مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی و بورس

نکات کلیدی برای افزایش هوش مالی در بازار بورس (بخش دوم)

مطمئنا روزی بازار بورس سقوط شدیدی را تجربه خواهد کرد. پس برای آن آماده باشید! سقوط‌های شدید بازار فرصت ایده آلی برای خرید سهام شرکت‌های مورد علاقه‌تان هستند.

نکات مهم افزایش هوش مالی و بورس

 

افزایش هوش مالی و بورس

مطمئنا روزی بازار بورس سقوط شدیدی را تجربه خواهد کرد. پس برای آن آماده باشید! سقوط‌ های شدید بازار فرصت ایده آلی برای خرید سهام شرکت‌های مورد علاقه‌تان هستند.

 

نکات مهم افزایش هوش مالی و بورس

بهترین خرید در بدترین شرایط !

وارن بافت برای این که به بچه هایش لطف کند در یک کریسمس چند هزار دلار به آن ها کمک کرد، او فکر می کرد بزرگ ترین هدیه را به آن ها داده است و با خود حساب می کرد که تا هنگام مرگش این چند هزار دلار به میلیون ها دلار تبدیل خواهند شد.

بافت به رشد سرمایه اعتقاد داشت، او در سال هایی که بازارها به هم می ریخت می دانست که بزرگترین فرصت های سود آوری پیش روی اوست.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای افزایش هوش مالی در بازار بورس (بخش اول)

در دهه ۷۰ وقتی اکثر سرمایه گذاران در بازار بدبین و فراری بودند وارن بافت با خوش بینی سرمایه گذاری می کرد و شرایط بد به صورت طبیعی ادامه داشت به طوری که نرخ بیکاری در آمریکا به ۱۵ درصد رسید و این شرایط ادامه داشت تا رئیس جمهور وقت آمریکا پاول ولکر را به سمت رئیس جدید فدرال رزرو منصوب کرد، در سال ۱۹۸۱ رئیس جمهور جدید ریگان نیز به فعالیت هایی همچون حذف مالیات ها و خصوصی سازی و حمایت از تصمیمات ولکر روی آورد و توانست در اواخر سال ۱۹۸۲ وضعیت اقتصادی را بهبود دهد.

سرمایه وارن بافت طی سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ از ۸۹ میلیون دلار به رقم خیره کننده ۶۸۰ میلیون دلار رسید!

نکات مهم افزایش هوش مالی و بورس

وارن بافت در بدترین روزهای افتصادی بهترین سرمایه گذاری ها را انجام داد.

با حوصله و با وقت کافی، چون می دانست او از بازار سود می خواهد و بهترین سود در بهترین خرید است و بهترین خرید در پایین ترین قیمت است و پایین ترین قیمت ها فقط در زمانی حاصل می شود که بدبینی ها به اوج خود می رسند.

آن زمان بهترین زمان سرمایه گذاری است اما برای آن ها که سرمایه گذاری را درک کرده اند. بدانید که بهترین خریدها در نا امیدانه ترین شرایط وجود دارد.

اگر می خواهید در بازار بورس موفق باشید به زمان سود کردن تان فکر نکنید.

اگر فکر می کنید اوضاع خیلی بد است بدانید که سهم شرکت ها در بهترین شرایط برای خرید قرار دارند! پس سرمایه گذاری کنید و فقط صبور باشید. روزهای به تعبیر بسیاری بد بازار را به عنوان بهترین روزهای خرید در ذهن خود داشته باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x