مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دمنوش دارچین

دمنوش دارچین و عرق دارچین و خواص آن ها

از منظر طب ایرانی دارچین دارای طبع گرم و خشک است. دارچین یکی از ادویه‌ های بسیار خوشبو و خوش‌ طعم است. استفاده از دمنوش دارچین و عرق دارچین خواص زیادی دارد.

دمنوش دارچین و عرق دارچین و خواص آن ها

از منظر طب ایرانی دارچین دارای طبع گرم و خشک است. دارچین یکی از ادویه‌ های بسیار خوشبو و خوش‌ طعم است. به دلیل خواص درمانی متعدد این ادویه بی نظیر، هزاران سال است انسان ها از آن استفاده می کنند.

امروزه مصرف دارچین به شکل‌های مختلف از جمله دمنوش و چای دارچین، ترکیب دارچین و عسل، عرق دارچین و…. برای بهره‌مند شدن از خواص درمانی این ادویه رایج است.

دارچین می‌ تواند خطر بیماری ‌های قلبی را که رایج‌ ترین علت مرگ زودرس در دنیاست کاهش دهد.

دارچین نشاط آور است و نفخ را کاهش می دهد.

کاهش قند خون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی از دیگر خواص دارچین است.

دارچین را می توان به عنوان ضد درد، ضد اسهال، ضد تهوع، ضد تب، ضد زخم، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض ،کاهنده پرفشاری خون، حشره کش و کاهنده چربی به کار برد.

دمنوش دارچیندمنوش دارچین

این نوشیدنی برای افراد دیابتی، افراد دارای ناراحتی ‌های گوارشی و دردهای استخوانی و سردی بدن بسیار مفید است.

تهیه دمنوش دارچین

چوب دارچین خرد شده ۲ قاشق غذاخوری، عسل ۲ قاشق مرباخوری برای هر لیوان، آبجوش ۳ لیوان

دارچین را بشویید سپس به همراه آب جوش در قوری چینی ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید. سپس دم کرده دارچین را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. سپس آن را میل کنید.

عرق دارچینعرق دارچین

عصاره این ادویه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، این عرق گیاهی مثل عرق نعناع مشکلات مربوط به روده و معده را برطرف می‌کند. اگر نفخ شکم دارید، عرق دارچین را فراموش نکنید.

دارچین و عصاره آن از نظر طب سنتی، طبیعتی گرم و خشک دارد.

عرق دارچین برای لاغری یک ادویه بسیار مفید است. مصرف روزانه آن سوخت و ساز بدن را افزایش و اجازه می‌دهد تا چربی ‌های اضافی بدن با سرعت بیشتری آب شوند.

دارچین یک ادویه قوی و ضد دیابت است که می ‌تواند میزان قند خون را کنترل کند؛ در نتیجه برای افراد مبتلا به دیابت گزینه بسیار مناسبی است.

اگر دیابت نوع ۲ دارید، دمنوش دارچین یا عرق دارچین را می توانید به صورت روزانه مصرف کنید. حتما اعتدال را در مصرف رعایت نمایید.

عرق دارچین برای کاهش فشارهای عصبی هم می تواند گزینه بسیار مناسبی است.

اگر سرفه، گلودرد یا سردرد ناشی از عفونت دارید، از عرق دارچین یا دمنوش گیاهی این ادویه می توانید استفاده کنید.

دارچین

نکته مهم

معرفی تمامی گیاهان دارویی و میوه ها صرفا جهت بالا بردن دانش عمومی جامعه است و توصیه برای مصرف نیست. برای بهره مندی درست از خواص دارویی گیاهان حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای سلامت خود جانب اعتدال را در مصرف تمامی مواد غذایی و گیاهی رعایت نمایید.

 

با تشکر از دکتر مرتضی مجاهدی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x