مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
نشستن قورباغه ای

نشستن قورباغه ای در کودکان

نشستن قورباغه ای در کودکان یا “به شکل w نشستن” وضعیتی است که در میان بسیاری از کودکان شایع است. این نوع نشستن در کودکان بدترین فرم نشستن کودکان است و باید حتما اصلاح شود.

نشستن قورباغه ای در کودکان (نشستن به شکل w)

نشستن قورباغه ای در کودکان یا “به شکل w نشستن” وضعیتی است که در میان بسیاری از کودکان شایع است. در این وضعیت نشستن، کودک روی باسن نشسته، زانوها را به عقب خم می کند، کف پاها برگردانده شده و پاها به طرفین باز می شوند و در کل پاها به شکل حرف انگلیسی w درمی آیند.

نشستن قورباغه ای در کودکان بدترین فرم نشستن کودکان است و حتما باید اصلاح شود.

این طرز نشستن در کودکان حین بازی یا فعالیت های روزانه دیده می شود. اگر همیشگی نیست زمانی مشکل ساز می شود که به شکل طولانی مدت و به عادت غالب کودک در نشستن روی زمین تبدیل شود.

بنابراین اگر متوجه نشستن فرزندتان در این وضعیت شدید به خصوص اگر مدت طولانی باشد مثلا هنگام تماشای تلویزیون به سرعت او را مجبور کنید تا وضعیت نشستنش را تغییر دهد زیرا این سبک نشستن تاثیر منفی مستقیم روی رشد استخوان ها و مفاصل دارد و عضلات میان تنه را ضعیف می کند.

همچنین این شکل نشستن می تواند به مفاصل زانو، مچ پا و ران فشار مضاعف وارد کند و گاهی در بچه های مستعد باعث در رفتگی لگن می شود.

نشستن قورباغه ای در کودکان
نشستن قورباغه ای در کودکان

راه ‌هایی برای کمک به ترک عادت نشستن قورباغه ای در کودکان

بچه ‌هایی که به این سبک نشستن عادت کرده‌اند، فقط با تذکر به اصلاح وضعیت نشستن این عادت را ترک نمی‌کنند. برای این بچه ‌ها باید گزینه ‌های جایگزین برای نشستن پیشنهاد بدهید تا در آن وضعیت نشستن هم احساس راحتی بکنند و به این موقعیت جدید عادت کنند.

استفاده از چهار پایه یا صندلی کوچک

شما می‌توانید یک چهار پایه یا صندلی کوچک را در اختیار او قرار دهید تا هم نزدیک زمین باشد و هم در وضعیت درست بنشیند، تا در هنگام بازی با بچه‌ها و اسباب‌بازی‌ها به مشکل برنخورد.

چمباتمه نشستن

شاید این نوع نشستن برای بزرگسالان دشوار باشد، اما از آنجایی که قدرت عضلانی کودکان در حال افزایش است این نوع نشستن برای آن ها آسان است. همچنین چمباتمه نشستن به تقویت بالاتنه و همچنین عضلات پا کمک می‌کند تا قوی‌ تر از گذشته شوند.

نشستن قورباغه ای در کودکان
نشستن قورباغه ای در کودکان
کشیدن پاها به سمت جلو

یک راه اصلاح با کشیدن پاها به سمت جلو به دست می‌آید. (دراز کردن پاها) وقتی کودک در حال کتاب خواندن یا یک فعالیت انفرادی است مطمئن شوید که به شکل صحیح نشسته است.

نشستن بر روی زانوها

نشستن بر روی زانوها یک جایگزین دیگر برای نشستن است. با قرار گرفتن در این وضعیت هم نشستن برای کودک راحت است هم بالاتنه کودک فعال نگه داشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: صفحه رشد و افزایش قد در کودکان و نوجوانان

صفحه رشد و افزایش قد در کودکان و نوجوانان

 

با تشکر از دکتر شادی مدرس

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x