مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پر فروش‌ ترین کتاب های 2020

پرفروش‌ ترین کتاب های ۲۰۲۰

تارنمای شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی پر فروش‌ ترین کتاب های جهان را در سال گذشته فهرست کرده است که زندگینامه باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در صدر آن دیده می‌شود.

پرفروش‌ ترین کتاب های ۲۰۲۰

با ورود به سال جدید میلادی، پایگاه خبری ان‌بی‌سی نیوز فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سالی که گذشت را معرفی کرد که از افزایش اقبال عمومی به زندگینامه‌ها و آثار مبتنی بر مفاهیمی چون تنوع قومی و نژادی حکایت دارد.

ریچل کوک خبرنگار روزنامه گاردین اردیبهشت امسال در گزارشی درباره افزایش میزان اقبال عمومی به کتابهای کاغذی و دیجیتال نوشت: روزهای قرنطینه و خانه نشینی بار دیگر کتاب را در مرکز توجهات قرار داده است. سال‌ها بود که نقش کتاب‌ تا این اندازه مهم و حیاتی تلقی نمی‌شد. برخلاف چیزی که انتظار می‌رفت در روزهای کرونایی که دسترسی به کتاب‌ها دشوارتر شده، تقاضا از همیشه بیشتر است.

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد ۴۰ درصد از افراد روزهای سخت قرنطینه خانگی را با خواندن کتاب سر کرده‌اند. ناشران نیز افزایش قابل توجهی را در بازدید از سایت‌های اینترنتی و فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی خود گزارش داده‌ و نسبت به احتمال شکسته شدن انحصار آمازون بر بازار آنلاین کتاب هیجان‌ زده‌اند.

از افزایش سرانه مطالعه در جهان و فهرست‌های بلندبالای روزنامه‌ها و پایگاه مختلف خبری از بهترین آثار ۱۲ ماه گذشته که بگذریم، نوبت به معرفی پر فروش‌ ترین کتاب های سال می‌رسد. تارنمای شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی پرفروش‌ ترین کتاب های جهان را در سال گذشته فهرست کرده است که زندگینامه باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در صدر آن دیده می‌شود.

پرفروش‌ ترین کتاب های ۲۰۲۰

کتاب سرزمین موعود اثر باراک اوباما ( A Promised Land ) - پر فروش‌ ترین کتاب‌ های ۲۰۲۰

کتاب سرزمین موعود اثر باراک اوباما ( A Promised Land )

کتاب خاطرات باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با عنوان سرزمین موعود ماه نوامبر (۲۷ آبان ۹۹) به پیشخان کتابفروشی‌ها آمد و به پر فروش‌ ترین کتاب انتشارات پنگوئن رندوم هاوس در سال جاری میلادی و محبوب‌ترین کتاب سال تبدیل شد. این کتاب ۷۶۸ صفحه‌ای که اولین جلد از مجموعه دو جلدی خاطرات اوباما است، ماجراهای کارزار انتخاباتی و دوران ریاست جمهوری وی را روایت می‌کند. ناشر این کتاب هنوز تاریخ انتشار جلد دوم را اعلام نکرده است.

 

کتاب کوچ از شارلوت مک کانگی ( Migrations: A Novel ) - پر فروش‌ ترین کتاب‌ های ۲۰۲۰

کتاب کوچ از شارلوت مک کانگی ( Migrations: A Novel )

رمان کوچ که از سوی دبیران سایت آمازون نیز به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال ۲۰۲۰ انتخاب شد، داستان فرنی استون را روایت می‌کند که برای همراهی با آخرین پرستوهای دریایی قطب شمال در آنچه ظاهرا آخرین مهاجرتشان به قطب جنوب است، به گرینلند سفر می‌کند. شخصیت اصلی داستان، در جریان این ماجراجویی، با گذشته و رازهای تاریک خود رو در رو می‌شود.

 

کتاب ضربه به در در نیمه شب: داستان امید، عدالت و آزادی نوشته بریتنی کی. بارنت

کتاب ضربه به در در نیمه شب: داستان امید، عدالت و آزادی نوشته بریتنی کی. بارنت

A Knock at Midnight: A Story of Hope, Justice, and Freedom

این کتاب روایتگر زندگی حرفه‌ای بریتنی کی. بارنت به عنوان یک وکیل جوان است که از زندانیان سیاه‌پوست اسیر در چنگال سیستم حقوقی آمریکا دفاع می‌کند. دبیران سایت آمازون از این کتاب به عنوان یک داستان واقعی الهام‌بخش درباره اعتقاد راسخ به انسانیت یاد کرده‌اند.

