مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فواید استفاده از گل و گیاه در منزل 5

آشنایی با فواید استفاده گل و گیاه در منزل

طبق تحقیقات زیادی که روی افراد انجام شده است، استفاده از گل و گیاه در منزل علاوه بر زیبایی باعث آرامش افراد نیز می شود. در این مطلب می خواهیم در مورد فواید استفاده از گل و گیاه در خانه با شما صحبت کنیم.

آشنایی با فواید استفاده گل و گیاه در منزل

طبق تحقیقات زیادی که روی افراد انجام شده است، استفاده از گل و گیاه در منزل علاوه بر زیبایی باعث آرامش افراد نیز می شود. بسیاری از کارشناسان توصیه استفاده از ۱ گلدان به ازای هر ۹ متر مربع را دارند. همراهان عزیز مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم در مورد فواید استفاده از گل و گیاه در خانه با شما صحبت کنیم.

توجه به این نکته ضروری است، گل هایی هستند که در برخی افراد باعث بروز حساسیت می شوند و یا اینکه بعضی از گیاهان خانگی می توانند سمی باشند.

فواید استفاده گل و گیاه در منزل

آشنایی با فواید استفاده گل و گیاه در منزل
آشنایی با فواید استفاده گل و گیاه در منزل

زیبایی

به طور حتم اولین دلیل استفاده از گل و گیاه در منزل و یا حتی محل کار و… این است که زیبایی دکوراسیون آنجا را دو چندان کرده و حس بسیار خوبی را منتقل می کند.

حتی در بسیاری از مکان ها برای خوشبو کردن محیط به جای استفاده از مواد صنعتی از گیاهانی مانند گل یاس، گل ارکیده، اسطوخودوس و… استفاده می کنند.

فواید استفاده از گل و گیاه در خانه
فواید استفاده گل و گیاه در منزل

بهبود اکسیژن محیط / تصفیه هوا

یکی از فواید استفاده از گل و گیاه در منزل هوای سالم و پاک داشتن است. بر اساس بعضی تحقیقات گیاهان توانایی این را دارند که تا ۱۰ درصد از دی اکسید کربن موجود در فضا را تبدیل به اکسیژن کنند.

همچنین تحقیقات متعددی در مورد اینکه آیا گل ها به تصفیه هوا کمک می کنند یا خیر، انجام شده که از معتبرترین آنها، تحقیقاتی است که توسط ناسا منتشر شده است. طبق این تحقیق استفاده از گل و گیاه در منزل به آرامی به تصفیه هوا کمک کرده و اثرات خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ گل رونده آپارتمانی

برخی از گیاهانی که به پاک سازی و تصفیه هوا در خانه کمک می کنند، عبارتند از: گل قاشقی، گل پوتوس، گل پیچک معمولی، گل داودی، گیاه عنکبوتی و…

طبق یک تحقیق انجام شده در دانشگاه ایالتی واشنگتن که در مورد گیاهان معمولی خانگی بود، حدود ۲۰ درصد گرد و غبار موجود در هوا توسط گیاهان جذب می شود.

فواید استفاده از گل و گیاه در منزل
فواید استفاده گل و گیاه در منزل

فواید استفاده گل و گیاه در منزل

 

خوش اخلاقی / تقویت حافظه

یکی دیگر از فواید استفاده از گل و گیاه در خانه این است که می تواند اثر مستقیم روی خوش اخلاقی و حافظه شما داشته باشد!

طبق مطالعات دانشگاهی، کسانی که برای مراقبت از گل ها وقت می گذارند، مهربان تر هستند و توانایی بیشتری در ارتباط برقرار کردن با دیگران دارند.

گل رز و گل نیلوفر جزو آن دسته گل هایی هستند که اثر مستقیمی روی شادی و حتی تقویت حافظه افراد دارند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

نگهداری از گیاهان در خانه باعث می شود که ما به طبیعت نزدیک تر شویم و همین باعث تقویت حافظه و تمرکز و بهتر فکر کردن افراد می شود.

طبق مطالعات دانشگاه استنفورد، حتی تصاویر طبیعت هم می توانند باعث تقویت حافظه در افراد شوند. بر طبق این تحقیق افراد پس از دیدن فضاهای سبز، ضربان قلب کمتری داشتند و این نشان می دهد که تصاویر طبیعت به بهبود استرس هم می تواند کمک کند.

حتی امروزه باغبانی درمانی به عنوان یک روش درمانی ارائه شده که خطر ابتلا به زوال عقل را ۳۶ تا درصد کاهش می دهد.

فواید استفاده از گل و گیاه در منزل
فواید استفاده گل و گیاه در منزل

داروی گیاهی قوی

بعضی از گیاهان دارای خواص دارویی بسیار مفیدی هستند که استفاده از آنها به بهبود کیفیت زندگی و درمان و تسکین بسیاری از بیماری ها کمک زیادی می کند.

برای مثال اسطوخودوس و گل یاس به درمان بی خوابی کمک کرده و آرام بخش طبیعی هستند.

گیاه آویشن برای درمان گلودرد و… استفاده می شود.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x