مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 6 مرداد / 1403
Search
Close this search box.
ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان صدور ویزای توریستی آمریکا

اگر شما نیز می‌خواهید سفری به کشور آمریکا داشته باشید و یا می‌خواهید تجربه بیشتری در مورد زندگی در این کشور به دست آورده و سپس برای دریافت اقامت یا حتی تور آمریکا اقدام کنید، لازم است ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنید. حتماً برای شما مدت زمان صدور ویزای توریستی آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در این مطلب پاسخ سؤال شما را خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

همانگونه که می‌دانید آمریکا یکی از قدرتمندترین کشور‌های جهان شناخته شده است که سالانه مهاجران زیادی را جذب خود می‌کند. جاذبه‌های گردشگری زیادی که در این کشور وجود دارد باعث رونق گرفتن صنعت گردشگری در کشور آمریکا نیز شده است. اگر شما نیز می‌خواهید سفری به کشور آمریکا داشته باشید و یا می‌خواهید تجربه بیشتری در مورد زندگی در این کشور به دست آورده و سپس برای دریافت اقامت یا حتی تور آمریکا اقدام کنید، لازم است ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنید. حتماً برای شما مدت زمان صدور ویزای توریستی آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در این مطلب پاسخ سؤال شما را خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

ویزای توریستی آمریکا

 

آشنایی با ویزای توریستی آمریکا

اجازه دهید ابتدا برای شما توضیحاتی را درمورد ویزای توریستی آمریکا ارائه نماییم. این ویزا جز ویزا‌های کوتاه مدت آمریکا به حساب می‌آید که حداکثر ۶ ماه اعتبار دارد. در نتیجه قبل از اینکه تاریخ اعتبار ویزای توریستی آمریکا به اتمام برسد شما باید خاک کشور آمریکا را ترک کنید. این ویزا تنها با هدف گردشگری صادر نمی‌شود بلکه برای دید و بازدید از خانواده، انجام امور کاری و یا انجام امور درمانی که مدت زمان حداکثر شش ماهه را می‌طلبد نیز کاربرد خواهد داشت. ولی شما با استفاده از ویزای توریستی آمریکا نمی‌توانید برای کار یا تحصیل در این کشور اقدام کنید.

بررسی انواع ویزای توریستی آمریکا

براساس اینکه شما چند بار می‌توانید با استفاده از ویزای توریستی آمریکا وارد این کشور شوید این ویزا به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم می‌گردد:

  • ویزای توریستی سینگل

دارندگان ویزای توریستی آمریکا از نوع سینگل فقط یک بار اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت و پس از یکبار سفر، این ویزا باطل می‌شود.

  • ویزای توریستی مولتی

ولی اگر ویزای مولتی را دریافت کنید امکان سفر به دفعات متعدد برای شما فراهم خواهد شد.

اما نوع دیگری از تقسیم‌بندی ویزای توریستی آمریکا براساس هدفی است که شما وارد این کشور می‌شوید. به طور کلی سه نوع ویزای توریستی آمریکا وجود دارد:

  • ویزای توریستی نوع B1

اگر برای امور تجاری می‌خواهید به صورت موقت وارد کشور آمریکا شوید می‌توانید ویزای توریستی  B1را دریافت نمایید ولی این ویزا اجازه جابجایی پول را به شما نخواهند داد. فرض کنیم شما می‌خواهید مصاحبه‌ای انجام دهید، یا در سمینار‌ها و کنفرانس‌ها شرکت کنید و یا قصد دارید با همکاران تجاری خود در کشور آمریکا مشورت نمایید. در چنین شرایطی می‌توانید ویزای توریستی نوع B1 را انتخاب کنید.

  • ویزای توریستی نوع B2

این ویزا برای کسانی کاربرد دارد که می‌خواهند با هدف گردشگری، دید و بازدید از خانواده، انجام برخی از معاینات پزشکی، شرکت در رویداد‌های موسیقی و ورزشی، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و یا شرکت در رویداد‌های اجتماعی وارد کشور آمریکا شوند.

