مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان با وسعت ۱۰۰۰ هکتار بزرگترین پارک پایتخت است که در سمت شمال شرقی تهران و ناحیه شمیرانات واقع شده است. تاریخ احداث این پارک به سال ۱۳۴۶ می رسد.

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی پارک جنگلی لویزان تهران اختصاص دارد.

 

معرفی پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان تهران با وسعت ۱۰۰۰ هکتار بزرگ ترین پارک پایتخت است که در سمت شمال شرقی تهران و ناحیه شمیرانات قرار دارد. تاریخ احداث این پارک به سال ۱۳۴۶ می رسد.

وجود درختان بلند و سر به فلک کشیده با هوای مطبوع و خنک در تابستان از ویژگی های طبیعی این پارک است.

پوشش گیاهی این بوستان جنگلی شامل درختان کاج، سرو خمره ای، سرو نقره ای، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، توت، مو، عرعر، گز، داغداغان و… است.

در بالای پارک، به تعداد فراوان آلاچیق، کباب پز، سطل های زباله و نیمکت وجود دارند. در فضای سبز اطراف خیابان های پارک نیز می توان برای پیک نیک اطراق کرد.

معرفی پارک جنگلی لویزان تهران

در اصلی پارک جنگلی لویزان تهران از سمت بزرگراه هنگام است که پس از طی کردن مسیری پر پیچ و تاب و باریک که اطراف آن با درختان کهنسال و گیاهان زیبا پوشیده شده اند، به بالای پارک جنگلی می رسید.

در دیگر نیز از سمت ده لویزان است. ورود از هر دو در شما را به یک مسیر می رساند. در بالاترین بخش پارک جنگلی لویزان چندین هتل، سفره خانه، بوفه، کافی شاپ، تالار و یک مسجد وجود دارد. در سرتاسر مسیر نیز چندین سرویس بهداشتی دیده می شود.

پارک جنگلی لویزان بزرگ ترین فضای سبز شهر تهران است و برای تفریح خانواده ها و گروه های دوستانه بسیار مناسب است. مسافت این پارک از مرکز شهر حدود ۱۳ کیلومتر است.

پارک جنگلی لویزان تهران

از بالای پارک جنگلی لویزان می توان نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را از لابه لای درختان همیشه سبز آن مشاهده کرد. به ویژه هنگام شب، تماشای تهران از این پارک بسیار لذت بخش است.

از دیگر امکانات پارک می توان به زمین بازی کودکان، استخر، سونا، آبشار، قهوه خانه سنتی، میزهای پینگ پونگ، سالن بیلیارد و بولینگ، زمین های ورزشی و… اشاره کرد.

از آن جا که پارک جنگلی لویزان پتانسیل بزرگی در جهت جذب گردشگر دارد، پروژه احداث بزرگترین باغ پرندگان کشور در این نقطه در نظر گرفته شد.

7097724 657

باغ پرندگان پارک جنگلی لویزان با وسعت ۸۴ هکتار در دو فاز شمالی و جنوبی احداث شده است که دقیقا ۲۲ هکتار از آن به باغ پرندگان اختصاص یافته که بیش از ۱۵۰۰ گونه پرنده را در خود جای داده و قرار است در آینده این تعداد به ۷۵۰۰ گونه برسد. انواع پرندگان گرمسیری آفریقایی و آسیای جنوب شرقی در شرایطی نزدیک به محیط طبیعی خویش در این باغ زندگی می کنند و شرایط زیست مناسب با توجه به تکنولوژی روز دنیا برای آن ها فراهم شده است.

طراحی این باغ به گونه ای است که پرندگان تا ارتفاع ۳۰ متری که توری نصب شده است آزادانه می توانند پرواز کنند و زندگی طبیعی خود را داشته باشند. شهروندان می توانند حتی تخم گذاری پرندگان را از نزدیک مشاهده کنند.

باغ گل ها در ورودی این مجموعه احداث شده و ایستگاه تاکسیدرمی (خشک کردن پرندگان) نیز پیش بینی شده است تا اگر پرنده ای از بین رفت از جسم خشک شده آن بتوان استفاده کرد.

پارک جنگلی لویزان تهران

در این مکان یک کبوترخانه به سبک کبوترخانه‌های دوران صفوی طراحی شده است. این مکان که نخستین کبوترخانه کشور به سبک صفویه و دومین آن در کشور از لحاظ وسعت محسوب می‌شود، در حدود ۱۴۰ متر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن ۱۸ متر است. کبوترخانه در قسمت شمال غربی پروژه‌ باغ پرندگان و در محدوده‌ خیابان کوهستان قرار گرفته و دو هزار کبوتر را در خود جا خواهد داد.

ورود خودرو به این پارک ممنوع است. شهروندان می‌توانند با پارک وسیله خود در پارکینگی که در بلوار کوهستان در نزدیکی باغ پرندگان واقع است، از خودروهای برقی برای وارد شدن به این مجموعه استفاده کنند. وجود کالسکه در مسیرهای تردد در از دیگر امکانات حمل و نقل است.

ورودی اصلی پارک جنگلی لویزان تهران، سمت بزرگراه هنگام، اوایل بزرگراه همت و پایین اتوبان بابایی قرار دارد. اگر بدون ماشین شخصی به پارک جنگلی لویزان تهران می روید، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی همانند مترو به این پارک برسید. ایستگاه‌های متروی حسین آباد و نوبنیاد، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به پارک جنگلی و محله لویزان هستند.

 

امیدواریم از مطالعه معرفی پارک لویزان تهران لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x