مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دمنوش مرزنجوش

دمنوش مرزنجوش ضد ویروس تنفسی و مناسب برای ایام کرونا

دمنوش مرزنجوش طبعی گرم و خشک دارد و بخش های دارویی قابل استفاده آن اسانس، بخش های هوایی تازه و گیاه کامل است. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه و برخی از خواص و عوارض دمنوش مرزنجوش آشنا شوید.

دمنوش مرزنجوش طبعی گرم و خشک دارد و بخش های دارویی قابل استفاده آن اسانس، بخش های هوایی تازه و گیاه کامل است. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه و برخی از خواص و عوارض دمنوش مرزنجوش خصوصا برای ایام کرونا آشنا شوید.

 

طرز تهیه دمنوش مرزنجوش

۱ تا ۲ قاشق چای خوری به ۲۵۰ سی سی آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه دم بکشد. این دمنوش را روزانه یک تا دو فنجان می توانید میل کنید.

 

خواص دمنوش مرزنجوش

دمنوشی با طبع گرم و خشک، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، فرونشاننده علایم تنفسی، سرفه های خشک و سرماخوردگی، برونشیت و سینوزیت، درد سینه و تنگی نفس، کاهنده کلسترول بد خون، محافظ قلب، برطرف کننده مشکلات گوارشی مانند: تهوع و نفخ و…، ضد التهاب و ضد درد، معرق، رافع سردردهای بلغمی و سوداوی، باز کننده انسدادهای دماغی (مغزی)، نشاط آور و… است.

بیشتر بخوانید: فواید آویشن و مضرات این گیاه دارویی پر خاصیت

عوارض جانبی و منع مصرف دمنوش مرزنجوش

تهوع، استفراغ، بی اشتهایی و اسهال از عوارض این دمنوش است.

همچنین مصرف این دمنوش در دوران بارداری ممنوع است.

 

نکته مهم

هدف از اطلاع رسانی افزایش سطح سواد سلامت در جامعه است. برای مصرف داروهای گیاهی چه برای پیشگیری، چه درمان حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

مگر زمانی که دسترسی به پزشک مقدور نباشد در این صورت صرفا برای پیشگیری، پس از مطالعه دقیق موارد منع مصرف و عوارض، با کمترین مقدار ممکن از دستورات داده شده استفاده نمایید.

پیشگیری متفاوت از درمان است.

چنانچه نشانه های سرماخوردگی دارید، باید برای مصرف هر نوع دارویی حتما با پزشک مشورت نمایید.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x