مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی

معرفی کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی

کتاب «مغازه خودکشی» از درخشان‌ ترین و زیباترین آثار فانتزی سیاهی است که در چندین سال گذشته در جهان نوشته شده است.

معرفی کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی

درباره نویسنده

کتاب مغازه خودکشی

ژان تولی متولد ۲۶ فوریه ۱۹۵۳، کاریکاتوریست، فیلمنامه‌ نویس و رمان‌نویس فرانسوی است. او علاوه بر فعالیت در تصویرسازی و ساخت فیلم، تاکنون ۱۰ کتاب موفق و پرفروش هم نوشته و از جوایز ادبی نیز سهمی داشته‌ است. تولی همچنین در زمینه نوشتن زندگینامه هم فعالیت دارد.

کتاب مغازه خودکشی معروف‌ترین اثر ژان تولی است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و تاکنون به بیش از بیست زبان ترجمه شده است.

درباره کتاب مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی از درخشان‌ ترین و زیباترین آثار فانتزی سیاهی است که در چندین سال گذشته در جهان نوشته شده است. در سراسر این کتاب حضور متراکم مرگ وجود دارد و در مقابل تلاش برای ساختن امید به زندگی، نبردی نمادین و مملو از شوخی‌های ظریف را به وجود آورده است.

این کتاب در زمان و مکان نامشخصی اتفاق می‌افتد. اما چیزی که مشخص است، این است که ناامیدی فراگیر شده و بیشتر مردم دلیلی برای زنده بودن ندارند. شاد بودن و خندیدن از عجیب‌ترین چیزها به شمار می‌رود و آمار خودکشی بسیار بالا است. در این میان، مغازه خودکشی به خود افتخار می‌کند که به آدم‌ها کمک می‌کند تا از شر زندگی راحت شوند.

در پشت جلد کتاب آمده است:

رمان عجیب ژان تولی، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی، هجوی است تمام‌عیار درباره‌ی مرگ و امید. رمان درباره‌ی یک دکان فروش ابزار و ادوات خودکشی است. همه‌جور خنزرپنزری در آن یافت می‌شود. از انواع سم تا طناب‌های دار، از انواع سلاح‌های کمری مناسب برای انتحار تا ویروس‌های کشنده. یک فروشگاه منحصربه‌فرد در زمان و مکانی نامعلوم.

براساس کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی در سال ۲۰۱۲ انیمیشن مغازه خودکشی نیز ساخته شده است.

برشی از کتاب

ما خودکشی رو تضمین می‌کنیم. اگه نمُردید، پول‌تون رو پس می‌دیم. حالا بفرمایید، از این خرید پشیمون نمی‌شید. ورزشکاری مثل شما! فقط یه نفس عمیق بکشید و برید سمت هدف‌تون. در ضمن همون‌طور که همیشه می‌گم، «شما فقط یک‌بار می‌میرید، پس کاری کنید که اون لحظه فراموش‌نشدنی باشه.»

 

امیدواریم از مطالعه کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x