  • ویزای توریستی B2/ B1

اگر شما می‌خواهید هم برای امور تجاری خود وارد کشور آمریکا شوید و هم قصد گردشگری یا دید و بازدید از اعضای خانواده را دارید و یا می‌خواهید در کنار تجارت به امور درمانی خود نیز بپردازید باید ویزای ترکیبی یعنی ویزای توریستی B2/ B1را دریافت کنید.

زمان صدور ویزای توریستی آمریکا

زمان صدور ویزای توریستی آمریکا چه مدت طول می‌کشد؟

سؤال پرتکرار در بین متقاضیان ویزای توریستی آمریکا که به مؤسسه قصران گشت مراجعه می‌کنند این است که چه مدت طول می‌کشد تا بتوانند ویزای توریستی آمریکا را به دست بیاورند. در بهترین حالت ممکن که شما تمامی مدارک را به طور کامل آماده کرده و حداقل سه ماه زودتر برای درخواست ویزای توریستی آمریکا اقدام کرده باشید ۵ روز کاری زمان لازم است تا ویزا برای شما صادر گردد. اما متأسفانه گاهی اوقات زمان طولانی شده و ممکن است نزدیک به ۶۰ روز زمان لازم باشد تا پروسه صدور ویزا انجام شود. برای مثال:

  • ممکن است شما زمانی درخواست داده باشید که تعداد مصاحبه‌کنندگان بسیار زیاد است. در نتیجه اداره مهاجرت زمان بیشتری را برای بررسی پرونده متقاضیان نیاز خواهد داشت.
  • یا ممکن است نقصی در پرونده شما وجود داشته و آفیسر اداره مهاجرت آن را برمی‌گرداند و تا زمانی که پرونده شما کامل نشود امکان بازرسی آن وجود نخواهد داشت.

برای اینکه بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنید باید با مؤسسات مهاجرتی با سابقه درخشان همانند قصران گشت در ارتباط باشید. کارشناسان حرفه‌ای ما به خوبی می‌دانند که باید روند کار را از کجا شروع کرده، چگونه پیش ببرند و در نهایت چگونه به شما کمک کنند تا برای مصاحبه به خوبی آماده باشید و بتوانید نظر آفیسر اداره مهاجرت را مجاب کرده و ویزای توریستی آمریکا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید. با توجه به سختگیری‌های کشور آمریکا در مصاحبه، موسسه قصران گشت برای متقاصیان ویزای توریستی آمریکا مصاحبه شبیه‌سازی شده برگزار می‌کند و سوالات پرتکرار را از افراد می‌پرسد تا با آمادگی کامل برای مصاحبه اقدام نموده و احتمال ریجکت شدن ویزای توریستی آمریکا پایین بیاید.

کلام آخر

پیشنهاد ما به تمام کسانی که می‌خواهند ویزای توریستی آمریکا را به دست بیاورند این است که حتماً مشاوران حرفه‌ای و کاربلد را در کنار خود داشته باشند. درست است که باید در این زمینه هزینه بپردازند اما در عوض آسوده خاطر خواهند بود که روال کار کاملاً قانونی و طبق شرایط تعیین شده توسط آمریکا پیش می‌رود و در نتیجه سریعاً می‌توانند ویزای توریستی آمریکا را به دست بیاورند. شما با بررسی سابقه فعالیت مؤسسه قصران گشت قطعاً به این نتیجه خواهید رسید که این مؤسسه بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند هر چه زودتر ویزای توریستی آمریکا را به دست آورده و در زمان مورد نظر وارد آمریکا شوند.

حال با این اوصاف جهت اطلاع از دیگر خدمات قصران گشت در ادامه آنهارا به شما معرفی میکنم تا به این نتیجه برسید که تمامی خدمات مربوط به ویزا اعم از پیکاپ ویزا ، پیکاپ ویزا کانادا ،ویزا کارت آمریکا و انگلیس و حتی خدمات پیکاپ ویزا و در بخشی دیگر در قسمت تور اعم از تور آفریقا ، تور استرالیا ، تور سوئیس و تور کانادا و تمامی خدماتی که مربوط به مهاجرت و تور و مسافرت هستش را میتوانید به گروه بزرگ قصران گشت بسپارید و با خیالی راحت خدمات خود را به ما بسپارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x