مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
زندگینامه پروین اعتصامی

زندگینامه افراد موفق

زندگینامه فریدا کالو (Frida Kahlo) هنرمند سبک سورئالیسم

ماگدالنا کارمن فریدا کالو ی کالدرون د ریورا‏ (زادهٔ ۶ ژوئیه ۱۹۰۷ در کویوآکان، مکزیکوسیتی – درگذشتهٔ ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۴ در کویوآکان، مکزیکوسیتی) نقاش مکزیکی و یکی از زنان نامدار تاریخ هنر معاصر است. او به‌ ویژه به‌ خاطر خودنگاره‌های هنرمندانه‌اش، مشهور است.

لئوناردو داوینچی هنرمند برجسته دوره رنسانس

لئوناردو دی سر پیرو داوینچی متولد ۱۵ آوریل ۱۴۵۲ یک دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار،موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی در دوره رنسانس بود. وی در ۲ مهٔ ۱۵۱۹ (۶۷ سال) در آمبوزا، پادشاهی فرانسه درگذشت.

زندگینامه مرتضی ممیز

زندگینامه مرتضی ممیز پدر گرافیک معاصر ایران

مرتضی ممیز طراح بی نظیر گرافیک در تهران متولد شد و از همان کودکی استعداد بسیاری در زمینه نقاشی و طراحی داشت. این استعداد و مهارت باعث شد که تحصیلات خود را نیز در این زمینه در فرانسه ادامه دهد. او پس از پایان تحصیل به ایران بازگشت و با پیگیری و ممارستی که داشت توانست گرافیک را به عنوان یک رشته تحصیلی وارد دانشگاه کند.

زندگینامه آنتوان دوسنت اگزوپری

زندگینامه آنتوان دوسنت اگزوپری خالق شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده و خلبانی که به خاطر آثار بی نظیرش توانست پس از مرگش جایزه ملی ادبی را از آن خود کند. او در ۲۹ ژوئن در فرانسه متولد شد و از همان کودکی علاقه و مهارت خاصی در نویسندگی داشت. همچنین در کنار نویسندگی علاقه خاصی به هوانوردی نیز داشت و همین امر باعث شد به نیروی هوایی بپیوندد و در آن جا خدمت کند. علاقه زیاد او به پرواز باعث شد تا در یکی از همین پروازها ناپدید شود و بعد از چندیدن سال فقط لاشه هواپیما او پیدا شود.

زندگینامه ابوریحان بیرونی

زندگینامه ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی

در این مطلب می خواهیم مختصری با زندگینامه ابوریحان بیرونی آشنا شویم. نام کامل این دانشمند ابوریحان محمد بن احمد بیرونی می باشد. او در سال ۳۵۱ خورشیدی در شهری از شهرهای ولایت خوارزم به دنیا آمد.

زندگینامه دکتر محمد معین پدر فرهنگ لغات فارسی

زندگینامه دکتر محمد معین پدر فرهنگ لغات فارسی

دکتر محمد معین پدر فرهنگ فارسی و وارث واژه ها و لغت نامه ایران است. او یک محقق برجسته و پدید آورنده مهمترین لغت‌ نامه ‌های فارسی یعنی فرهنگ معین است. او در خانواده ای روحانی متولد شد و خیلی زود بع از تولدش پدر و مادرش را از دست داد و سرپرستی او را پدربزرگش که از علمای زمان خود بود به عهده گرفت. او تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی آغاز کرد و توانست به موفقیت های خوبی در این رشته تحصیلی برسد.

زندگینامه میکل آنژ هنرمند برجسته جنبش رنسانس والا

میکل‌ آنجلو دی لودوویکو بوئوناروتی سیمونی معروف به میکل آنژ (زاده ۶ مارس ۱۴۷۵ – درگذشتهٔ ۱۸ فوریهٔ ۱۵۶۴)، نقاش، پیکرتراش، معمار و چکامه‌سرای ایتالیایی رنسانس والا و زادهٔ جمهوری فلورانس بود که اثری شگرف بر گسترش هنر غربی داشت. استعدادهای چند جانبهٔ هنری‌اش چنان بود که از سوی خیلی از بزرگ‌ترین هنرمندان معاصر خود و نیز برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ، وی را در کنار فلورانسیِ دیگری یعنی لئوناردو داوینچی غالباً به عنوان یکی از نامزدهای الگوی مثالی یک همه‌چیزدان در نظر می‌گیرند.

زندگینامه امام حسن عسکری علیه السلام

امام حسن عسکری علیه السلام تحت فشارها و محدودیت های زیادی از طرف خلفای عباسی زندگی می کرد، چرا که در آن دوران شـیعه بـه صورت یک قدرت عظیم در عراق درآمده بـود و این باعث می شد که خلفا احـساس خـطر کنند.