مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معروف ترین شهرهای ارواح در جهان

معروف ترین شهرهای ارواح در جهان

در دنیا شهرهای زیادی هستند که ناگهان از سکنه خالی شده‌اند و اکنون هیچ کس در آنها زندگی نمی‌کند. در این مطلب به 6 تا از معروف ترین شهرهای ارواح در جهان می‌پردازیم.

۶ تا معروف ترین شهرهای ارواح در جهان

در دنیا شهرهای زیادی هستند که ناگهان از سکنه خالی شده‌اند و اکنون هیچ کس در آنها زندگی نمی‌کند. گرچه بسیاری اعتقاد به وجود ارواح سرگردان و اشباح را عوامانه می‌دانند، اما بسیاری از مردم دنیا حتی در کشورهای پیشرفته جهان نیز این اعتقادات را عوامانه ندانسته و در مکان‌های مختلف با شنیدن صداها و حرکات اشیا و جانوران شاهدی بر مدعای خود پیدا می‌کنند. شهرهای خالی از سکنه یکی از مهم‌ترین مکان هایی است که علاوه بر قصرها و معابد قدیمی به آن گمان وجود اشباح می‌برند و به عنوان شهر ارواح معروف شده‌اند. در این مطلب به ۶ تا از معروف ترین شهرهای ارواح در جهان می‌پردازیم.

۶. کولمانسکوپ، نامیبیا

شهر شبح در جنوب نامیبیا در ۱۹۰۸، به دلیل تب الماس تب و امیدواری به ثروت آسان با رونق مواجه شد. ظرف ۲ سال یک شهرکامل با یک کازینو و مدرسه و بیمارستان و ساختمان های مسکونی منحصر به فرد، در کویر شنی بی ثمر تاسیس شد.

اما در مدت کوتاهی پس از افت در فروش الماس پس از جنگ جهانی اول همه چیز تمام شد. همه شهر را ترک کردند و ریگ‌های روان جایگزین جمعیت شد. این شهر به دلیل صداهای عجیب و غریب به شهر اشباح معروف است و محلی ها معتقدند این شهر با اشباح پر شده است.

۵. سان زی، تایوان

یک دهکده توریستی با ایده دنیای آینده در شمال تایوان در حال احداث بود که حوادث متعدد در آن از یک سو و کمبود امکانات مالی از سوی دیگر به بد شگون بودن این طرح دامن زد.

تا این که طرح ساخت این طرح توریستی به طور کامل متوقف شد و تایوانی‌ها معتقدند هم اکنون ارواح در این شهر رفت و آمد دارند.

۴. کراکو ایتالیا

شهر متروکه کراکو ایتالیا که امروزه به جاذبه‌ای برای گردشگران از نقاط مختلف جهان تبدیل شده است، یکی دیگر از متروک‌ترین و عجیب‌ترین شهرهای جهان است که شائبه حضور ارواح در آن ایجاد شده است. شهر کراکو ایتالیا در سال ۱۰۶۰ میلادی توسط اسقف اعظم آرنالدو بنا شد.

این شهر همانند دیگر شهرهای قرون وسطی ایتالیا از خانه‌هایی روی تپه‌ها ساخته شده و تا اواخر قرن نوزدهم جمعیتی دو هزار نفر را در خود جای داده بود. تا پیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند. مورخان زمین لرزه‌های متعدد ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده‌اند.

۳. گونکانجیما جزیره ارواح ژاپن

کشور ژاپن دارای جزایر بسیاری در قلمرو خود است که بعضی از آنها دارای جمعیت و بعضی نیز خالی از سکنه است. جزیره “گونکانجیما” جزیره‌ای است که در سال‌های آخر قرن نوزدهم میلادی به عنوان مرکزی برای استخراج زغال سنگ تبدیل شده بود.

تا سال‌های پایانی دهه ۱۹۵۰ میلادی این جزیره یکی از پرجمعیت‌ترین جزایر در جهان لقب گرفته و در هر هکتار آن ۸۳۵ نفر زندگی می کردند. در سال‌های دهه ۱۹۶۰ و به دلیل افزایش بنزین و کاهش مصرف زغال سنگ در ژاپن این جزیره تخلیه شده و در نهایت در سال ۱۹۷۴ میلادی معدن به طور کامل تخلیه شده و جزیره خالی از سکنه شد. این جزیره به دلیل مناظر وحشت‌آورش به جزیره ارواح مشهور شده است.

۲. اورا دور سور گلان، فرانسه

در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ میلادی ساکنان روستای اورادور – سور – گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه بدون این که بدانند چه خطری آنها را تهدید می کند، یک کاروان نظامی ارتش آلمان را مشاهده کردند که داخل روستا شد و توقف کرد. این یک واحد نظامی اس اس ارتش آلمان نازی بود. ساکنان اورادور نمی دانستند که روز قبل همین واحد جنایتکاران اس اس ۹۹ گروگان بیگناه را در شهر کوچک تول به نرده‌های بالکن‌های منازل این شهر دار زده بودند.

ژنرال لامردینگ فرمانده لشکر دوم اس اس پانزر داس رایش فرمان قتل عام مردم شهر تول را به تلافی انفجار یک پل توسط نیروهای مقاومت فرانسه که در جریان آن ۲ سرباز آلمانی به قتل رسیده بودند صادر کرده بود.

در بامداد روز ۱۰ ژوئن ژنرال لامردینگ به همین واحد اس اس گروهان سوم گردان در فوهرر فرمان قتل عام ساکنان روستای اورادور و تخریب این روستا را می‌دهد. روستای اورادور دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ جمعیت بود که با مزارع اطراف و چند صد پناهنده‌ای که از روستای شارلی به آنجا پناه آورده بودند در مجموع ۱۲۰۰ نفر را شامل می‌شد. در این روز شوم در مجموع ۶۴۲ نفر از جمله ۲۴۶ زن و ۲۰۷ کودک توسط این جنایتکاران قتل عام شدند.

آنها پناهندگان روستای شارلی و ساکنان نواحی پیرامونی را همراه خود بردند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. به این ترتیب، در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ میلادی جنایتکاران اس اس ساکنان بیگناه روستای اورادور- سور- گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه را به طرز وحشیانه و غیرانسانی قتل عام کردند.در این قتل عام ۶۴۲ نفر جان خود را از دست دادند. از آن روز این شهر متروک به اعتقاد محلی‌ها پر است از ضجه و گریه ارواح کودکان و زنان بی گناه و تبدیل به شهر ارواح شده است.

۱. پریپیات، اوکراین

پیرپیات شهر رها شده در “منطقه بیگانگی” در شمال اوکراین است. ساکنان این شهر اکثرا کارگران نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بودند که در ۱۹۸۶ بعد از حادثه چرنوبیل شهر را رها کردند و رفتند.

قبلا جمعیت حدود ۵۰.۰۰۰ نفر بود و الان تا شعاع چندین کیلومتر هیچ انسانی در آن دیده نمی‌شود و این شهر سالم به طور کامل به ارواح مقاوم در برابر رادیواکتیو به ارث رسید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x