مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
نکات افزایش هوش مالی در بورس

نکات کلیدی برای افزایش هوش مالی در بازار بورس (بخش اول)

یکی از مشکلاتی که معامله گرها با آن درگیر هستند تعصب داشتن روی روش معامله کردنشان و رد کردن بقیه روش هاست و در برخی موارد شاهد تمسخر طرفداران هر روش نسبت به روش های بقیه معامله گرها هستیم. درگیری طرفداران تکنیکالی با دوستانی که با آنالیز بنیادی وارد معامله می شوند یا هردوی آن ها با کسانی که با تابلو خوانی معامله می کنند و....

نکات افزایش هوش مالی در بورس

 

افزایش هوش مالی در بورس

نکات افزایش هوش مالی در بورس

“مردم را در حقیقت، شتابزدگى به هلاکت افکنده است؛ اگر مردم آرام و از شتاب کارى به دور بودند هیچ کس هلاک نمى شد”.

(پیامبر خدا صلى الله علیه و آله)

اگر بتوانیم فقط به همین نکته بالا توجه کنیم هیچ وقت در بورس ضرر نمی کنیم. مهم این است که برآیند کار ما در یک سال مثبت باشد. از ضرر نترسید!

تحلیلگر یک چشم:

یکی از مشکلاتی که معامله گرها با آن درگیر هستند تعصب داشتن روی روش معامله کردنشان و رد کردن بقیه روش هاست و در برخی موارد شاهد تمسخر طرفداران هر روش نسبت به روش های بقیه معامله گرها هستیم.

درگیری طرفداران تکنیکالی با دوستانی که با آنالیز بنیادی وارد معامله می شوند یا هر دوی آن ها با کسانی که با تابلو خوانی معامله می کنند و….

باید این نکته را یادآوری کنیم که فراموش نکنیم هدف همه ما از معامله در بازار سرمایه فقط کسب سود است و هیچ شخصی برای ضرر کردن وارد بازار نشده است، پس به جای تعصب و اصرار داشتن به یک روش خاص، دید خودمان را وسیع کنیم و هر روز به دانش خودمان اضافه کنیم تا بتوانیم هر سهم و یا هر گروه و یا حتی کل بازار سرمایه را با توجه به شرایط خاصی که در هر دوره حاکم است بررسی کنیم.

این گونه شما به عنوان یک معامله گر وقتی تصمیم به ورود برای یک معامله می گیرید دارای دو چشم بینا هستید. چشمی برای تحلیل تکنیکال و دیدن چارت ها و چشمی برای بررسی بنیاد و نوع معامله های هر سهم.

و مطمئنا دو چشم بینا بهتر از یک چشم هست.

نکات افزایش هوش مالی در بورس

همواره قبل از خرید هر سهمی از خودتان بپرسید به چه دلیل تکنیکالی و فاندامنتالی قصد خرید دارم، آیا فردی دیگر حاضر به خرید این سهم حداقل ده درصد بالاتر از قیمت کنونی است؟

در صورت افت احتمالی حد ضرر چه عددی باشد؟ (همیشه به حد ضرر پایبند باشید)

 هدف از خرید،‌ نوسانگیری، کوتاه مدت، میان یا بلند مدت است؟

از نشستن های متوالی پشت سیستم خودداری نمایید، چنانچه حرفه ای ترید می کنید حداقل هر نیم ساعت از هوای آزاد استفاده و به چشمانتان استراحت دهید.

وقتی با آرامش و صبر تحلیل می کنید و وارد معامله می شوید، نتیجه اش این می شود که وقتی همه در حال سر و صدا و شکایت از شاخص و مدیران و مافیا و… هستند، شما در نهایت لذت به کارهایی که دوست دارید می رسید و هر از چند گاهی به پرتفوی خودتان نگاه می اندازید. (از هوش مالی خودتان استفاده کنید)

شرکت ها و سهام زیادی هستند که با وجود داشتن بنیاد خوب، ولی به دلیل فروش هیجانی و ترس مردم! زیر قیمت ذاتی خودشان معامله می شوند و به محض اولین تحرکات مثبت مطمئنا رشد بالایی در پیش دارند.

پس با انتخاب درست و صبر کردن و پرهیز از معامله های هیجانی و درگیری بی مورد با اخبار سیاسی به سودهای خوبی می رسید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x