مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
لوازم یدکی بیل مکانیکی

قیمت های باور نکردنی لوازم یدکی بیل مکانیکی

در این پست قرار است شما را با مشخصات و قیمت های باورنکردنی لوازم یدکی بیل مکانیکی ها، این غول های زحمت کش آشنا کنیم.

تا به حال شده زمانی که از کنار بیل مکانیکی های کوماتسو عبور می کنید این سوال ها برایتان پیش آید که واقعا انسان چگونه توانسته است همچنین وسیله ای بسازد؟

حال که ساخت! آیا خراب نمی شوند و با این حجم از فشار، لوازم مصرفی آن ها نیاز به تعویض ندارد؟

اگر نیاز به تعویض باشد، قیمت لوازم یدکی بیل مکانیکی کوماتسو هم مانند ماشین های شخصی معقول است؟

اگر حداقل یکی از این سوال ها برای شما نیز پیش آمده است، همراه ما در این مطلب باشید؛ زیرا قرار است شما را با مشخصات و قیمت های باورنکردنی لوازم یدکی بیل مکانیکی ها، این غول های زحمت کش آشنا کنیم.

آشنایی با بخش ها و اجزای بیل مکانیکی

پیش از آنکه بخواهیم به سراغ قیمت ها برویم، ابتدا باید با بخش های کلی هر بیل مکانیکی آشنا شوید تا بتوانید در ذهن خود ارزان قیمت بودن یا گران بودن هر قطعه را با توجه به معیارهایی مانند هزینه ساخت، ابعاد، وظیفه، مقایسه با قیمت همان قطعه در خودرو های شهری (در صورت وجود) و.. مشخص کنید.

بیل مکانیکی از بخش ها و اجزای زیر تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی دارند:

  • کابین: محل قرارگیری اپراتور (راننده) کابین نام دارد. این بخش باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا در برابر ضربات و لرزش های ناشی از کارکرد بیل مکانیکی ایمن باشد. ازین رو لوازم یدکی مرتبط با این بخش باید بتوانند امنیت اوپراتور را تامین کنند.
  • موتور: موتور بیل مکانیکی یا قلب تپنده بیل ها، نیروی محرکه این ماشین آلات را تامین می کند. از این رو لوازم یدکی آنها باید دارای حداقل استاندارد برای تامین قدرت و عملکرد درست موتور باشند. موتور بیل ها معمولا از نوع دیزلی است.
  • زیر بندی: این بخش از بیل در زیر کابین و موتور قرار گرفته است. وظیفه حرکت و نگهداری بیل با کمک موتور بر عهده مجموعه ی زیر بندی است، که بخش های زیر را شامل می شود:
    • شاسی: بخش اصلی این مجموعه است که سایر قطعات روی آن سوار می شوند. شاسی زیربندی معمولاً از فولاد ساخته می شود و باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا در برابر ضربات و لرزش های ناشی از کارکرد بیل مکانیکی مقاومت کند.
    • دنده اسپراکت: قطعه ای است که نیروی چرخشی موتور را به زنجیر انتقال می دهد. دنده اسپراکت معمولاً از فولاد یا چدن ساخته می شود و باید از استحکام و دقت کافی برخوردار باشد تا بتواند نیروی چرخشی موتور را به طور موثر به زنجیر انتقال دهد.
    • یوک زنجیر: قطعه ای است که زنجیر را در جای خود نگه می دارد. یوک زنجیر معمولاً از فولاد ساخته می شود و باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا بتواند زنجیر را در برابر نیروهای وارده از طرف زنجیر و شاسی حفظ کند.
    • کفشک: قطعه ای است که با سطح زمین در تماس است و وظیفه حرکت بیل را بر عهده دارد. کفشک معمولاً از فولاد ساخته می شود و باید از مقاومت کافی در برابر سایش برخوردار باشد.
    • غلطک ها: وظیفه هدایت زنجیر را بر عهده دارند. غلطک ها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا بتوانند زنجیر را در مسیر خود حفظ کنند.
    • ایدلرها: این قطعات زنجیر را در حالت تعادل نگه می دارند. ایدلرها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا بتوانند زنجیر را در حالت تعادل نگه دارند.

