مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «روش برخورد با افراد دشوار» نوشته سم هورن

معرفی کتاب «تانگ فو روش برخورد با افراد دشوار» نوشته سم هورن

کتابهای سم هورن از جمله کتاب تانگ فو جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان بوده است که به 17 زبان ترجمه شده‌اند و ده‌ها نفر از اشخاص معروف از جمله «استفان کووی»، «دن پینک»، «تونی رابینز»، «میکی آگراوال»،«کیت فراززی»،«کن بلانچارد» و «مارشال گلداسمیت» آن‌ها را تایید و توصیه کرده‌اند.

«تانگ فو روش برخورد با افراد دشوار» نوشته سم هورن

درباره نویسنده

سم هورن یکی از نویسندگان و سخنرانان مطرح آمریکایی در زمینه‌ی ارتباط بین اشخاص است.

سم هورن بنیانگذار و مدیر عامل شرکت INTRIGUE AGENCY است که به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات و پروژه‌هایی احترام‌آمیز، مشارکتی و دقیق را انجام دهند که درآمد و نتایج مثبتی از پروژه‌های خود داشته باشند.

خانم هورن با شرکت‌های بزرگی مثل نیویورک تایمز و هافینگتون پست همکاری داشته است.

سم هورن سابقه‌ی ۲۰ سال سخنرانی برای سوددهی و نتایج مثبت شرکت‌های بزرگ را دارد.

از جمله شرکت‌های بزرگی که هورن برای آنان سخنرانی کرده است National Geographic، سیسکو، Fortune 500، Intel، انجمن مدیران آمریکایی، ناسا، بوئینگ و … است.

کتابهای سم هورن از جمله کتاب تانگ فو جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان بوده است که به ۱۷ زبان ترجمه شده‌اند و ده‌ها نفر از اشخاص معروف از جمله «استفان کووی»، «دن پینک»، «تونی رابینز»، «میکی آگراوال»، «کیت فراززی»، «کن بلانچارد» و «مارشال گلداسمیت» آن‌ها را تایید و توصیه کرده‌اند.

ایده نوشتن کتاب تانگ‌فو زمانی شکل گرفت که سم هورن برای شرکت‌های بزرگ به دنبال راه‌حل‌هایی در جهت یادگیری طرز برخورد صحیح کارمندان با ارباب رجوع بوده است، پی به این موضوع برد که مردم هیچ آمادگی برای برخوردهای نامعقول ندارند و معمولا در برابر این رفتارها سکوت می‌کنند چون نمی‌دانند چطور باید از خود دفاع کنند.

سم هورن به دلیل توانایی خود برای کمک به افراد در ایجاد ارتباطات درست، هدفمند و صحیح در جهان مشهور است و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از او برای سخنرانی‌ دعوت می‌کنند تا او روش‌هایی را برای توسعه‌ و بهبود روابط کارکنان با یکدیگر و مشتریان و طرز برخورد صحیح در برابر رفتارهای غیرمنطقی و پرخاشگرانه را به کارکنان اموزش دهد.

سخنرانی‌های او درTED بازتاب جهانی مثبتی داشته است و بعضی از ویدیوها بیش از ۱۶۰ هزار بازدیدکننده داشته اند، این خود نشان‌گر تاثیر موفقیت‌آمیز هورن بر مخاطبان است.

درباره کتاب

سم هورن نویسنده‌ی کتاب در چهار بخش به خوانندگان می‌آموزد که با مهارت کلامی از خود در برابر افراد بدقلق، بد زبان، سخت‌گیر و حتی لجباز حمایت کنند، اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و با روش‌های مشابه هنرهای رزمی ابتدا ذهن و بعد زبان خود را برای دفاع و حمایت از خود استفاده کنند.

هر بخش از کتاب تانگ فو علاوه بر نکات کاربردی و عملی دارای مثالی است که به خواننده برای رفع درماندگی در برابر افراد دشوار کمک می‌کند.

