مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

بخشی از گیاهان خوراکی را می‌توان درون گلدان در محیط منزل و یا آپارتمان پرورش داد. گیاهان خوراکی آپارتمانی را می‌توان در سه گروه طبقه بندی کرد: گیاهان دارای برگ‌ و ساقه خوراکی، گیاهان دارای گل‌ خوراکی و گیاهان دارای میوه‌ خوراکی...

گیاهان خوراکی مناسب برای آپارتمان و منزل

بخشی از گیاهان خوراکی را می‌توان درون گلدان در محیط منزل و یا آپارتمان پرورش داد. گیاهان خوراکی آپارتمانی را می‌توان در سه گروه طبقه بندی کرد: گیاهان دارای برگ‌ و ساقه خوراکی، گیاهان دارای گل‌ خوراکی و گیاهان دارای میوه‌ خوراکی.

گیاهان دارای برگ و ساقه خوراکی مناسب برای منزل

ریحان

گیاهی خوراکی که می‌توان از برگ‌های سبز و خوش عطر آن به عنوان سبزی در کنار غذا، تهیه‌ی سالاد و انواع نوشیدنی‌ها استفاده کرد. همچنین تخم ریحان هم جنبه خوراکی دارد. ریحان را به راحتی می‌توان در درون گلدان در فضای آپارتمان پرورش داد.

200b5fce bc73 4f91 8483 bf5cf7787513

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

نعناع

به دلیل طعم و عطر بی نظیر گیاه نعنا، به صورت خشک و تازه در تهیه‌ی بیشتر غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. نعنا یک گیاه خوراکی با خواص بی نظیر دارویی و درمانی است.

گیاهان دارای برگ و ساقه خوراکی

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

آویشن

گیاهی با خواص غذایی و دارویی بالاست که از برگ آن در تهیه انواع شربت‌ها و دمنوش‌ها استفاده می‌شود.

به دلیل عطر و طعم بی نظیری که دارد از آویشن خشک شده می‌توان به عنوان چاشنی و اسانس در پخت و پز استفاده کرد. آویشن را می‌توان درون گلدان در محیط آپارتمان و یا فضای بیرونی خانه نگهداری کرد. آویشن لیمویی، آویشن معمولی و آویشن کوهی از انواع آویشن هستند که مصرف خوراکی دارند.

8 1 1

بیشتر بخوانید: انواع گل های رونده باغچه ای و نکات نگهداری از آنها

رزماری

جزو گیاهان خوراکی آپارتمانی است که می‌توان درون گلدان نگهداری کرد. برگ‌های رزماری برای تهیه دمنوش و داروهای گیاهی مناسب هستند و حتی به عنوان چاشنی می‌توان به غذا اضافه کرد. همچنین روغن حاصل از گیاه رزماری دارای خواص درمانی بسیار زیادی است.

گیاهان دارای برگ و ساقه خوراکی

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

گشنیز

گیاهی با برگ‌های خوراکی که به عنوان سبزی مصارف زیادی داشته و در تهیه سس و سالاد از آن استفاده می‌شود. با قرار دادن گلدان گشنیز در مکانی پر نور مثل نزدیک پنجره آپارتمان، به راحتی آن را در منزل پرورش دهید.

Coriander Coriandrum Sativum

گیاهان دارای برگ و ساقه خوراکی

جعفری

با کاشت جعفری در گلدان و یا تراس آپارتمان از برگ و ساقه خوراکی این گیاه استفاده کنید.

گیاهان دارای برگ و ساقه خوراکی

ترخون

گیاهی سبز با برگ‌های خوراکی است که برای رشد در فضای آپارتمان به مکانی پر نور احتیاج دارد.

5c370930 04de 42c8 97df 56ae8642a9c3

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

اسفناج

کاشت اسفناج درون گلدان در فصول سرد و خنک سال و قرار دادن گلدان در مجاورت پنجره‌های جنوبی آپارتمان به رشد این گیاه خوراکی کمک خواهد کرد. برگ‌های خوراکی اسفناج را می‌توان در پخت و پز استفاده کرد.

762960073 H

گیاهان دارای گل خوراکی مناسب برای منزل و آپارتمان

اسطوخودوس

گیاهی خوراکی با خواص دارویی و درمانی بی نظیر که از گل آن در تهیه انواع دمنوش‌ها استفاده می‌کنند.

Untitled 6 1 2

گل زعفران

گل زعفران در مناطقی با آب و هوای گرم و در باغچه، گلدان‌های سفالی و تراس آپارتمان قابل کاشت و نگهداری است. گلبرگ‌ها و ریشه زعفران استفاده خوراکی دارند. از ریشه خوش رنگ آن می‌توان در تهیه بیشتر غذاها، شیرینی‌ها، دسرها و دمنوش‌ها استفاده کرد. همچنین تهیه مربا و دمنوش از گلبرگ‌های گل زعفران هم امکان پذیر است.

گیاهان دارای گل خوراکی

گیاهان دارای گل خوراکی مناسب برای منزل

گل ختمی

از گل، ریشه و میوه این گیاه می‌توانید برای تهیه نوشیدنی و دمنوش استفاده کنید. گل ختمی برای رشد به نور کافی و خاک مرطوب نیازمند است، پس به راحتی می‌توان آن را درون گلدان و در تراس آپارتمان نگهداری کرد.

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

گل سرخ

پرورش این گیاه خوراکی و زینتی در بالکن و تراس آپارتمان زیبایی خاصی به محیط زندگی شما خواهد بخشید و از گلبرگ‌های آن در تهیه مربا و تزیین انواع کیک و شیرینی می‌توانید بهره ببرید.

BUC113 Buchet cu 35 de trandafiri roz 1

 

گیاهان دارای میوه خوراکی مناسب آپارتمان

درختچه لیمو ترش

با کاشت دانه‌های لیمو ترش درون گلدان، این میوه خوراکی و معطر را پرورش دهید. این گیاه برای رشد به مکانی گرم و پر نور احتیاج دارد. پس گلدان خود را در پاسیو، تراس و یا بالکن نگهداری کنید.

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

درختچه توت فرنگی

با کاشتن در گلدان و قرار دادن در تراس و یا بالکن خود در خانه توت فرنگی پرورش دهید. آبیاری هفتگی و منظم در رشد گیاه توت فرنگی موثر خواهد بود.

گیاهان دارای میوه خوراکی

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

درختچه گوجه فرنگی

گوجه فرنگی را هم می‌توان درون گلدان پرورش داد. گوجه فرنگی برای رشد به نور کافی و آبیاری منظم احتیاج دارد.

5e750cd4643f1.image

گیاهان دارای میوه خوراکی مناسب برای منزل

درختچه کامکوات

این گیاه خوراکی درون گلدان و با دریافت ۶ تا ۸ ساعت نور غیر مستقیم و آبیاری منظم رشد می‌کند. میوه‌ی خوراکی آن شبیه به پرتقال است. از این میوه خوراکی در تهیه سالاد، مربا و مارمالاد استفاده می‌شود. از این پرتقال‌های کوچک در تزیین کیک، شیرینی و طعم دار کردن گوشت هم می‌توان بهره برد.

گیاهان خوراکی مناسب آپارتمان

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x