مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فولکس واگن الکتریکی برقی

رونمایی از فولکس واگن الکتریکی شاسی بلند / آئودی برقی تابستان می آید

شاسی بلند فولکس واگن الکتریکی رونمایی شد. آئودی الکتریکی که زیر مجموعه فولکس واگن است به کمک پورشه در حال ساخت 20 مدل الکتریکی دیگر است.

رونمایی از فولکس واگن الکتریکی (برقی) شاسی بلند ID6 و آئودی الکتریکی Q4

در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی شانگ های، فولکس واگن شاسی بلند الکتریکی جدیدش را معرفی کرد. نام این مدل جدید ID6 است. این مدل فولکس واگن الکتریکی، بزرگترین مدل برقی کارخانه فولکس واگن است. ID6 با توجه به نیاز خریداران چینی ساخته شده است.

فولکس واگن الکتریکی برقی id6

فولکس واگن الکتریکی در دو مدل با مشخصات فنی یکسان و ظاهر متفاوت ارائه می‌شود.

ID6 که مدل جدید فولکس واگن الکتریکی در پلتفرم شاسی بلند است، در دو مدل مختلف عرضه می‌شود. هر دو مدل از نظر فنی یکسان هستند. تنها تفاوت آن‌ها در ظاهرشان است. فولکس واگن برقی شاسی بلند را می‌توان با باتری‌های مختلف سفارش داد. این باتری‌های در هر بار شارژ می‌توانند بین ۴۳۶ تا ۵۸۸ کیلومتر حرکت کنند.

مدل های مختلف فولکس واگن الکتریکی

بیشتر بخوانید: لکسوس ال اس مدل ۲۰۲۱ / سریع و خشن ژاپنی

ID6 سه ردیف صندلی دارد. طراحی اتاقش اصلا پیچیدگی خاصی ندارد و کاملا ساده است. بخش‌های مختلف اتومبیل از طریق نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی که روی داشبورد تعبیه شده است کنترل می‌شود. در فولکس واگن الکتریکی شاسی بلند از یک سیستم واقعیت مجازی با نمایش علامت‌هایی روی شیشه جلو استفاده شده است که راننده را در یافتن مسیر درست راهنمایی می‌کند.

نمای داخلی فولکس واگن

فولکس واگن شاسی بلند برقی فعلا برای بازار چین طراحی و تولید شده است.

فولکس واگن این شاسی بلند برقی را با همکاری دو شریکش در چین تولید می‌کند. در چند سال آینده فولکس واگن قصد دارد بر اساس همین مدل ID6، مدل‌هایی را در آمریکا بسازد. نکته جالب اینجاست که فولکس واگن قصد فروش این محصول در اروپا را ندارد.

تولید فولکس واگن در چین

بیشتر بخوانید: مرسدس بنز ای کیو وی / خودرو ام پی وی الکتریکی بنز

هدف فولکس واگن این است که تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از بازار ماشین‌های برقی را از آن خود کند. بدین منظور تا دو سال دیگر تعداد مدل‌های الکتریکی‌اش را به هشت مدل افزایش می‌دهد. اما تمامی مدل‌های فولکس واگن برقی قرار است بر روی پلتفرم برقی MEB ساخته شوند.

آئودی برقی در تابستان عرضه خواهد شد.

عضو دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن، یعنی آئودی نیز هفته گذشته از دو شاسی بلند الکتریکی جدیدش رونمایی کرد. نام این اعضا جدید Q4 است. قیمت پایه آئودی الکتریکی حدود ۵۰ هزار دلار است و در تابستان به بازار عرضه خواهد شد.

آئودی Q4

آئودی الکتریکی Q4 با فولکس واگن ID4 از نظر فنی کاملا یکسان است. ظاهر آئودی الکتریکی کمی اسپرت‌تر طراحی شده است. علاوه بر آن از امکانات لوکس‌تری در آن استفاده شده است. آئودی الکتریکی Q4 با دو بدنه معمولی و کوپه ساخته می‌شود. با هر بار شارژ باتری، این خودرو توانایی پیمایش ۵۲۰ کیلومتر را خواهد داشت.

 

فولکس واگن آئودی پورشهآئودی برقی برای تولید محصولات لوکس خود از پورشه کمک خواهد گرفت.

در حال حاضر آئودی سه مدل الکتریکی در محصولاتش دارد. این شرکت قصد دارد تعداد مدل‌های الکتریکی‌اش تا سال ۲۰۲۵ را به بیست مدل افزایش دهد که این تصمیم بسیار جسورانه و منحصر به فرد است. برخی از این مدل‌ها از نظر فنی با مدل‌های فولکس واگن مشترک هستند. اما آئودی پا را فراتر گذاشته و قصد دارد مدل‌های لوکس‌تری با همکاری پورشه تولید کند. پورشه عضو دیگری از گروه خودروسازی فولکس واگن است.

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x