مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

معرفی مجتمع تفریحی سورتمه دربند

در شمال شهر تهران و در منطقه دربند، یکی از مرتفع ترین پارک های تهران با نام گلابدره واقع شده که پس از جمشیدیه مرتفع ترین پارک پایتخت است و در آن سورتمه ای جذاب و هیجان انگیز با نام سورتمه تهران ایجاد شده است.

همراهان مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی سورتمه دربند تهران اختصاص دارد.

مجتمع تفریحی سورتمه دربند

در شمال شهر تهران و در منطقه دربند، یکی از مرتفع ترین پارک های تهران با نام گلابدره واقع شده که پس از جمشیدیه مرتفع ترین پارک پایتخت است و در آن سورتمه ای جذاب و هیجان انگیز با نام سورتمه تهران ایجاد شده است. موقعیت جذاب پارک گلابدره آن را به یک مقصد جذاب تبدیل کرده است که به آسانی و بدون کوهنوردی طولانی بتوانید منظره زیبای تهران را از بالا تماشا کنید.

مجتمع تفریحی سورتمه دربند

بسیاری از گردشگران به دلیل قرار گرفتن سورتمه تهران در پارکی سرسبز و زیبا، برای سپری کردن یک روز خاطره انگیز و شاد، رفتن به این مکان جذاب را انتخاب می کنند.

سورتمه دربند0

سورتمه دربند

مسیر سورتمه تهران در سال ۱۳۹۲ با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و با دارا بودن استاندارهای لازم افتتاح شد و به دلیل ارتفاع بالای پارک گلابدره چشم انداز زیبایی را در اختیار استفاده کنندگان از این سورتمه قرار داده است.

طول مسافت طی شده توسط واگن های سورتمه تهران چیزی در حدود ۸۵۰ متر بوده که این مسافت را با سرعتی در حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت طی می کند.

واگن هایی که بر روی ریل ها حرکت می کنند، ظرفیت دو نفر را دارند، که معمولا کودکان زیر ۸ سال به همراه والدین می توانند از یک واگن استفاده کنند و بزرگسالان به صورت انفرادی سوار واگن می شوند.

swrtmh thrn 1

سرعت این سورتمه ها را سرنشین می تواند کنترل کند، کمربند ایمنی نیز سرنشین را محکم روی صندلی نگاه داشته است. واگن ها به هیچ وجه حتی در سرعت‌های بالا از ریل جدا نمی‌‌شوند.

واگن‌های سورتمه دربند ۲ ترمز جداگانه دارند. ترمز اول همان اهرمی است که در دست شما قرار دارد و می توانید با کمک آن سرعت دلخواه خود را تنظیم کنید و حتی در زمان بارندگی نیز به خوبی عمل می‌کند و می توانید مسیر و مناظر اطرافش را با آرامش تماشا کنید.

16 5 12 1101file37

برای ایمنی بیشتر، ترمز دومی هم در نظر گرفته شده که کاملا اتوماتیک است و با رسیدن سرعت شما به ۴۰ کیلومتر در ساعت مانع از بالاتر رفتن سرعت می‌شود.

شما می توانید با کم کردن سرعت از مناظر اطراف لذت ببرید و اگر هم هیجان بیشتری را می خواهید سرعت را تغییر ندهید و از پستی و بلندی ها و چرخش ۳۶۰ درجه ای مسیر از اوج هیجان لذت ببرید.

file13

سورتمه تهران در تمام طول سال حتی در روزهای برفی و بارانی نیز فعال بوده و می توان در تمام فصول سال تجربه متفاوتی از آن داشت.

تردد در این پارک برای افرادی که ناتوانی حرکتی دارند و همچنین افراد مسن، کودکان و زنان باردار دشوار است.

برای استفاده راحت تر می‌توانید از در شمالی پارک که در بالاترین نقطه آن قرار گرفته است وارد شوید و برای خروج از در جنوبی در پایین‌ترین بخش پارک استفاده کنید.

بخش های دیگر مجموعه تفریحی دربند

  • سافاری پارک وحشت
  • سینما پرواز
  • ماشین کوبنده برقی
  • پیست دوچرخه سواری
  • زمین‌های بازی کودکان
  • زمین ورزشی چند منظوره (فوتبال، بسکتبال و…)
  • دیوار و تور تمرین صخره‌نوردی
  • دستگاه‌های ورزشی
  • جاده تندرستی ۶ کیلومتری

سافاری پارک وحشت

اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید، تجربه برخورد نزدیک با ترس‌های تان را از دست ندهید. در سافاری پارک سورتمه از جدیدترین آیتم‌های ترس‌آفرین ساخت آمریکا استفاده شده است تا هیجان شما به نهایت برسد.

شما می توانید با پای پیاده مسیر ترسناک و پیچ در پیچ دهلیزهای وحشت را به مدت تقریبی ۷ دقیقه بپیمایید و حس ترس همراه با هیجان را تجربه کنید.

na3 1

اگر به صورت دسته جمعی و گروهی به این مکان تفریحی سر بزنید بدون شک هیجان و لذت دو چندانی را تجربه خواهید کرد.

افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۰ سال نمی‌توانند از سافاری استفاده کنند؛ همچنین به بیماران قلبی و خانم‌های باردار یا کسانی که در تاریکی و فضای بسته دچار مشکل می‌شوند، توصیه نمی‌شود.

 سینما پرواز

سینما پرواز حتما تجربه ای جدید و لذت بخش برای شما خواهد بود. در این تفریح شما کاملا معلق هستید. کابین‌های ۴ نفره در ارتفاع ۲ متری از سطح زمین آویزان می‌شوند و در این حال با استفاده از عینک سه بعدی و افکت‌های طبیعی کم‌نظیر مانند طوفان، باران، مه و رعد و برق غافلگیر می‌شوید.

2378e0a0 6e53 11e9 8bb2 e7f3d7ed66be

سینما پرواز سورتمه دربند که از زیمنس آلمان خریداری شده است، اولین سینما پرواز در ایران است.

استفاده از این سینما برای کودکان زیر ۷ سال و همچنین افرادی که بالای ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارند، محدودیت استفاده وجود دارد.

 

امیدواریم از مطالعه معرفی مجتمع تفریحی سورتمه دربند لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x