 

نسخه مصور انسان خردمند از یووال نوح هراری

نسخه مصور انسان خردمند از یووال نوح هراری (Sapiens: A Graphic History: The Birth of Humankind)

یووال نوح هراری در کتاب انسان خردمند: تاریخچه تصویری، تولد بشریت (Sapiens: A Graphic History: The Birth of Humankind) نسخه تصویری کتاب پرفروش خود به نام انسان خردمند را منتشر کرده است. این کتاب اولین نسخه از یک مجموعه تاریخچه تصویری از این نویسنده است که در آینده منتشر خواهد شد. در ۲۵۰ صفحه این کتاب، اقتباس تصویری کتاب اصلی نویسنده به صورت تمام رنگی به نمایش درآمده است.

 

رمان کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ (The Midnight Library) - پر فروش‌ ترین کتاب‌ های ۲۰۲۰

رمان کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ (The Midnight Library)

کتابخانه نیمه شب (The Midnight Library) که جایزه سایت گودریدز برای بهترین اثر داستانی سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد، داستان کتابخانه ای را روایت می‌کند، حاوی تعداد نامحدودی کتاب که هر کدام پنجره‌ای به روی یک دنیای جدید هستند. شخصیت اصلی این داستان، نورا سید، در بین قفسه‌های این کتابخانه سفر می‌کند و با امکان معاوضه زندگی خود با حیاتی جدید و متفاوت رو به‌ رو می‌شود.

 

پر فروش‌ ترین کتاب‌ های ۲۰۲۰

کتاب نیمه در حال محو شدن نوشته بریت بنت (The Vanishing Half)

رمان نیمه در حال محو شدن (The Vanishing Half) یکی دیگر از کتاب های برگزیده فهرست امسال سایت گودریدز بود که به عنوان بهترین اثر تاریخی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. این رمان داستان دو خواهر دوقلوی همسان در یک شهر جنوبی کوچک در آمریکا را روایت و به نقل از سایت گودریز رشته‌های جذابی از هویت آمریکایی را دنبال می‌کند. کتاب نیمه در حال محو شدن از سوی دبیران سایت آمازون نیز به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد.

 

کتاب تجدید نظر کنندگان از مارگارت ویلکرسون سکستون  ( The Revisioners: A Novel )

کتاب تجدید نظر کنندگان از مارگارت ویلکرسون سکستون  ( The Revisioners: A Novel )

جایزه بخش ادبیات جوایز ایمیج در سال ۲۰۲۰ به رمان تجدید نظرکنندگان اهدا شد. این رمان داستان دو زن سیاه‌پوست را روایت می‌کند که صد سال با یکدیگر تفاوت زمانی دارند. جایزه ایمیج  NAACP Image Award‎ جایزه‌ای است که هر ساله توسط انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان به رنگین‌پوستان فعال و برجسته در زمینه سینما، تلویزیون، موسیقی و ادبیات اهدا می‌شود.

اثر جدید مارگارت ویلکرسون سکستون زندگی یک برده سیاه‌پوست و یکی از نوادگانش را به نمایش گذاشته و ارتباط میان مادرها و کودکانشان را مورد کاوش و بررسی قرار می‌دهد.

 

شما چه چیزی را جشن می‌گیرید از ویتنی استوارت ( what do you celebrate )

شما چه چیزی را جشن می‌گیرید از ویتنی استوارت ( what do you celebrate )

جدای قصه‌های پریان و روایت‌های داستانی، بسیاری از کتاب‌های کودک حاوی درس‌هایی از تنوع نژادی و قومی هستند و آنها را از طریق به اشتراک گذاشتن داستان‌هایی در رابطه با سنت‌های مرسوم برای جشن‌های ملی کشورهای مختلف، منتقل می‌کنند. کتاب شما چه چیزی را جشن می‌گیریددر فهرست بهترین کتاب های کودک از لحاظ فاکتور تنوع قرار دارد. این کتاب ۱۴ جشن مختلف در کشورهای جهان از پوریم یهودیان گرفته تا روز مردگان در مکزیک را به کودکان معرفی می‌کند.

 

منبع: ایرنا

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x