مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
رابطه مادر و جنین

اسرارآمیز بودن رابطه حسی مادر و جنین در دوران بارداری

در این مطلب درباره رابطه حسی مادر و جنین با شما هستیم. جنین در رحم مادر از راه حس های مختلف لمس، بو، مزه،شنوایی و بینایی با مادر خود رابطه بر قرار می کند و با آنچه در بدن او اتفاق می افتد تحریک می گردد.

رابطه حسی مادر و جنین در رحم در دوران بارداری

رابطه حسی مادر و جنین

جنین در رحم مادر از راه حس های مختلف لمس، بو، مزه، شنوایی و بینایی با مادر خود رابطه برقرار می کند و با آنچه در بدن او اتفاق می افتد تحریک می گردد.

لمس

اولین حسی که در جنین به وجود می آید حس لامسه است. جنین در داخل رحم به سر و صورت خود دست می زند. اگر مادر به شکم خود به آرامی دست بزند ممکن است جنین حرکتی به خود بدهد؛ اگر این اتفاق افتاد احساس رضایت کنید و از او تشکر نمایید.

جنین در ۵ ماهگی انگشت خود را می مکد و با مکیدن پوست و انگشتان به خصوصیات آن ها پی می برد؛ مانند آنچه بعد از تولد انجام می دهد و اشیا را به دهان می برد تا به خصوصیات آن ها پی ببرد.

بیشتر بخوانید: مطالب مربوط به زنان و بارداری

بو، طعم و مزه

جنین مایع آمنیوتیک را می خورد و چون مایع آمنیوتیک بو، طعم و مزه غذایی را که مادر خورده است، می دهد با بو و طعم غذای مادر آشنا می گردد. اگر مادری غذای شیرین بخورد جنین مایع آمنیوتیک بیشتری می خورد.

مطالعات نشان داده است که دوست داشتن یا نداشتن حتی برای جنین در رحم مادر وجود دارد و مزه غذاهایی را که مادر خورده است تا ۲۴ ساعت در مایع آمنیوتیک وجود دارد. بعد از تولد نیز تغییر غذای مادر ممکن است موجب نخوردن شیر مادر توسط نوزاد گردد.

رابطه حسی مادر و جنین
رابطه حسی مادر و جنین

رابطه حسی مادر و جنین

شنوایی

محیط خارج از رحم مادر پر از صداهای مختلف موسیقی، تلویزیون و … است که از راه شکم مادر به جنین می رسد. صدای قلب و صدای روده مادر نیز از طریق عروق به جنین می رسد.

تحقیقات نشان داده است که در هفته ۲۶ بارداری جنین بعد از شنیدن صدای مادر به خود حرکت می دهد. بنابراین محققین پیشنهاد می کنند که مادر در اواخر دوران بارداری خود با کودک صحبت کند و برای او آواز بخواند و با جنین خود رابطه برقرار کند.

پدر و خواهر یا برادر کودک هم می توانند از این راه با جنین داخل رحم رابطه برقرار کنند.

رابطه حسی مادر و جنین

بینایی

حس بینایی آخرین حسی است که رشد می کند زیرا جنین در محیط تاریک قرار گرفته است. جنین از ۲۷ هفتگی بارداری پلک های خود را باز می کند و در هفت ۳۳ ممکن است نور را تشخیص دهد.

 

با تشکر از دکتر شادی مدرس

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x