مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب از چیزی نمی ترسیدم نوشته قاسم سلیمانی

کتاب از چیزی نمی ترسیدم نوشته حاج قاسم سلیمانی

کتاب از چیزی نمی ترسیدم که اتوبیوگرافی است، شامل دست نوشته های شخصی حاج قاسم سلیمانی است که در آن به دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا مبارزات انقلابی در سال 57 پرداخته شده است.

معرفی کتاب از چیزی نمی ترسیدم نوشته حاج قاسم سلیمانی

درباره نویسنده کتاب از چیزی نمی ترسیدم

حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در استان کرمان به دنیا آمد. سردار سلیمانی در سال ۱۳۵۵ فعالیت های انقلابی اش را از طریق آشنایی با شهید حجت الاسلام رضا کامیاب از روحانیان انقلابی شهر گناباد در استان خراسان که در ماه‏ رمضان سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ برای تبلیغ به کرمان می‏ آمد و در ۷ مرداد ۱۳۶۰ به دست سازمان مجاهدین خلق ترور شد، آغاز کرد.

سال ۱۳۷۹ آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، سردار سلیمانی را به تهران فراخواند و مسئولیت سپاه قدس را به او سپرد.

متاسفانه در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس (از سران حشد الشعبی) که با دو خودرو از فرودگاه بین المللی بغداد خارج شده بود هدف حمله بالگردهای (جنگنده) آمریکا قرار گرفته و به درجه شهادت نائل شد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه سردار حاج قاسم سلیمانی

درباره کتاب از چیزی نمی ترسیدم

رهبر انقلاب در یادداشتی برای این کتاب نوشته اند:

«بسمه تعالی

هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است. یاد او را گر چه خداوند بر اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را به او هدیه کرد، ولی ما هم هر کدام وظیفه ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام اما ظاهرا می تواند گامی در این راه باشد.
رزقناالله ما رزقه من فضله
سیّدعلی خامنه‌ای ۹۹/۱۰/۷»

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «علی از زبان علی» نوشته دکتر سید جعفر شهیدی

کتاب از چیزی نمی ترسیدم توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» به چاپ رسیده که نخستین کتاب چاپ شده توسط این انتشارات نیز محسوب می شود. این کتاب همزمان با اولین‌ سالگرد شهادت سردار سلیمانی رونمایی شد و زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی نیز مقدمه ای بر آن نوشته است.

این کتاب که اتوبیوگرافی است، شامل دست نوشته های شخصی حاج قاسم سلیمانی است که در آن به دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا مبارزات انقلابی در سال ۵۷ پرداخته شده است.

همانطور که گفته شد این کتاب زندگینامه شهید قاسم سلیمانی است که با دستان خودشان نوشته شده و در آن با لحن خیلی صمیمی و روان به شرح زندگی خود از دل روستایی در کرمان و چوپانی تا … پرداخته اند.

معرفی کتاب از چیزی نمی ترسیدم قاسم سلیمانی

 

امیدواریم از مطالعه کتاب از چیزی نمی ترسیدم نوشته حاج قاسم سلیمانی لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x