مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند از همیشه بهتر هستند. اما بهترین گوشی هوشمند 2021 برای شما کدام است؟ در این مقاله ده گوشی هوشمند برتر موجود در بازار معرفی شده‌اند. با تحلیلک همراه باشید تا با این گوشی‌ها بیشتر آشنا شوید.

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱

در حال حاضر گوشی‌ های هوشمند از همیشه بهتر هستند. اما بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ برای شما کدام است؟ در این مقاله ده گوشی هوشمند برتر موجود در بازار معرفی شده‌اند. با تحلیلک همراه باشید تا با این گوشی‌ ها بیشتر آشنا شوید.

لیست بهترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۱ به قرار زیر است:

۱- آیفون ۱۲ ( iPhone 12)

۲- سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra)

۳- اپو فایند ایکس ۳ پرو (Oppo Find X3 Pro)

۴- سامسونگ گلکسی اس ۲۱ (Samsung Galaxy S21)

۵- شیائومی می ۱۱ (Xiaomi Mi 11)

۶- وان پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro)

۷- گوگل پیکسل ۵ (Google Pixel 5)

۸- آیفون ۱۲ پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

۹- زد تی ای آکسون ۳۰ اولترا (ZTE Axon 30 Ultra)

۱۰- شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو (Xiamoi Poco X3 Pro)

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ که می‌توانید بخرید کدام است؟

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. اما کدام‌یک شاه قلعه است؟ آیا فقط یک برنده وجود دارد؟ اگر بخواهیم به صورت صادقانه به این سوالات پاسخ دهیم در واقع شاید هیچ گزینه مناسبی برای شما در لیست ما وجود نداشته باشد. با این حال ما سعی کرده‌ایم ده تا از بهترین گوشی‌های هوشمندی که از نظر قیمت ارزش خرید دارند را معرفی کنیم.

در لیست ما مارک‌های شناخته شده و شناخته نشده‌ گوشی هوشمند وجود دارد. تمامی این گوشی‌های هوشمند درجه یک هستند. در ادامه به بررسی این لیست می‌پردازیم. با تحلیلک همراه باشید.

بهترین گوشی هوشمند 2021 آیفون 12۱-  آیفون ۱۲ (بهترین همه کاره)

آیفون ۱۲ یک جهش رو به جلو برای آیفون است. طراحی این گوشی بهبود یافته است و کاربر را به یاد آیفون ۵ و آیپد پرو محبوب می‌اندازد. این گوشی از همان صفحه نمایش نسخه Pro یعنی Super Retina XDR بهره گرفته است. این کاری بوده که اپل هیچ وقت در گذشته در نسخه‌های استاندار خود نکرده است.

پس از عبور از صفحه نمایش بهبود یافته آیفون ۱۲، نوبت به قلب تپنده بسیار چشمگیر این گوشی می‌رسد. چیپست جدید اپل A14 Bionic تقریبا همه مدل‌های موجود را پشت سر گذاشته است و یک سر و گردن بالاتر از بقیه ایستاده است.

تنظیمات بهتر دوربین عکاسی مخصوصا در نور کم و استفاده از تکنولوژی برتر جهت کاهش تاب عکس‌های گرفته شده با لنز فوق عریض از دیگر مواردی است که این گوشی را به عنوان بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ معرفی می‌کند.

با تمام پیشرفت‌هایی که در آیفون ۱۲ دیده می‌شود شاید هزینه بیشتر جهت خرید نسخه Pro چندان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

بهترین گوشی هوشمند 2021 گلکسی اس 21 اولترا۲- سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا (بهترین عملکرد)

پس از تجربه ناامید کننده سامسونگ با گوشی اس ۲۰ اولترا، سامسونگ دست به کار شد و گوشی طراحی و تولید کرد که به عنوان یک پرچمدار اندروید شناخته می‌شود. البته این تغییر با هزینه بسیار بالا همراه بوده که شاید هر کسی از پس پرداخت آن بر نیاید.

این گوشی از دوربینی بی‌نظیر بهره گرفته است. یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی که توسط یک دوربین فوق عریض و دو لنز Telephoto با سطح بزرگنمایی بالا (۳ تا ۱۰ برابر) پشتیبانی می‌شود.

صفحه نمایش این گوشی ۶.۸ اینج است و رزولوشن +WQHD بالا و نرخ تازه‌سازی انعطاف پذیر تا ۱۲۰ هرتز آن را خاص‌تر از همیشه کرده است. این صفحه نمایش برای بازی کردن فوق‌العاده است. همچنین صفحه نمایش اس ۲۱ الترا از قلم S_Pen نیز پشتیبانی می‌کند.

