مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
زندگینامه مارتا استوارت

زندگینامه مارتا استوارت میلیاردری با هنر خانه داری

«مارتا استوارت» یکی از زنان موفق آمریکا به شمار می رود که در برنامه های تلویزیونی که بیشتر مخصوص خانواده هاست، حضور دارد.

زندگینامه مارتا استوارت میلیاردری با هنر خانه داری

زندگینامه مارتا استوارت

مارتا استوارت سال ۱۹۴۱ در نیوجرسی به دنیا آمد. اصلیت خانواده او لهستانی بود و هنگامی که مارتا به دنیا آمد آن­ها در یک آپارتمان بسیار کوچک زندگی می کردند.

هر چه تعداد فرزندان بیشتر می ­شد، قدرت خرید آنها به مراتب کاهش پیدا می­ کرد و مادر مارتا مجبور شد علاوه بر آشپزی و دیگر امور خانه به دوختن لباس برای تک تک اعضای خانواده نیز مشغول شود. همین امر باعث شد که مارتا استوارت هم در کنار مادر به آشپزی و خیاطی علاقه­ مند شود و این دو حرفه را یاد بگیرد. مارتا استوارت از پدرش که یک کشاورز بود نیز روش کاشت گل ها، درختان میوه و بوته های تمشک را آموخت.

martha gardener 102861890 sq

هنگامی که مارتا به سن مدرسه رسید علاقه شدیدی به مطالعه کتب مختلف پیدا کرد. همچنین شوق فراوانی در انجام فعالیت های فوق برنامه مدرسه همچون عضویت در تیم روزنامه مدرسه، باشگاه هنر و… از خود نشان داد و در همه این موارد به بهترین نحو کار خود را انجام می ­داد.

مارتا برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان تصمیم گرفت که به نیویورک سفر کند. از همین رو در آن شهر برای گذران زندگی و پرداخت هزینه تحصیل به عنوان مدل در آگهی های تلویزیونی و برخی مجلات مشغول به کار شد. پس از آنکه به عنوان یکی از ده نفر اول مدرسه فارغ التحصیل شد به دانشکده برنارد در نیویورک رفت تا ادامه تحصیل دهد. آنجا در رشته تاریخ باستان مشغول به تحصیل شد و هم­چنان برای پرداخت هزینه های زندگی شغل پیشین خود را ادامه داد.

kinfolk web2017 martha 05 09 2017 796x1024

سال دوم دانشگاه بود که مارتا استوارت با اندی استوارت آشنا شد و با او قرار ازدواج گذاشت. اندکی بعد در سال ۱۹۶۵ تنها فرزند آنها الکس به دنیا آمد. با به دنیا آمدن کودک، پدر و مادر تصمیم گرفتند تا خانه ای حیاط دار داشته باشند، از این رو یکی از اتاق های یک مدرسه را به عنوان خانه­ خود اختیار کرده و تمام در و دیوار آن را تزئین کردند. اندکی بعد مارتا استوارت وارد بورس نیویورک شد و در آنجا به عنوان یک دلال سهام فعالیت می­ کرد. این تجربه نیز بسیار موفق بود و در پیشرفت های بعدی او نقش بسزایی ایفا کرد.

martha wall street 102861908 sq

آن­ها کم کم توانستند خانه جدیدی برای خود تهیه کنند. مارتا استوارت تمام آن چیزهایی که از پدر آموخته بود را در آن خانه پیاده کرد و گل و گیاه زیادی را در آن خانه پرورش داد. او تصمیم گرفت به هنرهایی که از مادر فرا گرفته بود نیز رنگ و بوی تجاری دهد، از این رو یک آگهی کوچک برای برگزاری انواع مراسم جشن در روزنامه محلی چاپ کرد.

اولین درخواست مربوط به یک جشن ازدواج بود و مارتا استوارت به زیبایی هر چه تمام­ تر آن را برگزار کرد. چندی بعد تمامی کارهای مربوط به جشن افتتاح شرکت چاپ همسرش را خودش انجام داد و تحسین همگان را برانگیخت.

در همین جشن مارتا استوارت توانست با تعدادی ناشر و نویسنده رابطه خوبی برقرار کند. از طریق همین آشنایی مارتا استوارت در سال ۱۹۸۲ کتابی تحت عنوان “سرگرم کننده” نوشت و به چاپ رساند که از استقبال بی نظیری برخوردار شد و تا به همین امروز همچنان در حال فروش است. پس از آن دو کتاب آشپزی آماده کرد و این دو نیز به مانند کتاب اول به فروش بالا دست یافتند.

مارتا از شهرت بسیار بالایی برخوردار شده بود و همگان او را به عنوان یک متخصص خانه ­داری معرفی می­ کردند. در همین زمان ­ها بود که مارتا استوارت از اندی جدا شد. مارتا از این اتفاق رنج می ­برد ولی از انرژی خود در کارش کم نکرد و تصمیم گرفت تا مجله ای مخصوص بانوان با محتوای آموزش هنر خانه داری چاپ کند تا بیشتر با مخاطبانش در ارتباط باشد. در سال ۱۹۹۰ مارتا استوارت اقدام به چاپ مجله ای که خود صاحب امتیاز آن است به نام Martha Stewart Living کرد.

مارتا استوارت

f479f3d56fc72f9d1dc9d998880ea72b

در سال ۱۹۹۳ مارتا به اجرای برنامه تلویزیونی با نام Martha Stewart Living پرداخت که نام آن فرقی با نام مجله اش نداشت. مارتا در آن برنامه به معرفی کالاهایی می پرداخت که داشتن آن برای هر خانه داری مفید بود.

در سال ۱۹۹۷ مارتا شرکتی به نام Martha Stewart living Omnimedia تأسیس کرد و پس از آنکه این شرکت را وارد بازار بورس نیویورک کرد، توانست خیلی زود میلیاردر شود.

مارتا استوارت در حال حاضر ۶۱ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد و ۹۶ درصد حق رای نیز با مارتا استوارت است. امروزه مارتا استوارت در مناطق مرفه نشین بدفورد، وست پورت، سیل‌هاربور، مین و همپتونز صاحب خانه است.

مارتا چنان محبوبیتی بین زنان خانه دار پیدا کرد که از آن پس نام مارتا استوارت به عنوان پر نفوذترین فرد آمریکا خطاب می شد و به یک باره شهرت و ثروت افسانه ای برای او به ارمغان آورد.

امروزه دیگر تنها مجلات و کتب نام او را به میان نمی آورند در تمامی برنامه های رادیویی و تلویزیونی که اثری از هنر خانه داری به چشم می خورد، مارتا به عنوان مهمان همیشگی برنامه حضور دارد. ایده ها و انرژی فوق العاده او که هرگز تمامی ندارد، مارتا استوارت را به رؤیای تمامی زنان دنیا تبدیل ساخته است؛ زنی هنرمند، قدرتمند و صاحب ثروت کلان و همه این ها صفات زنی است که در یک خانواده پر جمعیت و متوسط پرورش یافته است.

«مارتا استوارت» یکی از زنان موفق آمریکا به شمار می رود که در برنامه های تلویزیونی که بیشتر مخصوص خانواده هاست، حضور دارد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x