شده، روی الگوی بالاتنه منهای یک سانتی متر، جدا می کنیم. بلندی پایه را از دو طرف این خط بالا می رویم که در این الگو بلندی پایه ۲.۵ سانتی متر فرض شده است. دو نقطه را به هم وصل می کنیم، از سمت چپ روی خط رسم شده پایین به اندازه هلال پشت یقه داخل شده علامت می گذاریم.

الگوی یقه مردانه

الگوی یقه مردانه پایه جدا
الگوی یقه مردانه پایه جدا

از سمت راست به اندازه ۱/۱۰ خط رسم شده (مجموع هلال گردن و پشت منهای ۱ سانتی متر) را بالا می رویم و به هلال پشت یقه وصل می کنیم. از نقطه به دست آمده در طول پایه دوباره بلندی پایه را که ۲.۵ سانتی متر فرض شده بود بالا می رویم و هلالی به موازی هلال پشت یقه در قسمت بالاتنه وصل می کنیم. نقطه وسط بلندی پایه در قسمت سمت راست را به دست آورده و از این نقطه ۲ سانتی متر خارج شده و به وسیله هلال به بالا و پایین بلندی وصل می کنیم و پایه تکمیل می شود.

برگرد الگوی یقه مردانه پایه جدا: از خط بالای پایه نیم سانتی متر به شکل موازی بالا رفته به دو طرف بلندی پایه وصل می کنیم. روی این خط از سمت راست ۲ سانتی متر داخل شده از نقطه به دست آمده بلندی دلخواه برگرد را پایین می آییم و هلالی به نقطه علامت گذاشته شده هلال پشت یقه وصل می کنیم.

این دو قسمت جدا روی دولای پارچه در قسمت پشت یقه قرار گرفته و به هم دوخته می شود.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x