تمام ویژگی‌های ذکر شده سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌تواند آن را به عنوان بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ معرفی کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه آی او اس و اندروید / تاریخچه IOS و ANDROID

 

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱

 

بهترین گوشی هوشمند 2021 اپو فایند ایکس 3 پرو۳- اپو فایند ایکس ۳ پرو  (Oppo Find X3 Pro) (دوربین عالی)

این گوشی، پرچمدار تمام آوازه و رقصنده اپو است. جایگاه این گوشی به درستی در بالای لیست بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

بله درست است این گوشی بسیار گران است و ما منکر آن نمی‌شویم اما بدانید در این گوشی از جدیدترین چیپست Snapdragon 888 با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و شارژ سیمی ۶۵ وات و شارژ بیسیم ۳۰ وات استفاده شده است. این موارد برای گران بودن این گوشی کافی نیست؟

علاوه بر موارد فوق به دوربین اصلی و التراواید که هر دو به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی یکسان مجهز شده‌اند باید اشاره کرد. با این دوربین‌ها می‌توانید عکس‌های عالی با جزئیات بسیار بالا و دامنه داینامیکی عالی ثبت کنید. این گوشی تنها یک دوربین بزرگنمایی تا ۲ برابر را دارد. متاسفانه دز اپو ایکس ۳ پرو خبری از لنز تلسکوپی نیست. با این حال شما یک دوربین جدید میکرولنس دارید که با آن قادر خواهید بود از نزدیک هم عکس‌برداری کنید.

دوربین‌های این گوشی قادر به خروج تصویر با رنگ ۱۰ بیتی هستند. در واقع این گوشی هوشمند از فضای ذخیره‌سازی ۱۰ بیتی و رمزگذاری واقعی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ۱۰ بیتی ۱۲۰ هرتز +WQHD شاید بهترین صفحه نمایش در حال حاضر در بین گوشی‌های هوشمند باشد.

این گوشی نه تنها بهترین گوشی اپو است بلکه یکی از پرچمداران بازار هم است. اپو فایند ایکس ۳ پرو به راستی می‌تواند بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ باشد.

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱

 

بهترین گوشی هوشمند 2021 گلکسی اس 21۴- سامسونگ گلکسی اس ۲۱ (Samsung Galaxy S21) (بهترین از نظر سهولت در استفاده)

در این گوشی عمر باتری به صورت ملموسی بهبود یافته است و چیپست جدید ۵ نانومتری در آن هنرنمایی می‌کند. ( Snapdragon 888 یا Exynos 2100 به انتخاب شما و با توجه به موقعیت مکانی شما) این چیپست قدرتمند غیرقابل انکار است و عملکرد گوشی را به شدت بهبود می‌دهد.

این گوشی به جدیدترین نسخه اندروید مجهز شده است و قیمت شروع آن حتی از نسخه ۴G گلکسی اس ۲۰ سال گذشته پایین تر است. همه این عوامل باعث می‎شود نتوانید در مقابل خرید آن مقاومت کنید.

به نظر شما آیا سامسونگ گلکسی اس ۲۱ بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ است؟

بهترین گوشی هوشمند 2021 شیائومی می 11۵- شیائومی می ۱۱ (Xiaomi Mi 11) (بهترین عملکرد)

پرچمدار فعلی شیائومی (حداقل تا قبل از ورود می ۱۱ پرو و الترا) اگرچه از نظر توانایی دوربین نسبت به سایر گوش‌های مطرح اندروید ضعیف‌تر است اما نمی‌توان انکار کرد که سنسور ۱۰۸MP/1.33 آن بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

این گوشی مشابه S21 از عملکرد بالایی برخوردار است. دلیل این عملکرد عالی تراشه Snapdragon 888 است. از دیگر موارد برجسته این گوشی می‌توان به بلندگوهای استریو، شارژ سریع ۵۰ واتی و صفحه نمایش۶.۸۱ اینچی ۱۲۰ هرتز +WQHD امولد اشاره کرد.

آیا ویژگی‌های بالا می‌تواند گوشی شیائومی می ۱۱ را به عنوان بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ معرفی کند؟

بهترین گوشی هوشمند 2021 وان پلاس 8 پرو۶- وان پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) (بهترین تجربه برای کاربر)

بدون شک این گوشی پرچمدار شرکت است. این گوشی از ویژگی‌های پر طرفداری چون شارژ بی‌سیم و ضدآب بودن بهره گرفته است. این گوشی یک رقیب جدی برای گوشی‌های سامسونگ ۲۰۲۰ است.