 

  • پمپ هیدرولیک: این سیستم، نیروی محرکه تجهیزات هیدرولیک بیل مکانیکی را تامین می کند. تجهیزات هیدرولیک بیل شامل بازو، بوم، سطل، و … هستند. به همین جهت لوازم یدکی های مرتبط با این سیستم بسیار حساس اند و در صورت عدم برخورداری از کیفیت استاندارد، می تواند به طور کامل عملکرد بیل مکانیکی را مختل کند.
  • سطل یا باکت: سطل بیل مکانیکی وظیفه برداشتن و حمل مواد را بر عهده دارد.
  • بازو: این قطعه وظیفه بلند کردن و حرکت دادن سطل را بر عهده دارد.
  • بوم: بوم بیل مکانیکی وظیفه حرکت دادن بازو را بر عهده دارد.
  • چرخ ها: چرخ ها بیل مکانیکی را به حرکت در می آورند. چرخ های بیل مکانیکی معمولاً از نوع زنجیری یا لاستیکی هستند.

گران قیمت ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

لوازم یدکی بیل مکانیکی

حال که با اجزای بیل مکانیکی آشنا شدیم، نوبت به آن رسیده با دیدن قیمت یک قطعه از هر بخش اصلی بیل مکانیکی ها، هوش از سرتان بپرد!! لازم به ذکر است مبنا را مجموعه تراک کماتسو که بهترین مرجع قیمت در ایران است و تخصص آن ها تامین و فروش لوازم یدکی بیل مکانیکی کوماتسو است قرار دادیم. همچنین قیمت ها را به دلار درج می کنیم تا هر زمان که این مطلب را خواندید بتوانید قیمت روز آن را به تومان محاسبه کنید.

  • در بخش موتور بیل مکانیکی: قیمت موتور بیل مکانیکی کوماتسو بسته به نوع، ظرفیت، و مدل بیل، از حدود ۲ هزار دلار شروع می شود و تا حدود ۳۰ هزار دلار نیز می رسد! برای مثال موتور بیل مکانیکی کوماتسو PC220 با کد SAA4D107E-1 به قیمت ۶ هزار دلار (با دلار ۵۰ هزارتومان) برابر با ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد!! این به آن معنا است که بیش از ۱۷ درصد از قیمت یک بیل ۳۵ هزار دلاری به قلب تپنده ی آن اختصاص دارد!
  • باکت یا سطل بیل مکانیکی: قیمت باکت بیل مکانیکی کوماتسو بر اساس نوع، کاربری و برند آن از بازه ی هزار دلار تا ۱۰ هزار دلار متغیر است. برای مثال باکت سنگ بیل مکانیکی کوماتسو برند OEM حدود ۵۱۰۰ دلار قیمت دارد که می شود ۲۵۵ میلیون تومان!!
  • پمپ هیدرولیک: این قطعه نیز مانند قطعات دیگر قیمت های گوناگونی دارد. اما به عنوان نمونه، قیمت پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی کوماتسو PC200 از برند OTTO حدود ۳۵۰۰ دلار برابر با ۱۷۵ میلیون تومان است! می شود با قیمت پمپ هیدرولیک گرانترین ماشین ملی ایران مقایسه کرد J.
  • در بخش کابین بیل مکانیکی کوماتسو: برخی قطعات مانند فرمان و دسته های هدایت بیل که جوی استیک نام دارند، به دلیل کار روزمره، زودتر فرسوده می شوند و نیاز به تعویض پیدا می کنند. نظر شما را به قیمت ۱۰۰۰ دلاری جوی استیک کنترل بیل مکانیکی که شباهت بسیاری به دسته های آتاری دارد جلب می نماییم!

نکات خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی

لوازم یدکی بیل مکانیکی

با توجه به قیمت های باورنکردنی لوازم یدکی بیل مکانیکی، خرید و فروش این قطعات باید با دقت و آگاهی انجام شود. در انتهای این مطلب به چند نکته مهم در زمینه خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی کوماتسو اشاره می کنیم:

  • قیمت ها را مقایسه کنید: قبل از خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی، قیمت های مختلف را در فروشگاه های مختلف مقایسه کنید تا بهترین قیمت را بدست آورید.
  • کیفیت قطعات را بررسی کنید: هنگام خرید کیفیت ساخت و تولید قطعات را بررسی کنید تا از استاندارد بودن آنها مطمئن شوید.

و در آخر خرید از فروشگاه های معتبر!

همیشه سعی کنید لوازم یدکی بیل مکانیکی را از فروشگاه های معتبر و دارای گارانتی خریداری کنید. برای مثال مجموعه تراک کماتسو (truckkomatsu.com) که مرجع قیمت دهی این مطلب بود، میتواند بهترین گزینه برای خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی کوماتسو با قیمت ارزان و اصالت قطعات باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x