مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 6 مرداد / 1403
Search
Close this search box.

معرفی کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» نوشته اریک ریس

نویسنده کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» به شما یاد می دهد که یک کارآفرین در دنیای امروز، چه طور می‌تواند به نوآوری‌های بزرگی که منجر به موفقیت می شود، دست بزند. نام اصلی این کتاب «The Lean Startup» یا «نوپای ناب» است.

معرفی کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» نوشته اریک ریس

درباره نویسنده

اریک ریس نویسنده کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» متولد سال ۱۹۷۸ میلادی است. وی در دانشگاه ییل تحصیل کرده و در سال ۲۰۰۴ یک شبکه اجتماعی با عنوان IMVU را راه اندازی کرده است.

امروزه اریک ریس را بیش از آن که به عنوان کارآفرین و بنیان گذار IMVU بشناسند، به عنوان یک نظریه پرداز در حوزه کار آفرینی و به طور خاص استارتاپ ها می‌شناسند.

unnamed 4

او این شهرت و اعتبار را ابتدا از طریق وبلاگ نویسی کسب کرد و بعدها همان حرف‌ها و ایده ها را در سال ۲۰۱۱ در قالب کتاب The Lean Startup منتشر کرد که او را به شهرت جهانی رساند.

 

 درباره کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا»

نویسنده کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» به شما یاد می دهد که یک کارآفرین در دنیای امروز، چطور می‌تواند به نوآوری‌های بزرگی که منجر به موفقیت می شود، دست بزند. نام اصلی این کتاب «The Lean Startup» یا «نوپای ناب» است.

در کتاب حاضر، اریک ریس، با معرفی شیوه «لین استارت‌آپ» به ما نشان می‌دهد که چطور از میان مه عدم قطعیتی که استارتاپ‌ها را در میان گرفته عبور کنیم و کسب و کار نوپای خود را به مقصد نهایی آن که تبدیل شدن به کسب و کاری موفق و تثبیت شده است، برسانیم.

او تلاش می‌کند کارآفرینی و نوآوری را بر پایه ای محکم استوار کند. اریک ریس در این کتاب، اصول کلیدی راه‌اندازی استارتاپ‌های موفق در دنیای پیش‌بینی‌ ناپذیر امروزی را آموزش می‌دهد.

همه استارتاپ‌ها به دنبال این هستند که با بهره‌گیری از فرصتی که فناوری‌ها و امکانات بی‌نظیر قرن بیستم و یکم در اختیارشان گذاشته، دنیای فعلی را تغییر دهند و دنیای جدیدی بسازند، شیوه «لین استارت‌آپ» ابزار لازم برای این تغییر را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد.

ریس در این کتاب تجربیات خود از نخستین شکستش در راه‌ اندازی یک شرکت تا همه شرکت‌های موفقی که تاسیس کرد یا در راه‌اندازی آنها مشارکت داشته را با خواننده به اشتراک می‌گذارد.

 

برشی از کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا»

  • در میان اصول استارتاپ ناب، این اصل‌ها دیده می‌شود: بهره‌گیری از دانش و خلاقیت افراد، کاهش اندازه‌ی دسته، تولید به‌ هنگام، کنترل موجودی و تسریع زمان چرخه. تفکر ناب، تفاوت بین فعالیت‌های ارزش‌ آفرین و اتلاف‌ کننده را به دنیا آموخت و نشان داد که چطور از داشته‌های سازمان می‌توان محصول با کیفیتی ارایه کرد.
  • آن زمان، به خیال خودمان، داشتیم همه چیز را درست انجام می‌دادیم: ما محصولی عالی، تیمی درجه‌ یک، تکنولوژی حیرت‌انگیز و ایده‌ی درست در زمان درست را داشتیم و واقعاً هم داشتیم به کشف بزرگی می‌رسیدیم. ما به دنبال روشی بودیم تا دانشجویان بتوانند پروفایل‌های آنلاین برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات‌شان با کارفرماها بسازند. ایده‌ی امیدوارکننده‌ای بود، اما از همان روز اول محکوم به شکست بودیم، چون راه و رسمِ درست تبدیل کردن یک ایده به شرکتی بزرگ و موفق را بلد نبودیم!

 

  • «خدمات لباسشویی دهکده» دست به مجموعه‌هایی از آزمایش‌ها زد تا فرضیه‌های کاری خود را آزمایش کند.

«خدمات لباسشویی دهکده»، برای اولین آزمایشش، ماشین لباسشویی ساده‌ای را پشت وانتی در گوشه‌ی یکی از خیابان‌های بنگلور سوار کرد. این آزمایش کمتر از ۸۰۰۰ دلار هزینه برد و هدفش صرفاً اثبات این فرضیه بود که مردم لباس‌هایشان را برای شستن می‌آورند و پول می‌دهند تا تمیز شود. آن کارآفرینان لباس‌ها را داخل وانت نمی‌شستند (وانت بیشتر برای بازاریابی و نمایش بود)، بلکه به جای دیگری می‌بردند و می‌شستند و در انتهای روز به مشتری‌هایشان برمی‌گرداندند.

 

 

شما هم اگر این کتاب را مطالعه کرده اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» لذت ببرید و برای مطالعه معرفی سایر کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x