مدل پایه این گوشی یک رم ۸ گیگابایتی دارد. فضای ذخیره‌سازی وان پلاس ۸ پرو، ۱۲۸ گیگابایت بیشتر نیست. دوربین این گوشی گامی بزرگ برای این شرکت برداشته است. اگرچه هنوز از رقبای خود فاصله دارد. با این حال مهندسان وان پلاس تمام تلاش خود را برای کم کردن فاصله با رقبا انجام داده‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب هدفون بی سیم (هندزفری)

بهترین گوشی هوشمند 2021 گوگل پیکسل 5۷- گوگل پیکسل ۵ (Google Pixel 5) (بسیار جمع و جور)

اولین پرچمدار ۵G گوگل مسیری متفاوت را نسبت به نسل‌های قبلی خود طی کرده است. اندروید ۱۱ به راحتی روی این گوشی نشسته است. این گوشی سعی کرده است مشکلات نسل‌های قبل از خود را پوشش دهد با این حال در انتخاب سخت‌افزار همچنان محافظه‌کارانه برخورد کرده است.

یک طراحی تمیز و رابط کاربری مناسب همان چیزی است که از گوگل پیکسل ۵ انتظار می‌رود. در این گوشی مجموعه‌ای از دوربین‌های فوق‌العاده استفاده شده است. یک طراحی بی‌نظیر و جمع جور با عمر باتری بهینه گوگل پیکسل را متمایز می‌کند.

 

 

 

 

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱

 

 ایفون 12 پرومکس۸- آیفون ۱۲ پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

شاید آیفون ۱۲ پرو مکس از صفحه نمایش خود به خوبی نوت ۲۰ الترا استفاده نکرده باشد اما یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ به حساب می‌آید. این گوشی از نظر عملکرد جزو بهترین‌های بازار است. یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد با عمر باتری عالی و پشتیبانی از Mega Safe جهت استفاده از لوازم جانبی آیفون از ویژگی‌های این گوشی خاص است. اگر توانمندی دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو مکس را هم به سایر ویژگی‌های منحصر به فردش اضافه کنیم شاید ارزش خرید این گوشی را بیشتر حس کنیم. دوربین این گوشی به سنسور تثبیت کننده تصویر نوری مجهز شده است که قبلا در هیچ تلفن هوشمندی مشاهده نشده است. مشکل این گوشی تنها قیمت بالای آن است که اگر از پس آن بر بیایید کار تمام است.

زد تی ای اکسون 30 الترا۹- زد تی ای آکسون ۳۰ اولترا (ZTE Axon 30 Ultra) (گل سرسبد)

ZTE با Axon 30 Ultra از تاریکی خارج شده است. این گوشی نه تنها رقیبی برای پرچمدارن است بلکه از یک قیمت رقابتی خوب نیز برخوردار است. این گوشی تنها گوشی است که دارای ۳ لنز ۶۴ مگاپیکسلی (بزرگنمایی معمولی، فوق‌العاده باز و بزرگنمایی دو برابر) به همراه یک لنز ۸ مگاپیکسلی ۵X است.

از دیگر نکات برجسته این گوشی می‌توان به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی امولد و باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژ سریع ۶۵ واتی اشاره کرد. با این حال شما مجبورید با یک سری محدودیت‌ها نیز کنار بیایید. محدودیت‌هایی شامل نداشتن شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب.

اگر محدودیت‌ها زد تی ای اکسون ۳۰ الترا را در کنار قیمت فوق العاده اقتصادی آن قرار دهیم به نظر شما این گوشی بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ است؟

شائومی پوکو ایکس 3 پرو۱۰- شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو (Xiamoi Poco X3 Pro) (مقرون به صرفه)

این گوشی طبق نظر مشاوران تکنولوژی توانست در سال گذشته لقب “مقرون به صرفه ترین گوشی سال” را از آن خود کند. پوکو ایکس ۳ پرو در بین هم قیمت‌های خود از یک تراشه درجه یک بهره گرفته است که باعث شده خاص تر به نظر برسد. چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ یک عملکرد بی‌نظیر به این گوشی اهدا کرده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و باتری خارق‌العاده آن است.

پوکو ایکس ۳ یک گوشی عالی نیست. باتری حجیم آن، ابعاد گوشی را خیلی زیاد کرده است. دوربین‌های این گوشی می‌توانستند خیلی بهتر باشند. البته این مشکلات باعث نمی‌شود که قیمت عالی این گوشی را نادیده بگیریم.

 

 

با توجه به توضیحات مطرح شده در این مقاله، به نظر شما بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۱ کدام است؟

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x