مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
جرأت کنید و فیل های سفید زندگی تان را رها کنید

جرأت کنید و فیل‌ هاى سفید زندگى‌ تان را رها کنید

در حکایتى از گذشته، معروف است که پادشاه یک کشور به پادشاه کشورى دیگر یک «فیل سفید» هدیه مى‌دهد. کسى که هدیه را مى‌پذیرفت، هزینه‌هاى زیادى را صرف نگهدارى و خوراک این فیل سفید مى‌کرد.

جرأت کنید و فیل های سفید زندگی تان را رها کنید…

جرأت کنید و فیل های سفید زندگی تان را رها کنید

در حکایتى از گذشته، معروف است که پادشاه یک کشور به پادشاه کشورى دیگر یک «فیل سفید» هدیه مى‌دهد. کسى که هدیه را مى‌پذیرفت، هزینه‌هاى زیادى را صرف نگهدارى و خوراک این فیل سفید مى‌کرد.

نسل هاى مختلف هم بدون آنکه بدانند این فیل سفید به چه درد مى‌خورد، هزینه‌هاى زیادى را براى آن متحمل مى‌شدند و دلشان هم نمى‌آمد که آن را کنار بگذارند یا رها کنند، زیرا مى‌گفتند: «حیف است! تاکنون هزینه زیادى براى آن شده است و نمى‌توان آن را رها کرد!»

«فیل سفید» در مدیریت، استعاره از موضوعى‌ست که هزینه زیادى براى آن شده و هیچ خاصیت مفیدى هم ندارد! و از آن جهت کنار گذاشته نمى‌شود که صرفاً براى آن هزینه شده است!

ببینید: بیش از ۳۰ فیلم انگیزشی

در نظر بگیرید کسى وارد دانشگاه مى‌شود و متوجه مى‌شود استعدادى در آن رشته ندارد، اما آن را رها نمى‌کند به خاطر هزینه‌هایى که براى قبولى آن داده است و زمانى که صرف کرده؛ و مى‌داند در آینده نیز آن رشته منبع درآمد او نخواهد شد! به آن رشته دانشگاهى و آن مدرک هم مى‌توان فیل سفید آن فرد گفت.

در زندگى،
فیل‌ هاى سفید زیادى داریم که بدون آنکه خاصیتى داشته باشند،
براى آنها هزینه مى‌کنیم!

جرأت کنید و فیل‌ هاى سفید زندگى‌ تان را رها کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x