مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن کودکان خود با آنها بازی کنید. می توانید شما هم همراه فرزندانتان شوید تا کمتر احساس بی حوصلگی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

در این دوران می توانید برای سرگرم کردن کودکان خود با آنها بازی کنید. می توانید شما هم همراه فرزندانتان شوید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

بازی فکری بابابو برای کودکان

بازی بابابو ماجرای بابابزرگ دوست‌داشتنی‌ای به‌ اسم بابابو است که برای نوه‌هایش کتاب‌قصه می‌خواند. نوه‌ها تعدادشان زیاد است و برای اینکه بتوانند پهلوی بابابو بنشینند باید سخت تلاش کنند.

بابابو3 1

بیشتر بخوانید: تیله بازی برای کودکان / بازی دسته جمعی و هیجان انگیز

قطعه‌ اصلی این ‌بازی صندلی چوبی‌ای است که بابابو با کتاب‌ قصه‌اش در دست روی آن نشسته است. صندلی بابابو گهواره‌ای است و می‌تواند به جلو و عقب تاب بخورد. سایر متعلقات بازی عبارتند از ۱۰ مهره‌ بزرگ، ۱۰ مهره‌ کوچک (جنس مهره‌ها هم چوبی است) و یک کیسه پارچه‌ای. مهره‌ها حکم نوه‌های قد و نیم‌قد بابابو را دارند و بازیکنان باید نوبتی نوه‌ها را روی صندلی جا دهند. اما چون صندلی بابابو گهواره‌ای است، اگر نوه‌ها جای درستی نشانده نشوند، تعادل صندلی به‌هم می‌خورد و بابابو و نوه‌هایش کله‌پا خواهند شد. طبیعتا بازنده‌ بازی کسی است که بابابو و نوه‌هایش را با جاگذاری اشتباه مهره‌ها زمین بزند.

معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

این بازی نیاز به آموزش دارد. یعنی وقتی بابابو و نوه‌هایش را تازه در اختیار کودک‌تان قرار می‌دهید، اول باید خودتان چند بار مهره‌ها را بچینید تا کودک‌تان ببیند که اگر چطوری مهره‌ها را بچیند تعادل صندلی به‌هم نمی‌خورد.

معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

رده سنی

این بازی برای کودکان ۳ سال به بالا مناسب است.

تعداد بازیکنان/ نوع بازی

انفرادی، جمعی (۱ تا ۶ نفر)

بیشتر بخوانید: معرفی و آموزش نقطه بازی برای کودکان / بازی حافظه، هوش و فکری

: معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

اهداف بازی فکری بابابو

کودک با انجام این بازی با مفهوم تعادل آشنا می‌شود و معنی سبکی و سنگینی را می‌فهمد. انجام این بازی علاوه‌ بر افزایش تمرکز موجب تقویت هماهنگی چشم و دست و پرورش مهارت‌های حرکتی به‌ ویژه کنترل دست‌ها می‌شود. همان‌طور که دیدید، چالش اصلی بازی کجا جا دادن مهره‌ها و حفظ تعادل صندلی است و به‌همین‌خاطر موجب تمرین اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و پرورش توانایی حل مسئله هم می‌شود. این بازی رقابتی مهارت‌های ارتباطی کودک را هم به‌واسطه‌ جمعی‌ بودنش بالا می‌برد.

: معرفی بازی فکری بابابو برای کودکان

 

بازی بابابو در تقویت دقت و تمرکز، قدرت‌ دست‌ورزی، برانگیختن حواس تفکر استراتژیک، مهارت‌های حرکتی موثر است.

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بازی بابابو برای کودکان اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x