هر کدام از این مثال‌ها بر اساس تجربیات نویسنده از همایش‌ها و سخنرانی‌های او انتخاب شده است.

سم هورن کتاب تانگ فو را به زبانی ساده نوشته تا خواندن آن برای خوانندگان راحت و قابل درک باشد.

روش برخورد با افراد دشوار با عنوان فرعی – به جای کناره گیری از مردم، چگونه با آن ها ارتباط برقرار کنیم – یک کتاب در زمینه برقراری ارتباطات مفید اجتماعی محسوب می شود.

تانگ فو اسمی است که نویسنده برای مطالب کتاب خود استفاده می کند. تانگ در زبان انگلیسی به معنای “زبان” است و فو به ورزش های رزمی اشاره دارد.

بنابراین تانگ فو از دیدگاه نویسنده یعنی اینکه چطور از زبان خود به نحو مناسبی، مثل یک هنر رزمی استفاده کنیم.

 

برشی از کتاب تانگ فو

اگر موقع عصبانیت یک لحظه بردباری به خرج دهی، از صد روز پشیمانی و تأسف خلاص می‌شوی.

سؤال‌هایی مانند: چه احساسی دارم؟ یا چرا آن ها چنین رفتار می‌کنند؟ جواب تو را به جای طعنه و کنایه، با احساس همراه می‌کند.

حتی اگر مطمئن نباشی در پس رفتار پرخاشگرانه‌ی کسی چه چیزی نهفته است، کافی است چند ثانیه ای در مورد انگیزه‌ی او کنجکاوی کنی و قانع شوی که نباید حرفی بزنی که بعدا موجب پشیمانی شود.

یکی از شرکت کنندگان در همایش با این نظریه مخالف بود و می‌گفت: من به این مسأله اعتقاد ندارم. وقتی کسی لج مرا در می‌آورد، چه دلیلی دارد نقش منادی صلح را بازی کنم و جوابی دندان شکن به او ندهم؟

این شرکت کننده موردی را مطرح کرد که کاریکاتوریستی به نام اشلی بریلیانت در یکی از کاریکاتورهایش به آن اشاره کرده است: وقتی” حق با من است، چرا باید از در صلح و سازش وارد شوم؟

می‌پرسی چرا باید وقت و انرژی خودت را صرف کنی صرفا برای اینکه بفهمی چرا کسی نامهربانی می‌کند؟ چون به نفع خودت است.

همیشه آدم‌های بدقلق در دنیا بوده‌اند و خواهند بود.

ویرجینیا ساتیر پیشنهاد می‌کند: ما نباید اجازه دهیم بینش محدود افراد برای ما حد و حدود تعیین کند.

به عبارت دیگر، نباید اجازه دهیم بینش محدود ما، برای دیگران حد و حدود تعیین کند.

بی‌صبری معمولا محصول جانبی غفلت و جهالت است. اگر تو به کسی که می‌خواهد صبر و حوصله‌ات را امتحان کند تشر بزنی، یادت باشد خودت بابت آگاهی محدودی که از وضعیت داری، بی حرمت می‌شوی.

اگر حال کسی را بگیری که رفتاری ناخوشایند داشته، حال خودت هم گرفته می‌شود.

استفاده از عبارات همدلانه باعث می‌شود تو در بدخلقی دیگران فرو نروی و درگیر ناسازگاری و تضادی که برنده ای هم ندارد، نشوی.

اگر آنان اشتباه کنند، چه؟

بهتر است آدم توهین را نبیند تا نخواهد انتقام بگیرد.

افراد بدبین عقیده‌ی خود را این چنین ابراز می‌کنند: من متقاعد نشده‌ام. اگر کارگر بستنی فروشی روزی بد را نگذرانده باشد، چه؟

اگر او ذاتا بی عرضه و دست و پا چلفتی باشد، من باید خدمات ضعیف او را نادیده بگیرم؟

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x