مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شفلرا

گل شفلرا و شرایط نگهداری این گیاه آپارتمانی

در زمان رشد، شفلرا را هر هفته آبیاری کرده و با اسپری برگ‌ها را مرطوب کنید. می‌توانید تا خشک شدن کامل خاک صبر کنید و سپس خاک را در مقدار زیادی آبیاری کنید.

گل شفلرا و شرایط نگهداری این گیاه آپارتمانی

گل آپارتمانی شفلرا

گیاه شفلرا هم جزو گیاهان محبوب به حساب می آید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که معمولا این گیاه در خانه و محیط بسته شکوفه نمی‌دهد، پس اگر از شفلرا به عنوان گیاهی آپارتمانی نگهداری می‌کنید منتظر گل و شکوفه نمانید.

شفلرااگر این گیاه در محیط باز مثل باغچه کاشته شود، می تواند شکوفه های صورتی و سفید هم بدهد.

گیاه شفلرا برای حیوانات خانگی و همچنین انسان ها سمی است.

این گل دارای ذرات ماده خطرناک “کلسیم اگزالات” است که می‌تواند منجر به التهابات حفره دهانی، سوختگی شدید و التهاب دهان، زبان و لب‌ها شود. استفراغ، سرخوشی بیش از حد و دشواری در بلع نیز از عوارض این گیاه گزارش شده‌ است.
این عوارض در اثر خوردن برگ های گیاه حاصل می‌شود، در نتیجه لمس آن دردسر ساز نخواهد بود. این گیاه را از دسترس سگ‌ها، گربه‌ها و یا کودکانی که ممکن است آن را بجوند دور نگه دارید.

زمان گل دهی این گیاه معمولا تابستان است و همانطور که گفته شد، گل هایی به رنگ های صورتی و سفید می دهد. این گیاه پرطرفدار با نور غیر مستقیم هم رشد می کند. فراموش نکنید که این گل هرگز نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، چون باعث سوختن برگ‌های او خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ گیاهان آپارتمانی سمی برای کودکان و حیوانات

شفلرا

شرایط نگهداری گل شفلرا

  • آبیاری: در زمان رشد، شفلرا را هر هفته آبیاری کرده و با اسپری برگ‌ها را مرطوب کنید. می‌توانید تا خشک شدن کامل خاک صبر کنید و سپس خاک را در مقدار زیادی آبیاری کنید. با آمدن فصل زمستان آبیاری را بسیار کاهش دهید. توجه داشته باشید که ریزش برگ‌های زرد، نشانه‌ای برای آبیاری بیش از حد است. همیشه سینی این گیاه را پر از آب نگه دارید و اجازه دهید در آب غوطه ور باشد. هرگز آب را از بالا و از روی برگ‌ها بر روی شفلرا نریزید.
  • نور: شفلرا نور درخشان اما غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد. می‌توانید در تابستان شفلرا را به خارج از منزل منتقل کرده و آن را در سایه قرار دهید. اگر گیاه پلاسیده و پژمرده شد، یعنی نور کافی دریافت نمی‌کند.
  • رطوبت و دما: شفلرا گیاهی گرمسیری است، در نتیجه به رطوبت و دمای بالای هوا علاقه دارد. این گیاه زیبا در دمای زیر ۱۵ درجه سانتی‌گراد اذیت خواهد شد. اگر دمای محیط نگهداری گیاه سرد باشد و یا گیاه آب کمی دریافت کند، دچار ریزش برگ ها خواهد شد. پس ریزش برگ‌ها را جدی بگیرید و سریعا مشکل را برطرف کنید. دمای مناسب برای گیاه شفلرا بین ۱۸ تا ۲۷ درجه است.
  • خاک و کوددهی: خاک این گیاه باید غنی و متخلخل باشد. بهتر است به خاک آن کمپوست مرطوب هم اضافه کنید. خاک مخصوص گلدان برای این گل مناسب است. در طول فصول رشد، هفته‌ای دو بار به گیاه کود مایع دهید. می‌توانید از سری کودهای با رهایش آرام نیز استفاده کنید. این کودها بسیار غنی و سنگین هستند، در نتیجه گیاه از زیادی مواد معدنی لذت خواهد برد.

شفلرا

بیشتر بخوانید: نخل شامادورا / معرفی کامل این گیاه مقاوم

منبع: گلستان

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x